/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
POINT FOR ET TIP ?????
Fra : jmsgruppen
Vist : 477 gange
500 point
Dato : 25-11-03 20:01

Jævnfør mit tip, vil jeg nu starte debatten, point for et tip.
Forvent ikke jeg sidder ved min PC hele tiden, men 500 point til den der kommer med det bedste forslag til en løsning på problemet....
Årsagen til, at jeg er på dette forum, er udelukkende udfordringen i, at kunne finde svar på stillede spørgsmål....
Der går sport i skidtet.
Jeg forærer gerne alle mine point væk. Hvad skal jeg bruge dem til???
Nå ja, jeg kan stille spørgsmål, så det gør jeg hermed.........
Erklærer hermed debatten for åbent.. (lyder sgu som formanden i folketinget*GGG*)
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-11-03 20:05

Bedømmelse af et tip er en subjektiv sag.
Ikke så meget mere st sige om det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-03 20:09

Mange kom af nysgerrighed, nogen bliver for sportens/præmiens/hyggens/interessens skyld. Og det er vel meget godt som det er.
Eyvind.

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 20:13

Jeg mener ikke der er så meget grund til at ændre bedømmelsesproceduren. De der bedømmer gør det ud fra de kriterier de selv vælger. Og hvis jeg nu synes at dette forum ikke skal benyttes til reklamer for skalmuring, ja så bedømmer jeg tipper derefter.
Men hvis der står noget jeg virkelig kan bruge, ja så er stjernerne også delt ud med rund hånd.
Jeg synes systemet virker hvad point til tip angår, men jeg har da også en fornemmelse af, at der er nogen der støtter hinanden med point i de tip der nogen gange fremkommer. Men det hverken kan eller skal der gøres noget ved.
Og det mener jeg ikke der skal. For forummets styrker er vel netop, at det er uregereligt. Ingen regler om svarenes kvalitet og ingen regler om bedømmelse. Man skal bare lade være med at lægge så meget i bedømmelserne.
Jeg har set svar herinde i direkte strid med lovgivningen og tip som er helt hen i vejret som har fået gode point, men ok. Det er reglerne for forumet og det er det der gør Kandu til noget for alle.

Mange hilsner til dig JMS
Lars

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 510 point
Dato : 25-11-03 20:17

Der er sikkert nogle, der sidder og bedømmer deres egne tips ved hjælp af flere profiler.
Dette problem kunne til dels (men også kun til dels) løses ved, at man ikke får mulighed for at
bedømme tips, som er afsendt fra ens egen IP-adresse.

En væsentligere årsag til de ind imellem underlige bedømmelser er dog nok, at
folk mere bedømmer afsenderen af tippet end tippet selv - i hvert fald i det omfang
der er tale om tips, som man ikke er kvalificeret til at bedømme objektivt.

En god løsning kunne derfor være, at navnet på tippets afsender først "toner frem",
når tippet er færdigbedømt.

Men det afgørende problem - at folk bedømmer tips, som de ingen forudsætninger
har for at bedømme objektivt - tror jeg ikke kan løses på anden måde, end ved at
man fjerner pointgivningen for tips. Hvilket vil sige, at tips slet ikke skulle være til
bedømmelse overhovedet.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 20:19

De profiler der får lov til at bedømme et tip er tilfældigt udvalgte

1. profil har interesse i motorcykler
2. profil har interesse i styresystemer
3. profil har interesse i hjemmesider
4. profil har interesse i katte
o.s.v. og ingen af de udvalgte ejer en mobiltelefon, endsige kunne drømme om at købe en.Tippet omhandler eks. avanceret mobiltelefon
Hvordan tror du selv det vil blive bedømt ?
S ren i R skilde

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 20:23

--> rellom

Vil det med at man skifter identitet ikke blive ødelagt af, at man med en hel del adsl forbindelser tildeles en ny når man lgger på?

Det emd tippets forfatter først kan ses når der er givet fem bedømmelser synes jeg lyder som en kanon ide.

Ps. jeg har prøvet st skulle give point to gange til det samme tip, hvofor lader det sig gøre??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-11-03 20:25

Det lader sig ikke gøre at give piont to gange til samme tip.
Du kan få tilbudet, men der sker intet anden gang.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-11-03 20:26

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Rellom's forslag

Citat
En god løsning kunne derfor være, at navnet på tippets afsender først "toner frem",
når tippet er færdigbedømt.

Jeg syn's altså, at Rellom er klog*GGG*

Frida

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 20:28

--> Teil

Jeg havde ikke lige luret at der intet skete anden gang, men tusind stak for svaret.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 20:40

RasesII

Jo, og derfor pointerer jeg også, at det kun er en ufuldstændig løsning.
Selv hælder jeg mest til mit forslag nr. 2 - om at hemmeligholde tippets
afsender, indtil det er færdigbedømt.
Men hvis man totalt strøg bedømmelsen af tips, ville problemet
selvfølgelig med endnu større sikkerhed ophøre. Til gengæld ville denne
løsning så ha' karakter af kapitulation - som jo altid er kedeligt.

-------------------------------------------------------------------

Frida

Tak for de smukke ord. *GGG*

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 25-11-03 20:45

Er enig med de fleste af ovennævnte , point har for mig ingen betydning
Det bedste ved at være her er at man bliver behandlet seriøs og ikke set ned på for at spørge om en ting , man måske burde have vidst , men har enten glemt (alder) eller måske opfattet forkert
Jeg kan ikke hjælpe med ret meget , men det er mig en stadig fryd at lokke mig , surfe rundt og suge til mig , i stadig håb om at lidt hænger ved

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 20:48

Rellom

Hvis man nu tilføjer dit forslag nummer 2, hvad så med også at offentliggøre bedømmerne? Dette ville selvfølgelig skulle suppleres med, at man skulle kunne afvise at afgive en bedømmelse.

Lars

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 20:53

En mulighed kunne være at det var dem der havde forstand på emnet der bedømte tippet. Det vil sige at man kunne tilmelde sig et bedømmerpanel. Panelet fik tippet til bedømmelse inden offentliggørelse. Der var ingen points indblandet. Hvad siger i til den model ?
i

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 25-11-03 20:54

Jeg er her mest for at blande mig i alt - hvis nogen sku' være i tvivlikke nødvendigvis i noget jeg har forstand på, men Kandu er vel for ALLE*SS*

Frida

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-03 21:03

Det er lidt svært for mig, hvis der kommer et tip om eks. jordbærmarmelade og om sukkeret skal i før eller efter kogning. Men nu kan jeg, som ellers bare var nysgerrig, stå med alle mine talenter og stemme helt hen i vejret. Her kunne jeg da godt tænke mig en slags "kan ikke bedømmes" knap, så min bedømmelse "glider" over til den næste.
Eyvind.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 21:08

Personlig syntes jeg ikke der skal kunne gives point til et tip.
Som andre har været inde på, kan jeg lige være heldig at bedømme et ellet omkring katte, jeg ved hvordan en kat ser ud, men jeg er personligt ligeglad med at se billeder af katte.

Hvis man skulle have mulighed for at vurdere et tip burde man som minimun have emnet stående i ens abonneringer, så var men nok mere egnet til at vurdere emnet.

Om man ikke selv burde have mulighed for at vurdere et tip er man ikke selv herre over da de 5 personer der får lov åbenbart trækkes efter tilfældighedsprincippet, og da det kun burde være 5 forskellige, (har set at nogen har kunnet) er sandsynligheden ret lille at man selv får lov.

Jeg har prøvet at lave en lille statistik over de 50 brugere der er anført i statistikken, og ja, der er meget store udsving i forskellen mellem skrevet tips og accepteret svar.

Nogen bruger det nok lige lovlig mange gange, men hvis et tip ikke fik point ville man være over det problem.

I øvrigt ser man også mange gange at en svarer til et accepteret svar skriver:

"Der er jo ikke for pointene skyld" osv., jamen så lad os stoppe al pointgivning, så er det ikke et spørgsmål om "hvem kommer først til mølle" princippet men mere vel nok den oprindelig tanke bag dette forum:

"Kan Du" for jeg kan ikke, og selvfølgelig samtidig for det sociale, at der er interesser man er fælles om at have.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-11-03 21:13

Enhver ændring til pointsystemet, vil garanteret vise sig at indeholde elementer, der igen vil give anledning til utilfredshed og diskussioner som denne. Lev med systemet som vi kender det, og lad være at tage det alvorligt og slet ikke personligt. Bortset fra lodtrækningen er pointene jo fuldstændig værdiløse.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 21:13

RasesII

Jeg tror ikke, det ville være en god idé at offentliggøre bedømmerne,
for så ville mange sikkert afgive deres bedømmelse ud fra en frygt
for at blive upopulære - og andre irrelevante motiver.
For slet ikke at tale om alle de hidsige diskussioner, der kunne komme ud
af det - i smalltalk og andre steder.
Allerede i dag kan man jo afvise at bedømme et tip, hvis man helst
vil være fri.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 21:20

Er der ikke noget om at kandu.dk bliver omlagt / ændret her i december måned ? Det bedste er måske nok at lade det hele være som det er og se hvad de kloge finder ud af. Administatorerne har helt sikkert noteret sig hvad og hvordan det fungerer med nuværende metode og hvordan det kunne se ud i den nye model / det nye forum. Alt andet lige ville det være rart at være fri for allehånde ligegyldige tips, men hvem skal bestemme hvad der er ligegyldigt ?
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : RasesII

Dato : 25-11-03 21:22

Jeg ville gerne, hvis administratorerne fjernede det der alt i alt ikke er andet end en gemen reklame.
JEg synes ikke et forum som det her skal benyttes til reklamemagasin.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 21:41

Pointsystemet synes jeg vi skal bevare - i hvert fald for spørgsmål.
For vel er pointene ingenting værd, men de fungerer som en symbolsk betaling
for den hjælp, man har givet/fået.

Iøvrigt er efter min vurdering pointtilhængerne langt de mest afslappede
her på Kandu, mens pointmodstanderne ofte virker belastende med deres
evindelige moraliseren og maniske mistænkeliggørelse af alt og alle, der
ikke lige ser verden med samme øjne, som de selv gør.

Ingen mennesker er så uselviske, at de udelukkende lever for at hjælpe andre.
Jeg har mødt flere, der gav sig ud for det - men jeg har aldrig været ude for,
at det holdt ved nærmere eftersyn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-03 21:43

Et tip kan også blive bedre bedømt hvis man ikke henviser til egen hjemmeside/firma.
At bedømme et tip har været diskuteret så mange gange. Tvivler på at det bliver ændret.
For nogle kan et tip være godt for andre ikke. Hvis man ikke har kendskab til det, der bliver givet et tip om, kan man jo bare lade være med at bedømme det, men for nogle går det kun ud på at få point. Derfor en god ide at der ikke gives point til dem, der kommer til at bedømme. Tippet kan jo være lige så godt/dårligt uden point.

mvh ans

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 25-11-03 22:18

Hvis et tip skal bedømmes "korrekt" skal det være af folk der har interesse for emnet.
Hvis vi kun kunne være medlem af f.eks. maks. 10-15 emner, kunne vi også kun bedømme tip indenfor samme emne.

Alle skal dog stadig kunne se de nyeste tips/spørgsmål som nu.

På den måde skal jeg ikke kunne "ricikere" at skulle give point, til et tip, indenfor et emne, som jeg intet kender til

Jeannie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 25-11-03 22:47

Jeg vil give Rfou fuldstændigt ret i
Citat
Enhver ændring til pointsystemet, vil garanteret vise sig at indeholde elementer, der igen vil give anledning til utilfredshed og diskussioner som denne

Det har vi jo set mht. "formodet svar". Det var der meget brok over fordi det gav anledning til pointfusk. Men da det endelig blev afskaffet, viste det sig at der var/er spørgsmål der slet ikke bliver lukket, til stor irritation for mange.

Mht. Tips og pointgivning, så tror jeg vi skal holde lidt selvjustits. Altså.....hvorfor gå ind og læse et Tip om knallerter, hvis man på forhånd ved, at man ingen interesse har for knallerter??? Hvis man alligevel gerne vil læse Tippet, af ren og skær nysgerrighed, så kan man da vente til pointne er afgivet.
Selvfølgelig vil dette heller ikke være helt problemfrit, for det kan jo hænde at der lige i dén periode ikke er nogen brugere logget på, der interesserer sig for knallerter, men jeg tror det vil give en mere rimeligt bedømmelse i længden

// Toupie

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-03 10:16

Tjae der er vel ikke så meget at sige :

Citat
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 26-11-03 18:40

<molo & alle andre
Vent og se hvad der sker når det hele bliver omlagt.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-11-03 20:46

Hej allesammen, MANGE MANGE tak for alle jeres indlæg / kommentarer.
Det jeg ville, var egentlig ikke absolut at ændre kandu, men mere at få en debat. Tror det er svært at ændre ting herinde, fordi TEAMET bag, måske har deres egne meninger. Og som jeg kan læse, er der allerede ændringer på vej. Hvem er forøvrigt teamet bag?? (man kan vel stille et ekstra spørgsmål når dette giver mange point??) Jeg synes der er et par ting, som måske burde ændres, ikke på kandu, men især indenfor selvjustits.
Før jeg smider sten, fejer jeg lige for min egen dør:
jeg lavede "lidt" reklame for mig selv, jeg var ny... (dumt) fik en tilrettevisning (tak ellebye)
jeg har svaret på noget, jeg intet aner om, fik en tilrettevisning (tak til mig selv, undskyld til personen jeg svarede)
Jeg har været GRISK efter at få point (åndsvagt, fordi det er ikke det sagen drejer sig om, det må og skal være seriøsitet *giver lige mig selv en rap over ???*
Bortset fra de tre eksempler, tror jeg, at jeg rimelig har holdt min sti ren (giv mig lige bål og brand, hvis dette er ukorrekt).
Nu smider jeg med sten:
Hvordan kan man som superbruger, rådgive andre mennesker, hvis man ikke i sin profil, som det mindste skriver lidt seriøst om, hvilke evner man "TROR" man har???
Hvorfor diskuterer man, om man kan få point to gange, for at vurdere et tip? Vurderer man tippet seriøst, eller gør man det for at få point? ( kan godt lide rellom`s kommentar af 25-11-03 20:17)
Hvad skal man bruge sine superpoint til? Kan man købe whiskey for dem? Nej, man deltager i en konkurrence, om en eller anden lille "dims". Derudover er man på nogle lister, men hvad er problematikken? Er det vigtigste, at være på en liste, eller give relevante seriøse svar, som kan hjælpe spørgeren, og evt andre???
Synes vi skal indføre en slags selvjustits................ Alle kan løbende debatere dette emne under denne katagori (er et forlsag), og herunder finde ud af hvad man skal gøre ved evt. sådan en som mig,..(læs ovensående) der har overtrådt de regler man demokratisk aftaler i dette forum ..
Derudover, vil jeg stille et nyt spørgsmål til 100 point, nemlig hvem skal have disse point...... Jeg synes der er så mange gode kommentarer og indlæg, at jeg ikke vil bestemme dette alene.
Det bestemmer i allesammen, men en ting ligger fast (det er for helvede mine 600 point), og dette er:
Den får får flest stemmer: 300 point
den der får næstflest d.o. 200 point
den der får tredieflest d.o. 100 point
(læg lige mærke til udtrykket FLEST. Jeg er og bliver altid en livsglad optimist.....)
I kan stemme på hvem der skal have point, og give nye kommentarer (bål og brand) i det nye spørgsmål, dette spørgsmål er lukket, læser ikke flere kommentarer her. Afgiver kun point herfra.. OK
(den kan jeg huske udenad)
MVH
JMS
NB. jeg tæller stemmer op, ved stemmelighed, slår jeg plat og krone.. OK.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-03 21:36

Tæl du bare stemmer op. Du kan jo ikke fordele dem som du skriver i dit sidste indlæg. I "tråden" her har du sat 500 point på højkant. Der er kun en der kan få de point, hvis du accepterer et svar. Du kan ikke dele de 500 point til flere af brugerne og det uanset hvor du end vil prøve. Samtidig får du ikke dine 500 point tilbage. Dit spørgsmål er ikke lukket før du har accepteret et svar.

mvh ans

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 26-11-03 23:32

>>>ans
Nej ans du har ikke ret. (kender godt reglerne)
Jeg kan da lade være at lukke nogle af mine, indtil nu afgivne spørgsmål, lave tre nye, med 300,200 og 100. Og så fra disse uddele 600 point..
For så vidt angår de andre sølle 600 point, kan jeg lade dem forsvinde i kandu systemet... Det er der jo mange andre der stiller spørgsmål, der gør...Det har du måske ikke oplevet...
(undtagelsesvis denne ene kommentar her)
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-11-03 23:59

Du er ikke den første der stiller et spørgsmål som ikke accepterer et svar. Tror at de fleste brugere har været ude for det. Du kan stille alle de spørgsmål, som du vil . Det kræver bare at du har nogle ledige point, som du kan bruge.
ans

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 06:59

Hej JMS

Din fremgangsmåde er altså noget kikset.

Dit ønske om at blive opfattet som seriøs bruger og pointmodstander hænger meget
dårligt sammen med det point- og afstemningscirkus, som du nu lægger op til.

Selv er jeg som sagt tilhænger af pointsystemet, fordi det indebærer, at man skal
yde en (symbolsk) betaling for den hjælp, man modtager, og fordi man som hjælper
modtager en (symbolsk) betaling for den hjælp, man yder.

Der er ikke meget, der irriterer mig mere end folk, der tror, de skal have det hele gratis.

Så er det selvfølgelig uheldigt, at enkelte brugere bliver så fikserede på at score point,
at de lægger kommentarer i spørgsmål, de ikke har et klap begreb om.
Men det er jo en fejl ved disse brugere og ikke ved pointsystemet!!!

Selvfølgelig kan man afskaffe pointmisbrug ved at afskaffe pointene - på samme måde
som man kan afskaffe alkoholisme ved at afskaffe alkohol og færdselsulykker ved at
afskaffe befordringsmidler.
Men hvor sjovt vil det blive - og vil det være rimeligt over for det store flertal,
som sagtens kan styre det?

For langt de fleste fungerer pointsystemet blot som en uhøjtidelig spændingsfaktor,
der tjener til at skabe lidt drive i foretagendet: Det er sjovt at få point - men hvis
man ikke får nogle, er der ingen ulykke sket af den grund.

Angående dit tillægsspørgsmål, om hvem der står bag kandu.dk, så smutter jeg lige
ind på DK Hostmaster og henter, hvad jeg kan finde dér.

One moment, please...

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 07:03

Værsenartig:
__________________________________

Domænenavn:   kandu.dk
Registreret:   2000-09-13

Registrant:
Handle:   EA2059-DK
Navn:   Estreet ApS
Adresse:   Klosterparken 22,
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   pawel@finkielman.dk

Fuldmægtig:
Handle:   PF154-DK
Navn:   Estreet ApS
Att.:   Pawel Finkielman
Adresse:   Klosterparken 22,
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   Pawel@Finkielman.dk

Betaler:
Handle:   KA2676-DK
Navn:   Knowledge-Maker ApS
Att.:   Pawel Finkielman
Adresse:   Klosterparken 22
Postnr. & by:   2680 Solrød Strand
Land:   Danmark
Telefon:   +45 56 13 10 13
E-mail:   pawel@finkielman.dk

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-11-03 08:05

God morgen til jer alle sammen.
Det er fint med en debat om tips & tricks, men jeg tror aldrig den stopper. Det har vi for mange forskelligheder til. For lige at belyse hvad det er jeg mener så se lige på efterfølgende. Umiddelbart skulle man tro at de opfordringer kunne få spørgerne til at følge spillets regler, MEN nej. I langt de fleste tilfælde forbliver spørgsmålet åbent og i andre, ikke så få, får du en spand l*rt i hovedet. Min opfattelse går på at regler skal være dikteret af systemet( du er tvunget til at følge dem) ellers virker de ikke. Det gælder også for rubrikken tips.

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 1.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene / kommentarerne var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Hej igen kandu.dk spørger.
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 2.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Da du tidlige har tilkendegivet du har fået løst dit problem og at du derfor ville lukke spørgsmålet, vil jeg lige minde dig om at det ikke er gjort endnu.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 3.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til xx-xx-03 kl.xx.xx så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har opgivet at få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 4.
Det gentager den opfordring der ligger i det / de første standardindlæg. Såfremt du finder denne henvendelse fornærmende, eller på anden måde føler dig trådt over tæerne, bedes du blot læse dette som en opfordring til at følge uskrevne som skrevne regler.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, også i Cyberspace, at reagere på kommentarer / svar. Jeg nægter at tro du mangler tid og vilje til at anvende et par minutter på svare det / de mennesker der har anvendt, DERES, ofte sparsomme tid på at hjælpe
DIG
så jeg vælger STADIG at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

ibasa slutindlæg
Hvad i himlens navn stiller man op med et menneske, der på trods af opfordringer er fuldstændig ligeglad med almindelig god opførsel. En personage, der vel dybest set, er det ypperste over, hvad egoisme, manglende respekt for andre og selvtilstrækkelighed kan præstere. Åhh, vel alligevel ikke med hensyn til selvtilstrækkelighed. Selvtilstrækkeligheden krakelerer og får ridser i lakken, når det viser sig være nødvendigt at spørge andre om noget. Det værste er, at spørger bare modtager og formodentligt bruger svarene, uden så meget som at aflevere matadorpenge erkendtlighed til den der har hjulpet, eller i det mindste et verbalt indlæg eller kommentar. Det er nok under en rigtig egoists værdighed.
Blæse være med der er nogen der har brugt tid, energi og fantasi på at fremskaffe en mulig løsning.

Bare jeg, verdens midtpunkt, får det jeg skal bruge, så sk*de være med alle andre. Det må være din tankegang.

Selvfølgelig kan jeg kun give min egen personlige mening tilkende, men jeg håber for dig, du er i stand til at klare alle situationer selv, for her får du nok svært ved at hente nogen hjælp, i hvert fald, hvis jeg kunne bestemme.

Tak for denne gang hr.xxxxxxx
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-11-03 09:27

>Ibasa

Dine forslag som slutreplikker til at få en spørger til at lukke, er som sådan gode nok. Men igen er problemet at mange kun logger sig ind for at få løst et enkeltstående problem, og så hører man ikke mere fra spørgeren.

Man kunne også bruge muligheden, at der var superpoint man blev trukket for, ikke mere ledige point, jo, måske første gang, herefter måtte man så yde for at nyde.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-11-03 10:03

Davs ellebye og alle andre på tråden.
Citat
Dine forslag som slutreplikker til at få en spørger til at lukke, er som sådan gode nok. Men igen er problemet at mange kun logger sig ind for at få løst et enkeltstående problem, og så hører man ikke mere fra spørgeren.

Det har du nok ret i. Spørg, få et svar og væk. Det er her "tvangsstyringen" kommer ind i billedet. Spørger vender tilbage efter en rum tid og stiller et spørgsmål. Systemet skriver:
Det stillede spørgsmål kan ikke fremsættes. Du har spørgsmål nummer xxxxx der har overskredet forældelsesfristen stående åbent. Afslut venligst det, for at få adgang til at stille yderligere spørgsmål. kandu.dk
Hvordan tipsproblematikken kan indarbejdes i en sådan "tvangsstyring" ved jeg ikke, men det er der sikkert nogle kloge systemfolk der er i stand til at udtænke.
Mod argumentet kunne være at så søgte spørger andre fora. And so WHAT. Noget for noget.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 27-11-03 10:18

Godmorgen

Ikke helt vågen endnu.

Jeg kan helt følge din tanke >ibasa, måske burde man gå videre og bruge ip-adressen som "tvangsstyring".

Jeg glemte lige min ide omkring tip.

1. Man kunne forestille sig, at kun personer der abonnerer på kategorien får lov til at vurdere et tip.

2. Man skulle i forvejen afgive point for at kunne stille et tip, og fik pointene hjem gennem vurderingen af besvarelsen.

3. Man fik ikke tildelt superpoint ved vurdering af et tip men "kun" ledige point.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-11-03 10:31

ellebye
Hhmmmmm...............
Mon ikke vi skal det blive ved det og se hvad de kloge finder ud af ?
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-11-03 13:05

Der er ikke noget problem at løse,skyde pissemyre med kanoner,jeg kan ikke se problemet.

Manse9933

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 13:38

Rellom -> Fuldstændig ening i din kommentar : Dato : 27-11-03 06:59

Hyggeligt med de dersens point

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-11-03 14:06

Noget for noget.
Jeg er ikke anderledes end det glæder mig når min kommentar er accepteret og der oven i købet vanker nogle matadorpenge, Fint.
Omvendt kan jeg også blive skuffet når det ikke er lykkedes mig at udtrykke "løsningen" klart nok og andre render med points. Fandens osse.
MEN, solen står jo op imorgen alligevel og jeg er selv blevet lidt klogere.
Det eneste der kan bringe mit p*s i kog er en totalt manglende reaktion, men det er jo ikke systemets skyld og i bund og grund mit eget problem.
S.oDren i Rskilde. Snart Sren på 55° 41’ 42’’ N 12° 9’ 9’’

Lad os nu se hvad de kloge finder ud af når den nye udgave kommer " på gaden ".

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-11-03 15:35

Jeg synes at det er megasvært at udvælge den eneste rigtige kommentar i et spørgsmål som dette, der jo har karakter af at være et oplæg til en debat. Skal man vælge den kommentar der ligger tættest på egne synspunkter, eller den der har flest sympatisører. Det er navnlig i "smalltalk" det problem opstår.

Derfor kan jeg ikke tage pointene alvorligt; men til gengæld bliver jeg jublende glad, hvis jeg får et par anerkendende eller kritiske ord om mine indlæg, der dog beviser at nogen har læst og forstået (eller misforstået) min holdning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 15:51

Rfou -> Du har sikkert ret i din antagelse om smalltalk relaterede emner, men mange spørgsmål er af karakteren : Hvad står G for i G-kraft. Dertil er der; et og kun et svar !! I disse tilfælde tager man pointgivningen alvorligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-11-03 16:01

Hej Rfou.
Det her spørgsmål har vist ikke et entydigt svar. Det kan du have ganske ret i. Som du sikkert har set er mit "forslag" at vente og se hvad der sker når og hvis en omlægning af systemet dukker op.
Om points er det da meget skægt, og kommer der oven i købet et par bemærkninger, ja så har du fået noget der kan bringes med fremad i livet.

Sren på 55° 41’ 42’’ N. 12° 9’ 9’’ E. (snart)

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-11-03 16:05

molokyle
Enig - men så burde det heller ikke være et problem. Problemerne opstår når spørgsmålene går på meninger og holdninger.

Men det er min opfattelse, at det ikke er det store problem i de egentlige faggrupper. Det er "kandu" og "smalltalk" der har overvægt af den slags "debatoplæg". Og det må vi sg* lære at leve med det.

Det vil blive uhyre kompliceret og tidskrævende (læs mandsskabskrævende) hvis et poinstystem skal være fuldstændigt skudsikkert.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 16:23

Rfou -> Korrekt

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 27-11-03 20:23

Det bedste forslag, synes jeg kom fra Rellom, nemlig
og forøvrigt Rellom, tak for oplysninger ang. kandu, (kunne jeg selv havde gjort, men tænkte ikke lige over det),
Måske kunne man påvirke kandu, men det ved du bedre end jeg, så det overlader jeg til dig, og evt. andre.
Tak for debatten, tak allesammen.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 27-11-03 20:37

Selv tak.
Ja, Kandu kan sagtens påvirkes.
Hvis du har nogle ønsker til forandringer, nye kategorier el. lign.,
sender du dem bare en mail. Det er ikke sikkert, at de efterkommer
ønskerne, men som regel får man et svar.