/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows
Fra : jensenil
Vist : 386 gange
40 point
Dato : 26-11-03 19:09

På mit arbejde har jeg en computer, som genstarter når jeg lukker Windows ned. Jeg vil hører om der er nogle der har et tip til mig, hvad det kan være i vejen. I BIOS er der ikke nogle Wake-up funktioner enable.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 19:19
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:26

prøv at gå ind i registreringsdatabasen og find den nøgle, der hedder Shutdown og under den en nøgle, der hedder FastReboot.
Har denne værdien 1, prøv så at ændre værdien til 0
Brug søg under rediger
husk at lave backup af reg/nøglen databanse.
Skriv regedit i kør fro at åbne den.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 19:30

manse>der fik jeg lært noget nyt

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 26-11-03 19:33

Jeg har været ind og slå automatisk genstart fra, men den genstarter stadigvæk windows, når jeg lukker den ned.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:48

fra i dag hedder det databanse,nyt ord
har du prøvet i regedit.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 20:00

jensenil> prøv at gå uden om "normale" luk procedure vet at skrive i kør boksen: shutdown -s -t 00

manse>> stavefejl koster ikke ekstra (-:

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 20:07

nej det gør det vel ikke,men man kan finde nogle sjove ord ind imellem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 20:08

hvad rimer på databanse
spørg manse

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 20:17

Joh, hvis du nu skifter b ud med m

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 26-11-03 23:39

Kontrolpanel(klassisk visning)-strømstyring-Hvis der findes en fane der hedder APM,sæt flueben iAktiver APM.Eller i avanceret -afbryderknapper-sluk computer
Mvh Ole

Kommentar
Fra : jensenil

Dato : 27-11-03 10:03

Jeg har prøvet at skrive shutdown -s -t 00, men det virke ikke. Jeg har også været ind i registreringsdatabase og søg efter FastReboot, men der var ingen nøgle der hed sådan. Er der andre der har nogle ideer til hvad jeg kan gør.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-11-03 10:13

Hejsa jensenil

Prøv at tage et kik på disse to links.

Nedlukningsprolemer i Xp
http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

Nedlukningsproplemer i windows 98 og Me
http://www.wintip.dk/hotspots/ts/nedluk.htm

Mvh Brian