/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cyllinder til ciao....??
Fra : CiaoStyrer
Vist : 728 gange
75 point
Dato : 27-11-03 09:52

Hvilket cyllinder er det jeg har fået.... Der står P W under hinanden.....Tror det er polini da' både stempel og topstykke er..... det er til en ciao..... og er et 43mm cyllinder....

Kommentar
Fra : michaels20

Dato : 27-11-03 10:24

Hvis det er en 43 mm cylinder du har, går jeg ud fra at det må være en 60CC

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 27-11-03 11:36

Ja, det må det være men hvilket mærke....?? Protuna, polini, proma osv.

Kommentar
Fra : Stumpo

Dato : 28-11-03 14:27

Det er en muligvis en 62ccm, eller den man bare kalder 60 ccm... du bruger formlen til udregningen af rumfanget på en cylinder. Den kan du finde på enttet, eller i t-hansen kataloget.

Hilsen Steffen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 28-11-03 14:30

Det er p m der står under hinanden...... ikke p w... jeg så forkert.... står p m ikke for polini motors eller lignede...... Men tak for det med ccm'erne... men det var ikke det jeg spurgte efter.....

Altså

P
M

Står der....!!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 18:33

Ring til http://www.west-import.dk/ på telf. 75648686 hvis nogen ved det er det ham.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Orsted_banden

Modtaget 75 point
Dato : 16-12-03 18:40

Jo det er polini motors, jeg har selv et på min ciao, du kan faktisk få det til at køre pæn godt!

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 16-12-03 18:44

Okay, ved du hvor jeg kan få nogle stempel ringe til et polini stempel.... Hvor købte du dit polini....? har nemlig fået mit brugt....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 22:37

Det ser ikke ud til at orsted_banden kan huske det?
Måske kan ciaobanden?
http://www.ciaobanden.webbyen.dk/
Ellers kan jeg: http://www.hebo.com http://www.scooter-racing.dk

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-12-03 22:45

Orsted_banden, hvorfor vil du så have en anden cylinder på: http://www.kandu.dk/dk/spg/28289
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 17-12-03 10:14

Tak for svaret Orsted_banden....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 16:55

Ciao, øø, hvem var det der svarede, ørsted ringede til det nummer jeg skrev. Han har jo ikke den cylinder på der kører godt, det kan du jo se på http://www.kandu.dk/dk/spg/28289 Han skrev heller ikke hvor du kunne få ringene, (fordi han har ikke nogen polini på), det gjorde jeg?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 17-12-03 18:03

Bare fordi han har en maxi kan han jo også have en ciao.. Det må du sq undskylde, men jeg tænkte bare at han svarede på det jeg spurgte om, og du skrev hvor jeg kunne finde ud af det... så slap jeg jo for at ringe... Men kan vi ikke sige det er tilgivet efter de par gange jeg har forhøjet før jeg accepterede.. Du kan jo ikke få pointende hver gang... (-;

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 18:20

Jo selvfølgelig, jeg forstod bare ikke hvorfor han ikke svarede på, hvor han har købt sit tun/ringe, har du fået samlet den Ciao igen, og fjernet den plump, og så du de seje Ciao fra Ciaobanden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 17-12-03 19:14

Ja, det gjorde jeg... jeg har fået samlet den anden ciao igen.. men jeg er ved at skille den anden af... har bare et lille problem (ret simpelt) nemlig en skrue, som holder det plastik skjold der sidder på blokkende fast, den er nemlig rustnet fast, den er umugelig at udsfå ud og jeg har efterhånden ødelagt kæringen til skruetrækkeren (så skrue trækkeren løber bare rundt når jeg skruer)... Se min: http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1741 ......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 19:37

Kærven til skruetrækkeren, ja man bør have et godt udvalg af skruetrækkere. På min Ciao sidder skruen i et gevind skåret i cylinderen, men hvis din er med en holder som: http://www.thansen.dk/products.asp?c=194117355&n=282546974#xy så kan dækselet bare trækkes af. Kan du ikke sprøjte rustløsner ind under dækselet.
Ja din er pæn, min er magen til, men med grå sidedækseler, og ikke så pæn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 17-12-03 19:59

Det er en af de skruer der holder den her på: http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=7190&ItemStart= Har givet den en halv dåse rustfjerner....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-03 23:28

Nå den, ja men kan du ikke hjælpe (helst 2 mand), med en vandpumpetang (poligriptang, papagøjetang) samtidig, ellers må den bores ud, men det er sidste udvej.
Jeg er så heldig at have en lille rørtang, den tager alt.
Du må se at ønske dig noget ordentligt værktøj i julegave.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 18-12-03 15:41

Jeg har fået skruen ud, jeg flækkede bare pastik skjolet af, og fik det så taget af skruen også.. så var det nemere at komme til og jeg har et andet skjold til at ligge... Men nu til et andet problem jeg har fået.. Den der halvrunde dims som sidder i en indbroring i krumtappen, noten kaldte du den vist, vil sq ikke ud, for den skal da' ud, eller hvad, jeg har prøvet næsten alt...

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 18-12-03 15:48

På metal kant der sider mellem motorblokkende, er der knækket en lille stump af... sker der noget ved det....??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-03 15:52

Jo den kan let vippes ud, men jeg tror at på det sted er akselen mindre end helt inde ved pakdåsen/lejet bagved ? Eller hvad?
Så mon ikke krumtapakselen kan gå igennem uden problemer?
Men ellers rustløsner, slå på den med skruetrækker hen ad, og så led efter den, for den springer 4m væk. (lig en klud over)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-12-03 15:54

Nej så længe toppakning kan blive tæt sker der intet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 18-12-03 15:56

Okay.. Mange tak for det.... jeg skal nok forhøje lidt næste gang jeg har et spørgsmål.... he he...