/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Taler ikke dansk - hvad gør man så??
Fra : mkpoynton
Vist : 1903 gange
50 point
Dato : 26-11-03 00:02

Min mand er englænder og taler endnu ikke dansk. Findes der jobs i Danmark som ikke kræver dansk? Min mand har arbejdet 25 år som Head Concierge på diverse 4- og 5 stjernede London hoteller!!!

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 26-11-03 01:19

Kort Spørgsmål, svært svar.
http://www.dkhotellist.dk/
http://europe.hotelsbycity.com/denmark/copenhagen-hotels.html
Må han arbejde i Dk.
Hvad betyder Concierge ?
Good Luck.
S_ild

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 09:02

Hej.

Din mand kunne jo forsøge at skrive nogle uopfordret ansøgninger til nogen af de store hoteller, vedlagt præferencer fra sine tidligere arbejde. Man kunne da godt forestille sig de store hoteller, som også er internationale, havde brug for engelsktalende personel, men han bør nok samtidig forsøge at gøre sig forståelig på dansk så hurtig som muligt.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : nickmalden

Dato : 26-11-03 09:07

My education is Hotel Management and I worked in 4 & 5 star hotels also up until 1997 when I worked in IT for 3 years before coming here. I am English but I have a Danish wife. I found it very hard to find work here and after a few months Sprogskole I got a job in a warehouse, then after 1 year searching got a job with an IT compnay where the company language is English. It depends on where in Denmark you live. The big hotels like SAS etc do not require you to speak fluent Danish but a little understanding at the most.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 09:54

So I have to ask you where do you live in denmark?, near copenhagen?

Kommentar
Fra : nickmalden

Dato : 26-11-03 09:58

If that is a question to me :-/ then Århus.....

Kommentar
Fra : mkpoynton

Dato : 26-11-03 10:41

NickMalden - Thanks for your reply! It's great to hear from someone in the same situation!!

S_ild - En concierge er ham/hende som ansaettes paa alle 3, 4 og 5-stjernede hoteller til at tage sig af gaesters oensker: teaterbilletter, restaurant anbefalinger og bookings osv. "Alt" hvad gaesten oensker sig skal concierge i princippet forsoege at skaffe!!!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 26-11-03 13:12

nick... Alta???

Accepteret svar
Fra : s_ild

Modtaget 50 point
Dato : 26-11-03 17:03

mkpoynton > tak, det job udføre jeg jo selv, i min omgangskreds :))
Jeg tror ikke det blir nemt, men mener også at en henvendelse til diverse steder,
må være det,der er at gøre.

Der ligger en pub i kbh. omkring rådhuspladsen, der vist nok hedder 'English Pub'
der arbejder også engelsksproget personale(fra england).
Et besøg der kunne måske hjælpe jer videre, da de vel må kende noget til problemet.
Mvh. S_ild

Godkendelse af svar
Fra : mkpoynton

Dato : 26-11-03 19:08

Tak for svaret s_ild.
Jeg havde slet ikke taenkt paa den English Pub!!

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 26-11-03 21:19

Held, lykke og god jul