/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Sende en www adr.
Fra : daipino
Vist : 397 gange
100 point
Dato : 27-11-03 13:21

Spørgsmål fra en begynder:
Jeg vil gerne sende en mail hvor modtageren kan klikke sig direkte ind på en bestemt www adr.
Kan det la' sig gøre?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-03 13:23

Hvis du i mailen skriver internet adressen så bliver den automatisk "klikbar" i de fleste mailprogrammer

Som her

www.betterperformance.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 13:48

I nogle mail programmer skal du huske at skrive : http:// foran addressen !

Altså : http://www.betterperformance.dk f.eks.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 27-11-03 18:56

Der findes også nogle mail-programmer, hvor du skal skrive Internet-siden som HTML-kode...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-11-03 10:26

Lasse_Madsen -> Mener du sådan :

Kode
<a href="mailto:NAVN@DOMÆNE.SUFFIX">Send mail</a>

???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 28-11-03 15:34

Nej, noget lignende <a href="internet-adressen" TARGET="_blank">Internet-adressen</a>...

Jeg har i hvert fald hørt om et e-mail program, hvor man skal skrive Internet-adresser sådan...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 14:10

Lasse_Madsen -> Korrekt! Jeg sov i timen Jeg tænkte på at linke til en E-mail adresse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 30-11-03 14:18

Molokyle -> Det er jo, hvad der kan ske, at man falder i søvn midt på tastaturet...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-03 15:05

Lasse_Madsen ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : PublicHazard

Dato : 11-01-04 17:39

Når du vil sende en email adresse skal du bare skrive den ønskede email adresse www.noget.dk - så sender du bare email til personen som skal have den, så klikker personen bare på det link som bliver lavet automatisk.

Eks.

Bla bla bla bla bla - www.noget.dk - bla bla bla

adressen bliver auto. til et link til den ønskede side

Accepteret svar
Fra : Lasse_Madsen

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-04 20:48

Daipino->

Dit spørgsmål er blevet besvaret, og du må acceptere et af svarene...

Godkendelse af svar
Fra : daipino

Dato : 21-01-04 20:00

Tak for svaret Lasse_Madsen.
?