/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Playlists
Fra : Smukke_Ole
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 27-11-03 00:07

Hej !.

Jeg kører WIN XP PRO og har et problem: jeg har indspillet en hel bunke af mine LP'er og CD'er på computeren.
Nu mangler jeg en mulighed for at få en liste med titel og kunstner over det indspillede på papir
Jeg har prøvet MusikMatchJukeBox (MMJB) i version 7.0, men når man der prøver at printe en playlist på ca. 100 numre, blander den oplysningerne fra flere numre sammen på en meget uigenneskuelig måde.
Jeg har også prøvet Windows Media Player (WMP) 9.0, men der kan jeg ikke finde noget sted, hvor det er muligt at printe en playlist.
Så derfor:
Er der nogen der ved, hvordan man undgår "sammenblandingen" i MMJB ?
Jeg behøver I K K E råd om at opgradere !!!!
Er der nogen der ved, hvordan man kan printe en playlist i WMP ?
Den E R opdateret !!!!!
Jeg vil helst undgå at skulle skifte til en anden player, selvom den så skulle være gratis.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : RuneThode

Dato : 27-11-03 01:29

Jeg har også ønsket at printe en playlist ud. Dette lod sig ikke gøre i WMP, men i min normale afspiller, Winamp. Nu skriver du at du ikke vil skifte player, men hvis MMJB (som jeg ikke lige kender) ikke kan printe, kan du jo bare benytte dig af Winamp til at printe og så afinstallere programmet igen..

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 01:46

eller du kan printe alle filerne i musikmappen og undermapperne,jeg har ikke prøvet dette program hvem ved,som jeg læser det kan man generere en report
over indholdet i en mappe og printe den ud,så må man også kune få alle navne
på filerne med i reporten,altså kunsternavne o.s.v
http://www.webattack.com/get/jrdirprinter.html
jeg løb tilfældigt ind i programmet,da jeg ledte efter printersoftware.
jeg skal prøve det i morgen og se hvad det handler om.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 01:47

raport

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 02:05

jeg prøvede lige med en enkelt mappe,men den kan tage alle under mapperne med
der er sku for mange oplysninger med til at det ser kønt ud>

Directory of D:\Musik\Svensk Musik\Lisa Ekdahl\Lisa Ekdahl\

D:\Musik\Svensk Musik\Lisa Ekdahl\Lisa Ekdahl\
=============================================
01 Lisa Ekdahl - Öppna Upp Ditt Fönster.mp3

02 Lisa Ekdahl - Benen I Kors.mp3

03 Lisa Ekdahl - I Tveksamhetens Tid.mp3

04 Lisa Ekdahl - Jag Skrek.mp3

05 Lisa Ekdahl - Åh Gud.mp3

06 Lisa Ekdahl - Sanningen I Vitögat.mp3

07 Lisa Ekdahl - Det är en Nåd.mp3

08 Lisa Ekdahl - Vem Vet.mp3

09 Lisa Ekdahl - Jag Bara Vet.mp3

10 Lisa Ekdahl - Flyg Vilda Fågel.mp3

11 Lisa Ekdahl - På Jakt Efter Solen.mp3

12 Lisa Ekdahl - Kunde Jag Vrida Tiden Tilbaka.mp3

13 Lisa Ekdahl - Du Sålde Våra Hjärtan.mp3

14 Lisa Ekdahl - Du är så Fin.mp3

Man kan også få tid,dato,størrelse i bit og kb,den åbner op i det txt program
som er tildelt txt filforlængelsen
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 02:07

mange oplysninger med til at det ser kønt ud,altså vis man sætter dato og filstørelse o.s.v

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-03 02:26

I MMJB,
Prøv at lade, som om at du vil brænde, en cd med din playlist,
du vil få et edit-vindue hvor du så lader som om at du vil printe et cover.
her er der så lidt mulighed for så selv at bestemme.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 02:29

denne text editor kan man sætte til at printe ud i de bogstaver man har på
pc'en,og bestemme størrelsen på bogstaverne,kan sættes til at overtage notesblok's rolle, under help,det er det bedste txt editor jeg har haft fingerne i,den har utrolig mange mulighedder,kan sættes i systray som clipbook/pastboard
med dette program og JR Directory Printer kan man lave nogle flotte playlist's,men det kommer selvfølig an på om du har nogle flotte/fede bogstaver/font's på din pc
http://www.notetab.com/?NoteTab%20Light=4950
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 02:32

NoteTab Light 4.95 free

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 02:33

NoteTab Light 4.95 free

Accepteret svar
Fra : Zerg911

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-03 08:41

Kan ikke lige huske kommandoen men man kan NEMT lave sådan en Playlist i cmd(command), så når man skriver kommandoen så opretter Windows en fil med alle de mapper og under mapper man nu vælger den skal gøre det ved.. Meget simpelt og nemt hvis jeg nu bare lige kunne huske hvad man skulle skrive :o/

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-03 18:20

>Manse9933 'NoteTab Light 4.95 free' tak for linket.
>Zerg911. Du tænker vel i Dos.
Dir >liste.txt
Dir >liste.txt /W

Dir /?
Kode
Viser en liste over filer og undermapper i en mappe.

DIR [drev:][sti][filnavn] [/P] [/W] [/A[[:]attributter]]
[/O[[:]sorteringsr‘kkef›lge]] [/S] [/B] [/L] [/V] [/4]

[drev:][sti][filnavn]
Angiver drev, mappe og/eller filer.
F.eks. udvidet filspecifikation eller flere filspecifikationer.
/P Standser efter hvert sk‘rmbillede med oplysninger.
/W Bruger bredt listeformat.
/A Viser filer med angivne attributter.
attributter D Mapper R Skrivebeskyttede filer
H Skjulte filer A Filer klar til arkivering
S Systemfiler - Pr‘fiks betyder IKKE
/O Viser filer sorteret.
sorter efter N Navn (alfabetisk) S St›rrelse (mindste f›rst)
E Filtypenavn (alfabetisk) D Dato/klokkesl‘t (tidl. f›rst)
G Grupper mapper f›rst - omvendt r‘kkef›lge
A Seneste †bningsdato (tidligste f›rst)
/S Viser filerne i den angivne mappe og alle undermapper.
/B Bruger enkelt format (ingen overskrift eller oversigt).
/L Bruger sm† bogstaver.
/V Udf›rlige oplysninger.
/4 Viser †r med fire cifre (ignoreres hvis /V ogs† bruges).

Der kan v‘re angivet forudindstillede parametre i milj›variablen DIRCMD. Fjern
parametrene ved at foranstille et - (minustegn), f.eks. /-W.

-----------------------------------------------
1. C:\>dir >liste.txt /B/ON/S
----- laver en fil (liste.txt) med alt indholdet fra C:

2.C:\>dir >liste.txt /B/ON/S *.mp3
----- Som 1. Men kun filer med endelsen 'mp3'
-----------------------------------------------
Man kunne lave en bacth-fil(dem der slutter på bat)
1.lav en tom text-fil på skrivebordet.
2.omdøb den til eks. list-mp3.bat
3.højreklik på den og vælg Rediger.
4. insæt denne kode og gem filen
Kode
dir >mp3liste.txt /B/ON/S *.mp3
notepad.exe mp3liste.txt
echo Dos-vinduet kan nu lukkes

5. afprøv den
----
I praksis skal filen ligge i roden af den mappe på vil have listet.
Eks. dokumenter/musik(eller hvor det nu er).
Lav så en genvej til den på skrivebordet,
og din liste er nu ikke længere væk end et klik
PS. fik jeg skrevet at playlist-filer har endelsen *.mu3
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-03 18:24

Øh ! der var et par liniedelinger der smuttede...
Dir >liste.txt
Dir >liste.txt /W
Dir /?
....
-----------------------------------------------
1. C:\>dir >liste.txt /B/ON/S
----- laver en fil (liste.txt) med alt indholdet fra C:

2.C:\>dir >liste.txt /B/ON/S *.mp3
----- Som 1. Men kun filer med endelsen 'mp3'
-----------------------------------------------
Man kunne lave en bacth-fil(dem der slutter på bat)
1.lav en tom text-fil på skrivebordet.
2.omdøb den til eks. list-mp3.bat
3.højreklik på den og vælg Rediger.
4. insæt denne kode og gem filen

Håber at det forstås

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 18:35

Ja,så kan notesblok/wordpad godt pakke sammen,og tage til de evige txt editor's jaktmarker
Manse9933

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-11-03 15:22

manse9933 > Nemlig !

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-04 17:04

Tak for svaret Zerg911.