/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Post kan ikke åbnes Hvad er der sket?
Fra : niss45
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 26-11-03 18:16

Pludselig er der sket det, at når jeg får post, kan jeg godt åbne det , men er der links eks. fra /til kandu spørgsmål som jeg klikker på åbnes der et nyt vindue, men længere kommer jeg ikke, vinduet er og bliver tomt.
Kopiere jeg linket og sætter det ind i explore adr. linien åbnes siden uden problemer.
Jeg bruger XP og microsoft 2000 outlook

Nogen løsning ?????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 18:22

har du givet dit mail program adgang ud igennem din firewall,de lyder som om det ikke har adgang ud

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 18:45

Kig her:
Start > Run > and in the Open line: type CMD
At the command prompt, enter: REGSVR32 URLMON.DLL
Click OK and close the command prompt window
Reboot the computer

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-11-03 18:47

Ved det ikke , da jeg kun har den indbygegde firewalle fra XP, men hvordan kan jeg se det ?? da der ikke er de store muligheder for at indstille firewall i XP , og hvad skal jeg vælge af neavu i sikkerheds indstillinger da der er flere muligheder under outlook, internet og web m.m.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:07

jeg kender ikke så meget til XP fierwall,selv om jeg har den,bruger jeg den ikke,jeg bruger zonealarm,den er meget lettere at håndtere,prøv lengberg
foreslag det ved jeg har virket før,på en af mine venners pc,med samme symtomer som du har.
Manse9933

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 26-11-03 21:35

Til lengberg. den kommando du skriver virker ikke , jeg får en meddelse om at kommandoen ikke kunne gennemføres, mon den står skrevet som den skal indføres i promten ??

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-11-03 00:20

>lengberg, jeg forsøgte igen med din kommando, og den skrev dll registreringen lykkedes, men jeg kan fortsat ike åbne siderne fra linket, mon komandoen er korrekt ??

har andre nogle forslag hører jeg gerne om det.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 27-11-03 00:42

En opdatering af din outlook har sandsynligvis resat dine sikkerhedsindstillinger i OUTLOOK..

Stå i inbox - Vælg i toppen: Funktioner - Indstillinger - faneblad: Sikkerhed.
Der kan du så vælge e-mail indstilling

- Jeg vil tro at det er der den halter

Kommentar
Fra : mayday

Dato : 27-11-03 00:58

Har selv prøvet det - den klarede Arlet med hjælp af værktøjer fra www.spyvarefri.dk - prøv om du kan få Arlet frem af busken.
Hilsen
mayday

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 27-11-03 01:19

> mayday, mener du at jeg skal skrive til han på spyvarefri ??

Accepteret svar
Fra : mayday

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-03 10:35

> niss45, det er da en mulighed, for det er der Arlet har lært teknikken, og der er flere skrappe folk udi den øvelse på Spyvarefri, de har iøvrigt lige åbnet et nyt forum.
Hej
mayday

Godkendelse af svar
Fra : niss45

Dato : 27-11-03 13:12

Tak for svaret mayday.
Tror det vat lykkedes at finde et fornuftig svar , tak for hjælpen..