/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen ikoner og startmenu
Fra : Wandkaer
Vist : 650 gange
120 point
Dato : 26-11-03 18:07

Jeg kører med Win XP pro.
Problem : Her til morgen startede jeg min pc´er, og alt forløb som det skulle, indtil mit skrivebord var tomt, og kun havde XP logoet...altså ingen ikoner og startmenu ??!!
jeg kan ikke højreklikke med musen på skrivebordet, og kan kun køre programmer fra Joblisten..
Jeg mener jeg har prøvet alt : skiftet bruger,systemgendannelse fra lang tid tilbage, virusscan (ingenting), skærmopsætning ( fluebenene er hvor de skal være )

Er der nogen der en løsning ??

Bo.

Kommentar
Fra : resten

Dato : 26-11-03 18:30

Hvis det ikke har hjulpet at gendanne systemet tilbage er der nok kun en repair tilbage og du mister intet ved det hvis du har sp1 indstaleret udover du skal køre update igen.

http://www.webguider.dk/VisArtikel.aspx?id=44

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 18:31

prøv dette script/reg nøgle,klik på teksten gem det på din pc,og klik så på det>
linie:117. Restore Taskbar and Start Menu
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
læs hvad der står i toppen af siden.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 18:34

Der er flere scripts/reg nøgler der måske kan hjælpe dig,tryk på tasterne ctrl+B og skriv Restore i søge bjælken og så find næste

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:00

der et til på linie 195. Restore Desktop Icons and Taskbar

Kommentar
Fra : Wandkaer

Dato : 26-11-03 19:30

Ok...nu har jeg prøvet køre de scripts ned, men uden resultat efter genstart. Men jeg kan se hvis jeg logger af som bruger, kommer mine ikoner og startmenu, som det var før, et sekundt før den genstarter...så de gemmer sig , et eller andet sted..

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 130 point
Dato : 26-11-03 19:39

har du prøv at lægge din win CD i dit drev og skriv sfc mellemrum/scannow
i kør>ok dine filer bliver så tjekket om de er i de rigtige versioner og om de er i orden,du kan også prøve scandisk,chkdsk mellemrum /f ok>i CMD j enter
genstart.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:40

prøvet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 19:44

prøv scripts/reg nøgle bag efter vis det ikke hjalp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-03 23:03

Jeg kunne godt tro at du har, eller noget andet har skiftet tema.(hvordan skrivebordet vises)
Sådan ændres et skrivebordstema
Åbn Skærm i Kontrolpanel.
Rul til det tema, du vil ændre til, feks. kan du vælge WindowsXP .
Klik på anvend.

Kommentar
Fra : Wandkaer

Dato : 26-11-03 23:10

Jeg har prøvet alle Jeres, ellers så gode råd, men uden succes desværre.
Efter nu 10 timer på en forklaring på dette problem, har jeg taget konsekvensen, ved at formatere..
Men I skal have mange tak.

Kommentar
Fra : Wandkaer

Dato : 26-11-03 23:16

P.s.. det skal dog siges at scandisk, fik mig frem til denne metode, da den låste sig fast..Så noget galt var der da..

Godkendelse af svar
Fra : Wandkaer

Dato : 26-11-03 23:16

Tak for svaret Manse9933.