/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Digital kamera+batterier
Fra : bassenborg
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 26-11-03 00:22

Jeg påtænker at købe et Photoclip DM3400 16MB, som en hobbygenstand.
Jeg har læst en del om det, men vil gerne høre andres erfaringer med det.
Ang. batterier: Hvilke er bedst?
Jeg har set nogle hos "Harald Nyborg", 4 stk. camelion 2000 mAh til 79,95.
Er de stærke nok?
Jeg regner med at "mAh", har noget at gøre med, hvor lang tid batteriet holder strøm.
Hvor mange mAh, kan man få AA-batterier op til?

Accepteret svar
Fra : RSindberg

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-03 00:42

Ja groft sagt, er mAh en betegnelse for hvor meget saft der er i batteriet. Så altså jo flere aMh jo længere vil batteriet kun yde max.

Men så nævner du lige Camelion der, det er absolutbudget batterier. Har oplevet 2 af disse nærmest flække i min oplader.

Derimod kan jeg anbefale 1,2V/2100mAh AA NiMH batteri PRO+ fra Panasonic, som kan fåes i en 4 pak til blot 109,95,- (Norm. pris er 159,90,-) hos www.Batterier.dk (kig under Opladelige batterier og opladere ude i venstre menu). Disse har jeg brugt i lang tid, og vil tro at de er blevet opladet over 500 gange, uden at jeg har mistet noget performance i dem.

Så det er min klare anbefaling til dig. Dit elektroniske apperat vil takke dig for at have valgt et bedre produkt at putte "ind i dem"....:D I sidste ende er det jo ganske få kroner vi taler om, men det er nogle penge som giver bedre batterier, længere levetid, og lidt større mAh.....

P.s. Det fede ved denne side er at uanset hvor meget du køber, er den pris der står nævnt, inkl alle afgifter, moms og fragt...kan det blive nemmere??

Kommentar
Fra : RSindberg

Dato : 26-11-03 00:44

Er jeg nødt til at nævne at jeg ikke har nogle relationer til dette site, bortset fra at jeg er fast og yderst tilfreds kunde hos dem...?

:D

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 26-11-03 06:36

Er det nødvendigt med en kortlæser, for at indlæse billederne på computeren?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 09:06

DEr er formentlig også en usb-udgang på kameraet med hvilket du også kan tilslutte dig computeren, men du skal den fornødne software hertil. Måske fulgte det med kameraet??

ellebye

Kommentar
Fra : RSindberg

Dato : 26-11-03 10:05

Normalt (læs i 99,999% af gangene), følger der USB eller fra tid til anden Serial eller Firewire kabler med, som du bare plotter bag i din computer. Med USB er det ikke engang altid nødvendigt at brug det medfølgende, idet kameraet bare "dukker" op som en ekstern harddisk i "Min Computer". Så trækker du det bare over, til den mappe du vil gemme det.

Jeg bruger slet ikke det prog. der følger med mit digicam. Jeg overfører direkte fra mappe til mappe.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 26-11-03 11:55

Tak for svaret RSindberg.

Kommentar
Fra : RSindberg

Dato : 26-11-03 15:30

Any time...:D