/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
er man i familie med sin tante?
Fra : Patriar
Vist : 4953 gange
100 point
Dato : 27-11-03 00:12

Jeg er lidt i tvivl om nogle basis knowledge ting

Jeg siger at man ikke er i familie med sin tante og sin onkel (blodmæssigt), men at de er den del der er gift ind i familien.

DVS.= Din FARS bror er IKKE din onkel men din farbror.
Din FARS søster er IKKE din tante??? Hvad kalder man så hende?

Din MORS søster er IKKE din tante men din moster.
Din MORS bror er IKKE din onkel men din morbror.

Min Fars brors kone er min tante? DVS det faktisk hedder= farbror og tante?
Min fars søsters mand er min onkel? DVS det hedder hvad????????????????????

Min mors brors kone er min tante? DVS det faktisk hedder=morbror og onkel?
Min mors søsters mand er min onkel?DVS det faktisk hedder moster og onkel?

Hvad er rigtigt dansk og hvad ville cicero sige hvis han levede og talte dansk

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-03 00:32

Fars søster er en faster.

Faster's mand - kaldes Onkel - SÅ #2 ?? spørgsmål er: Faster og onkel

cicero, ville efter undrende at have sagt - laboremus pro patria??? - Sige SKÅL

mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-03 00:33

Nåeh ja, -
Nej, man er ikke i familie(blodets bånd) med tanter og onkler

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 27-11-03 00:35

nårh ja...faster det vidste jeg da god

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 27-11-03 00:36

t

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 27-11-03 00:37

Er du STEN SIKKER JensT????????????????????

Jeg har diskutteret det med rigtig mange der ikke giver mig ret.

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 27-11-03 00:41

DVS... som nedenstående har jeg nu forstået det således

farbror og tante

Faster og onkel

morbror og tante

moster og onkel

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 27-11-03 00:45

Tak for svaret JensT.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 00:54

Du ér nu i familie med din faster - også via blodets bånd.
For din farmor er jo mor til både din far og din faster, så din farmors blod
strømmer i jer alle tre.
Din fasters mand er du derimod ikke i familie med - rent blodbåndsmæssigt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-11-03 00:56

Blodmæssigt er du ikke i familie med tante eller onkel, med mindre familien er gift ind i hinanden.
Som du ovenstående skriver er det rigtige.
Du er i familie med farbror, faster, morbror og moster.
Har du også kusiner og fætre, dem er du jo også i familie med.

mvh ans

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-03 01:06

>Patriar... Hvor står Cicero, når han siger "Skål" i mit svar?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 27-11-03 08:51

Ens moders bror er Onkel til hendes Søn/Datter

Kommentar
Fra : mango

Dato : 27-11-03 10:42

Zerg911 nej han er morbror til dem!!

Mango

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 28-01-04 02:50

På Dansk Folkepartis talerstol?

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 28-01-04 02:53

laboremus pro patria= http://www.patriot.dk/vera.html