/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
IP 194.239134.84 m.fl.
Fra : Franksp
Vist : 500 gange
75 point
Dato : 25-11-03 19:25

Ca. hvert 10-15.sek. popper Zonealarm op med advarsel om

IP 194.239.134.84
IP 194.239.134.93
Ip 193.162.153.164

Jeg har kørt Norton Antivirus uden at den fandt noget. Jeg har også prøvet at køre Add-Aware. Den fandt heller ikke noget. Jeg har også lige prøvet onlinescanning af Spywarefri. Den fandt heller ikke noget.
Er der nogen af jer der har et godt råd til mig, vil jeg være taknemmelig.

Mvh Franksp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:38
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:45

Hov nu ser jeg, at det er den samme adresse jeg tester hos som kommer frem.
Nu er jeg et stort ?????????????????
Emesen.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 19:45

Jeg er ved at blive vanvittig. Den kommer ustandselig. Emesen, eller andre, ved du/I hvordan jeg fjerner den/det.
Som sagt, jeg er ved at smadre hele PC'en

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 19:47

>emesen

Tror du det er rigtigt det du har gjort, der står at det er en forkert måde at søge på, og du kommer blot tilbage til de samme sider (whois) hver gang ?

Denne er vist mere rigtig http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=193.162.153.164&do_search=Search

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:50

Sludder - længere nede står der:
No records found for 'IP 194.239.134.84'
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:51

Sludder >til mig selv

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:53

- jeg kopierede også >IP< med ved søgning - sorry

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 19:55

>FrankSP

Hvid du har mistanke at det kan være en hacker skal du kontakte admistrationen af ip-adresserne. Alle tre hører under tele-danmark.

Du kan ikke gøre andet end at blokkere adresserne men ikke forhindrer at nye angreb foretages. Tele-danmark kan så finde ud af hvem der ejer de 3 ip-adresser.

ellebye

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-11-03 19:57

Yes - også mit forslag.
Emesen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 19:57

>emesen, efter en lang og travl arbejdsdag er du undskyldt.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 20:00

Ip adresserne er fra andre comp. på dit net, eller de har været tilsluttet. Du bruger nok en router?
Du kan jo på en af de andre comp., i kør skrive CMD og i ruden der kommer skriver du ipconfig
Så det den advarer imod er at andre comp. går/kan gå ind på din comp.
Hvad med at indstille eller afinstallere Zonealarm?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-11-03 20:17

Det er tdc der pinger dig. og ikke andet.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 20:20

Her er jeg enig med >pallebhansen, hver gang "alarmen går i gang" går ens tanker med det samme på at det må være en hacker, hvilket så at sige er meget ringe risiko for. En firewall går i forvejen ind og blokkere for en adresse i et vist tidspunkt alligevel.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 20:46

Kære Palle Hansen

Jeg bruge ganske rigtigt Router. Det skal jeg da jeg kører med cable-modem hos A/S Dansk Kabel TV, som vist nok er et datterselskab til tdc.
Hvad mener du med at jeg kan gå ind på en af de andre comp.? Er det min kones bærbare, som også er tilsluttet Routeren. Den har slet ikke været tændt i dag.
Jeg har prøvet om jeg kunne indstille noget. Det synes jeg ikke jeg kan.
Kan jeg bare afinstallere Zone Alarm, og så evt. geninstallere det. Tror du det løser problemet?

Mvh Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 20:58

Nu skrev jeg til Palle, men andre må da naturligvis også svare. Jeg ville germne ha' løst problemet i aften, da jeg sidder og "hjemmearbejder" og skal være logget på internettet. Så hvis denne chikane blever ved, bliver jeg ikke færdig førend morgen tidlig. Nu popper den op ca. hvert 5-10 sekund.

mvh Frank

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 21:04

Ja måske løser det problemet, men du skal ikke have andre programmer eller antivirusprogrammer åbne.
Men måske kan Zone Alarm indstilles til ikke at medtage disse adresser. Men der sker ikke noget ved at afinstallere den (i kontrolpanel tilføj/fjern programmer) og installere igen.
Selvom din kones bærbare ikke er tændt, kan din Zone Alarm se hendes netkort.
Derfor vil vi have vores "viden" stillet, om det ikke er hendes comp. Zone Alarm, så før du af/installerer, så få hende til at tænde sin bærbare, og i start/kør skriver hun CMD og i ruden der kommer skriver hun ipconfig
Se så om hendes IP ikke er en af dem du nævner.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 21:09

Det prøver jeg lige.
Vender tilbage når vi har prøvet?

mvh Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 21:23

Så har vi prøvet at gøre som du skrev. Nej min kones IP adresse er ikke nogen af dem jeg har nævnt tidligere.
Skal jeg så bare prøve at afinstallere. Lukke alle programmer og så geninstallere?

mvh Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 22:02

Da der tilsyneladende ikke er rigtigt liv i det her spørgsmål mere, og jeg skal arbejde videre, prøver jeg at afinstallere og geninstallere. Jeg skal nok vende tilbage, om ikke andet, så for "videns-data-basens" skyld.

mvh og tak for de gode råd, jeg har fået

Franksp

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 22:41

Hvis ikke der sker noget vitalt ved at afinstallere programmet så gør det. Du kan altid installere det igen.

(for at skabe lidt liv)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-11-03 22:59

Nu har jeg af-installeret Zone Alarm. Installeret det igen. Problemet er stadig det samme. De samme IP adresser, men ikke så ofte som før, dvs. der er længere med advarslerne, meget længere imellem. Jeg håber på, at problemet er løst i morgen.

Nu går jeg over på min kones computer, for at gøre mit arbejde færdigt. Tilsyneladende er der ingen problemer på hendes. Hun har siddet og surfet uden problemer.

Mvh Frank

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-11-03 23:33

Det er Tdc's, ip-nummere fra nettet til din router(og lidt vidre).
2 af dem er til at yde service med(udefra og til din router) på din router.
Tdc, og andre har det med at komme lidt forbi din router,, Hvorfor ??? tja.
Internt er dine Ip'er sandsynligvis noget med 192.168.1.xxx og du har
sikkert en ip fra din pc til Routeren, gætter at den er 192.168.1.1
min router har firewall, og dog slipper tdc gennem, med ip 193.162.146.9
det opdages så når den møder min pc, hvor jeg har PC-Cillin(antivirus/firewall)- kørende.
Du bør da ikke fjerne Zone-alarm, men vel bare godkende ip'erne, som ok.
For en ordens skyld kan du jo sende en mail til din udbyder, og høre om det
er ip'er, som de kender til.
Hmm! lidt kludret skrevet, men håber at det giver mening.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 23:40

Jeg kunne forestille mig at du har et program som åbner med Windows, feks. kazaa, den står og vil hente nogle filer på de 3 IP adresser.
Men hvis det er en ADSL linie er det sikkert routeren der er åben for telnet.

http://www.jens-mortensen.com/gratisprogrammer/progpresentaton/zonelabs/konfig.shtml
http://www.beatpirate.dk/index.asp?vis=zonealarm
http://www.avirus.dk/fw/4.htm

Der er et problem med Zone Alarm : http://www.secunia.dk/MS03-032/ Tryk "klik her for at udføre testen"
Microsoft anbefaler at bruge windows opdate for at beskytte comp.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 75 point
Dato : 25-11-03 23:50

Ip 193.162.146.9 og 193.162.153.164 er 100% tdc's DomaineNameServer.
De andre 2 står nævnt forskellige steder i forbindelse dermed.
(brugte dem som søgeord i www.google.dk)

For stor teknisk uddybning kan jeg foreslå DK-Hostmaster A/S på.
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?action=cmsview&language=da&
Mvh. Natmaden.

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 27-11-03 21:22

Tak for svaret natmaden. Jeg føler at du har gjort et stort stykke arbejde, for at hjælpe mig. Det er der også andre der har gjort, så derfor har været helt umuligt for mig at vælge, hvem der kom med det bedste svar. Mit problem er løst med en kombination af alle de svar jeg har fået fra jer.

Derfor, har jeg oprettet et "Spørgsmål" i katagorien "ANDET INTERNET" til:
emesen
elleby
pallebhansen

Gå nu bare ind og sig HEJ eller sådan noget lignende. Jeg ønsker at gi' jer de samme point. Det virker måske noget kunstigt, men der er vel ikke andre måder, at (sige tak til alle) at gøre det på. Og det har jeg lyst til, da jeg var desperat.

De venligste hilsener og god Week-end.
Jeg har ikke kunnet svare førend nu, da jeg har været på seminar, og er først kommet hjem her i aften

Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 27-11-03 21:32

Der er gået GED i min PC lige nu, og jeg er træt, så spørgsmålet Til jer andre bliver stillet i det oprindelige "SIKKERHED SPØRSGMÅL"

Mvh Frank

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-11-03 02:28

Tak Franksp
Din måde at afgøre dette på, rør mig dybt!
Held og lykke,
og en Rigtig God Jul, det har du fortjent!
Mvh. Natmaden.