/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min XP er meget sløv.
Fra : jensviggo
Vist : 313 gange
50 point
Dato : 25-11-03 22:01

Når jeg med musen skal åbne yderligere menuer, er det som om ekstramuerne er meget langsomme til at stå klar, som om de står og blinker et øjeblik inden de falder til ro.
Mon vi har noget imod det??????

jensviggo

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 22:04

Har du scannet din computer for spyware?
Ellers synes jeg, du skal gå ind her og hente Spybot og Ad-aware:
http://www.spywarefri.dk (Vælg "Værktøjer" i menuen til venstre).

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 22:10

Og har du værktøj til at rense registreringsdatabasen med?
Ellers vil jeg foreslå, at du installerer RegCleaner, som du kan hente her:
http://www.sofotex.com/RegCleaner-download_L4965.html

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 22:19

ps! Jeg kan se, at du i et andet spørgsmål spørger, hvorfor "Denne computer"
popper op ved opstart.
Måske vil en spyware-scanning og rensning af registreringsdatabasen også
løse det problem.
Jeg vil derfor foreslå, at du sletter dit andet spørgsmål indtil da, så får
du dine 50 point retur.
Og hvis mine forslag her ikke afhjælper problemet, kan du altid oprette
det andet spørgsmål igen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 23:00

Og nok et par vigtige ting: Du sørger vel for at defragmentere og køre
scandisk jævnligt?

Hvis du bruger computeren meget, er det klogt at defragmentere
et par gange om ugen og køre scandisk i hvert fald hver fjortende dag.

Men så skulle der heller ikke være mere.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-11-03 23:09

Kommentar::

her vil jeg give Rellom ret ,
jeg er selv lige kommet hjem fra et udkald hvor en maskine skulle op og stå igen efter næsten samme beskrivelse som din .
Og jeg siger lige at du skal give dig god tid og ikke bare gøre noget overrilet ( såsom at installere forfra) men give dig tid til at få fjernet diverse spyware og ryd op på din pcér og selvfølgelig windows update

og til en oplysning så brugte jeg ca 4 timer kun på det omtalte emne , men så siger jeg også at den kørte som en drøm bagefter
selvom det kun var en 800 mhz maskine

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 26-11-03 00:38

kære venner, det hjalp ikke, jeg har prøvet allle jeres forslag........................
så, va´ nu?????

jensviggo

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-11-03 01:26

Har du kørt Scandisk og defragmenteret computeren?

Scannet computeren med Ad-aware og Spybot
og fjernet, hvad de fandt?

Renset registreringsdatabasen
med RegCleaner?

Hentet de manglende opdateringer
hos Windows Update?

Hvis du har gjort alt dette og der stadig er problemer, må jeg desværre
melde pas indtil videre. Men jeg vender tilbage, hvis jeg finder på noget nyt.
Og ellers må vi håbe, at andre har nogle brugbare idéer.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-11-03 01:33

Ja, for du har vel sikret dig, at du ikke har virus på computeren?

Hvis ikke kan du scanne online for virus her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 26-11-03 06:28

Slet filerne i Prefetch mappen ved at skrive/kopier i kør boksen: RunDLL32.EXE advapi32.dll,ProcessIdleTasks
Hent- Empty Temp Folders: http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/
Max Tweaks kan optimere systemets hastighed: http://www.tech52.com/
Tweak dine ram: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_memory_tweaks.htm

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 26-11-03 11:51

prøv også>start>kontrolpanel>system>avanceret>ydeevne>indstillinger>visuelle effekter>sæt et mærke i brugerdefineret,her har jeg f.eks. kun flueben i
Brug visuelle layouttyper på vinduer og knapper og
Udjævn kanter på skærmskrifttyper
Prøv dig frem,
det giver en del mere ydeevne,disse animeringer tager en del recurser.
Og så er der en del tips her om en ldit hurtiger pc>
http://www.komputerforalle.dk/Crosslink.jsp?d=140
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 11:52

lidt

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 26-11-03 14:46

har du ram nok

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 14:50
Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 26-11-03 17:47

Tak for svaret Manse9933, nu mangler jeg kun at få fjernet "denne computer" når jeg starter min win 98, det er så på ern anden maskine.
jeg har gjort alt det du skrev.............spybot,regcleaner,ad-ware, defrag, scandsk.
Den er der squ´ endnu.
Det var nemmere i gamle dage med autoexec.bat filen.
Va gør vi???????jeg nægter at geninstallere fra bunden.

jensviggo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 18:03

prøv at skriv regedit i kør eller hvad det nu hedder i 98 altså din registreingdatabase og gå op i rediger>søg skriv run>find næste og
se om der står MY computer i en af run stederne,der er flere af disse steder i regidit,HKEY_CURRENT_USER er nok det mest sandsynlige sted bliv
hved med find næste indtil du har været igennem alle run stederne en 5 steder,finder du noget der hedder MY computer i et af de steder
så er det sikkert den der er årsagen til dit problem,gå op og marker
dennecomputer gå så ind i filer og ekspoter din regdatabase og slet
MY computer i den run nøgle du måske finder den i,du kan også nøjes med
at ekspotere den nøgle der hedder MY computer før du sletter den,men husk den skal ligge i run.
Manse9933selv tak

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-11-03 18:08

så kan du bare klikke på den gemte nøgle for at gendanne den