/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Mail form
Fra : ras65
Vist : 514 gange
100 point
Dato : 26-11-03 16:28

Hey eksperter. Jeg står og mangler en mail form. Der skal være følgende muligheder:

Fornavn
Efternavn
Adresse
Postnr. By
Telefonnr.
e-mail

Dernæst en kasse der hedder produkt. Hvor man kan vælge "big teflon" eller "small teflon"
Tilsidst en kasse der hedder betalingsform. Her skal man kunne sætte hak i "Bankoverførsel"

Håber i forstår!

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 26-11-03 20:19

Formlen er nem at lave i Frontpage (formoder, det er til en hjemmeside, du mangler den).

Har du adgang til Frontpage?

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 27-11-03 09:56

Ja det har jeg :)

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-03 12:17

Ok, så er det nemt

Frontpage
ny side
indsæt
Formular - og der kan du vælge forskellige udformninger, den enkleste er den første. Og inden i formularen kan du lægge en ny formular, f.eks. med alternativ knap eller med 2 x afkrydsningsfelt til med/uden teflon.

**************

Du kan evt. kopiere efterfølgende html kode ind i "HTML" - klik derefter på "Eksempel" - og du vil frydes!!!

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 4.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>
</head>

<body>

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" U-File="fpweb:///_private/form_results.txt"
S-Format="TEXT/CSV" S-Label-Fields="TRUE" -->
<p>Navn:</p>
<p>Adr.:</p>
<p>&nbsp;</p>
<hr>
<p>Vælg med eller uden teflon <input type="radio" value="V3" checked name="R1"></p>
<p>Med teflon <input type="radio" name="R1" value="V4"></p>
<p>Uden teflon <input type="radio" name="R1" value="V2"></p>
<hr>
<p>BETALING:</p>
<p>&nbsp;&nbsp; <input type="checkbox" name="C1" value="ON"> Vedlagt i
frimærker</p>
<p>&nbsp;&nbsp; <input type="checkbox" name="C2" value="ON"> Vedlagt i check</p>
<p>&nbsp;&nbsp; <input type="checkbox" name="C3" value="ON"> Bankoverførsel
til konto 11111111111</p>
<hr>
<p>&nbsp;</p>
<p align="center"><input type="submit" value="Send" name="B1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="reset" value="Nulstil" name="B2"></p>
</form>
<p><!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan
-->
</p>

</body>

</html>
*****************************

Klik derefter på "Normal" og du kan se nedenfølgende, blot avanceret med afkrydsningsknap, og alternativ knap

Navn:
Adr.:

Vælg med eller uden teflon
Med teflon
Uden teflon

BETALING:
Vedlagt i frimærker
Vedlagt i check
Bankoverførsel til konto 11111111111
**************************************

Til sidst mangler du blot et højreklippe på knappen "Send", vælg "Egenskaber for formular" og angiv den mailadr. formularen skal sendes til.

Alt i alt tager det hele blot 5 minutter

Mvh - SEM

Godkendelse af svar
Fra : ras65

Dato : 27-11-03 13:06

Tak for svaret semmer.

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 27-11-03 13:26

Semmer har et problem ;(
Har lavet følgende formular: http://frip.dk/ras65/bestiling.htm
Men.. Kan ikke få den til, at sende til den mail den nu skal. Får simpelthen ikke en mail!