/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
.44 magnum "dum-dum"
Fra : webgun
Vist : 1707 gange
50 point
Dato : 27-11-03 01:01

Som bekendt er "dum-dum" kugler forbudt til jagt i danmark.for vel ca 5 år siden ved jeg at de blev gjort lovlige i cal .22 magnum. dem som også hedder "soft hollow piont".
Jeg er kommet i tvivl om hvorvidt disse "dum-dum" kugler, er lovlige i andre calibere. feks cal.44 magnum???

ved nogen om man kan få en fuldkappet "dum-dum".(jacked hollow point) i cal .44 mag.???

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-03 01:24

Egentlig hollow point, ses kun i .22
Se her:
http://www.normark.dk/pdfer/riffelpatroner.pdf

Jacked Hollow Point nævnes kun på udenlandske sider.

http://www.google.dk/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=+%22jacked+hollow+point%22&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

mvh
Jens

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-11-03 02:30

Igen noget du ikke ved

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 02:50

ram2.
kan du så ikke lige komme med svaret????
du må da om nogen kende svaret!!!!

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 27-11-03 17:29

Ikke at det har noget at gøre med spørgsmålet, men ram2 kan du ikke bare holde din kæft. Det er efterhånden ved at være noget belastende at du altid skal kritisere webgun. Du er sku da en spasser hvis ikke du kan blande dig udenom. Man kan jo selvfølgelig ikke tage det fra dig at webgun ikke vidste det med de kugler, men det er jo lissom meningen med det her site at man SPØRGER fordi man ikke ved det. Og så forventer man et seriøst svar. Ikke dit lort!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-11-03 17:36

>PeptoBizmo

Du har ret - det har ikke noget med det at gøre. Hvis belastningen bliver for stor for dig, så skal du få et par gode råd: - Fjern flubenet - klap i, eller giv dig tid, og kig på denne webbegunners 27 latterlige tips.

Og jo, jeg kan godt holde min kæft, men det bliver ikke på din opfordring, og slet ikke af den grund du fremfører.

Forstod du dette?? - ellers spørger du bare igen. Du skal nok få et seriøst svar.

Ram

Kommentar
Fra : gal

Dato : 27-11-03 17:52

ram 2 fejler du noget med hovedet

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-11-03 17:54

>gal.

Hvad får dig til at formode dette??

Ram

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 18:52

til alle i dette spørgesmål. minus ram2.
Som i nok har bemærket er ram2 primært på denne server for at forfølge folk, så i skal lige passe på. hvis i skriver noget må i regne med ram2's latterlige kommentarer..og det er ud i al fremtid....han er som bevist ikke den skarpeste kniv i skuffen!!!
uanset hvilke tips i måtte komme med, og hvor mange stjerner de får så skal ram2 nok kopiere dem fra jeres profil, med hans kommentar til hvert enkelt tips.(kors..)...ok det er godt for ham selv...da det jo bare endnu engang beviser hvor snu han er!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-11-03 19:09

>webgun.

Nu er jeg jo ikke den eneste, der synes dine dybt uinteressante tips er spild af god tid og plads.

Ligeledes er jeg heller ikke den eneste der synes du ret tåbelig at fortælle vidt og bredt hvor stærkt du kører på motorcykel. Du jo så elskværdig at tilbyde mig 50 kr. til en selvafbrænding, men jeg vil nøjes med at opfordre dig til at køre æidt mere på MC - gerne stærkere, hvis du tør.

Ligeledes er jeg heller ikke den enste der synes, at din måde at fortolke lovene på, og derefter lave specielle love for den altid smarte webgun, er ret latterlig.

osv osv osv

Ram

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 19:35

Der kan i bare se drenge..ram2 er ikke sådan at slippe af med..
Når ram2 så føler sig presset klynker han sig til nogle få personer som er af ram2s opfattelse..at der er flere knapt så skarpe knive i skuffen kommer vel næppe som nogen overraskelse!!!!!
ytringsfriheden er som bevist kun noget som findes udenfor denne server!!!

og nu skal i bare se...der går ikke 2 minutter før ram2 igen kommer med hans latterlige kommentarer...og ikke at forglemme, henvisninger og koperinger af profiler..
evt med lidt opbagning fra de andre få (sløve) knive!!!

Kommentar
Fra : gal

Dato : 27-11-03 21:27

man burde aflægge ram2 et lille høflighedsvisit så han kunne lære at opføre sig ordentlig

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 27-11-03 21:33

>gal.

Altså når dine ord ikke rækker, så bliver du til primitiv vold. Jamen det passer jo fint sammen med webguns forkærlighed for dum dum kugler, motorcykler og afbrænding at uønskede personer. Gud fader bevars noget rakkerpak.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 22:23

der kan i bare se!!! ram2 er medlem af gentagelsesforeningen..som den eneste!!!
men han burde da nok være til at finde..prøv at tage en tur til Nibe.(9240)
kig efter en person som skiller sig ud fra mængden..ca.175cm lav,rødt hår,single,enespænder,psykopatiske træk,arbejdsløs håndværker,26-28år,ekstremt dominerene.store problemer med alt af socialt sammenhæng!

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 27-11-03 22:38

lige en tilføjelse.
ram2 er åbenbart den største svagpisser i dette forum..
først beklager han sig over at han ikke gider høre mine(webgun) historier osv,osv.
derefter viser han over for alle at det entlig er det eneste som intreserer ham???hvorfor ellers lave ikke mindre end 17 skodsmilies i en igen latterlig kommentar???...nåeee jo..det var jo det med gentagelsesforeningen !!!!

kom igen ram2...drengerøv!!

Accepteret svar
Fra : TheDane

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-03 17:48

Dumdum var en storby i indien hvor der lå et arsenal med udlevering af våben til de britiske styrker. Under indiske uroligheder i byen, skød briterne med deres nye Lee/Enfield rifler i .303". Det viste sig at den nye ammo ikke var nær så effektiv som den gamle 577/450. Derfor "forbedrede" de britiske soldater deres nye kappeklædte ammunition ved at skære et kryds i spidsen af projektilet. De skabte faktisk de første ekspanderende projektiler med kappe.

Nej, det er faktisk ikke ulovligt, men direkte et krav i jagtloven. Et projektil anvendt til jagt skal være ekspanderende. Så kan det være lavet af rent bly eller bly omgivet af en kobber kappe, men det skal kunne ekspandere og give en maksimal sårkanal. Et riffelprojektil har så høj fart (skudt fra en riffel) at det vil ekspandere ved kontakt med vildtet. Et pistol/revolver projektil (skudt fra et håndvåben) har behov for hjælp med at starte ekspantionen, derfor er der en hulning i forenden af projektilet. Ofte ses også projektiler der er flade på et stort areal af spidsen, for at give samme effekt.

Kan de 2 arketypiske pseudoinfatile elementer ikke lege med deres fæces i stedet for at støje her?

Godkendelse af svar
Fra : webgun

Dato : 13-01-04 06:59

Tak for svaret TheDane.
jeg har lige monteret ram2 i lerduekasteren ..griner