/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DirectX
Fra : tom34
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 25-11-03 23:50

Hej alle
Er der nogle der kan forklare mig hvad en DirectX er for noget og hvad gør den når den bliver downloadet,
jeg kan se når man køber nye spil til PCren anbefaler de i manualen en DirectX 8.1
eller er der andre sager der kan downloades for at få f.eks pc spil til at kører beder
Mvh Tom

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 26-11-03 00:10

Hejsa....
Jeg ved ikke om du er skrap til engelsk.... men her er da et link der forklare lidt om hvad det er på et nogen lunde nede på jorden sprog
http://www.geocities.com/SiliconValley/Way/3390/whatisdirectx.html

Hilsen
mrhan

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 26-11-03 00:31

Det er et modul (program) der i samspil med spil (der er skrevet til DirectX), kan konfigure spillet (fortælle spillet hvordan det skal indstille sig), så det kører bedst muligt med lydkort grafikkort (fortæller spillet hvad grafikkortet kan klare)
Prøv at søg/alle filer og mapper, og skriv DXDIAG når du ser DXDIAG.exe (med et gult kryds), skal du dobbeltklikke på den.
Man kører så gennem det DirectX har fundet om din comp. og som den vidergiver til spillet, om indstillinger og drivere mm.
Til spil er det vigtigt at have en ny version af DirectX, og at man har downloaded en ny version af sin driver til sit grafikkort.
Dvs. det er selvfølgelig vigtigt at have en hurtig comp. og stort grafikkort, og mange ram, men det er også vigtigt at man defragmenterer sin harddisk.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 26-11-03 00:33

Hejsa
DirectX er en samling dll.filer.
DirectX er ikke et selvstændigt program, men en samling af drivere, som sørger for, at lyd og grafik fungerer optimalt med din hardware.
Så hvis du på et tidspunkt får problemer med dll.filer. Kan du geninstallere DirectX.

Der er en ny opdatering til DirectX 9.0b her?? http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Mvh Agent2002
P.s Det er altid en god ide at opdater de nyeste driver, da software programmer og spil kræver mere og mere?

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 26-11-03 12:00

Hej igen
Og alt dette er ikke noget der kan lave rav i systemet??????,
jeg har c&c generals+expansion zero:hour til at køre en del og det er ligsom at det ikke køre som det skal,
så jeg fik downloaet dette DirectX 9.0b før jeg spurte hvad det helt præsis var for noget her inde??
men der er inu et eller andet galt??? kan det være mit norton antivirus der spiller pus med spillet
Mvh Tom

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-11-03 15:45

Og alt dette er ikke noget der kan lave rav i systemet??????, Nej ikke nogen af de forklaringer du har fået, har du kørt DXDIAG?, og hvad siger den, i den grafiske del?
norton antivirus, nej det kan jeg ikke tro, men det er da nemt at disable den hvis du højreklikker på ikonet nede i hjørnet, så har den ingen virkning.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 27-11-03 18:30

Tak for svaret pallebhansen.