/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
utæt palletank.... )-:
Fra : casper0606
Vist : 1548 gange
100 point
Dato : 26-11-03 17:20

Hej... Jeg bor i kolinihave hvor de lukker for vandet om vinteren, jeg har sat en palletank op men det viser sig nu at kuglehanen er utæt, så det dyrebare vand pibler ud, medmindre jeg holder hanen lukket, men så skal jeg jo ud og åbne hver gang jeg skal bruge vandet..... Det er lidt surt når man skal have sit morgen bad...... Så hvordan kan jeg tætne hanen selv..... er der en måde man kan åbne hanen på.... og er det en pakning der skal skiftes.... Jeg ved at der er mange der har samme problem, så det ville være super hvis der var nogen der havde en løsning...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-03 17:30

Jeg går udfra at det er ved akslen der holder håndtaget som er utæt.
Hvis du er heldig er der en møtrik omkring akslen, og under den kan der vikles lidt teflontape (til at pakke rør med) omkring akslen og møtrikken spændes igen.
Emesen.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 26-11-03 17:39

det er ikke inde ved selve tanken, Hvis det er det du mener...... Der hvor vandet pibler ud er der hvor håndtaget sidder fast til studsen...... der er ikke nogen møtrik, og da den jo er af plastic er jeg ikke så meget for at bruge vold da jeg er bange for at gøre skaden være....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-11-03 18:41

Hej casper!
Når det ikke er inde ved tanken, er det enten som emesen siger, ved akslen hvor håndtaget sidder fast, eller selve kuglen der er utæt.
Er det det selve kuglen hedder det udskiftning af hanen.
Hvis det er ved akslen til håndtaget er der muligvis en pakningsanordning der enten kan spændes eller ompakkes, ellers er det også udskiftning.
Da jeg ikke kan se fejlen, kan jeg ikke komme det nærmere, men en ny kuglehane koster jo heller ikke en bondegård.

Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-11-03 18:43

Hvor pokker får du vandet til tanken fra??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-03 18:47

En plast-kuglehane kan ikke repareres.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-11-03 18:51

Ups-- så ikke i farten at den var af plastik.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-03 18:56

Ja dabj - når tanken er tom kunne ventilen jo udskiftes.
Emesen.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-11-03 19:01

Yes--men vi mangler stadig nyt vand

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 28-11-03 16:34

En ny kuglehane koster vel 2-300 kr så det kan ikke rigtig betale sig... kan man mon tætne den med lidt silicone... så kan man jo ikke åbne og lukke... men den skal jo i teorien kun åbnes 1 gang om året...

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 03-12-03 19:47

Prøv lige efterfølgende hjemmeside. Jeg tror du kan finde en brugbar kugleventil
http://www.vvs-eksperten.dk/catalog/catalogues/cat_288.pdf

hilsen Avant85

Kommentar
Fra : M39

Dato : 04-12-03 13:46

Hej Casper...
jeg har desværre ikke nogen løsning på dit problem, men sysler selv med at lave et ligende system som dit (jeg har også et sommerhus uden vand om vinteren).
Hvordan undgår du at vandet fryser til is ved minusgrader? Hvordan fungerer dit system ellers? Jeg har tænkt mig at købe et lille husvandværk, bruger du også sådan et?
-Hilsen M39 (Mogens)

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 04-12-03 15:56

Hej mogens....

Systemet virker egentlig fint, Men det er ikke blevet frostprøvet endnu da det er første vinter det kører, men jeg har pakket det hele ind i vinter måtter og røret ind til huset er isoleret med en rør skål og der er lagt en varmetråd langs med det, så det kan ihvertfald godt klare lidt frost..... men det er en god ide at have en mulighed for at fylde op med vand alm. vand, da 1000 l hurtigt forsvinder..... er der andet du vil have at vide kan du altid skrive en mail casperaaen@hotmail.com..

Mvh

Casper

Kommentar
Fra : M39

Dato : 04-12-03 17:16

Hej Casper - tak for dit svar, det kan være jeg skriver til dig for at hører lidt mere....

Mvh
Mogens