/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Opvarmning af skur
Fra : thulin
Vist : 5342 gange
50 point
Dato : 25-11-03 15:38

Er der nogen som har erfaring med opvarmning af isoleret skur ??

Jeg ønsker at opvarme mit 15m2 skur på den bedste og mest økonomiske måde skuret er isoleret.

Der er ikke mulighed for at bruge radiator systemet fra huset, så løsningen skal være ved elektrisk, da gas udstyr er dyrt i anskafelse og der skal efterfyldes.

Hvad er så bedst en elektrisk radiator, varmeblæser eller oliefyldt radiotor ???!
Der skal tages hensyn til økonomien, og effektiviteten af varmeudstyret.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 25-11-03 15:44

elektrisk radiator.. vi har selv et sommer hus med aneks der bruger vi elektrisk radiator som virker meget effiktivt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-03 15:46

Elektrisk radiator. Hvis hytten er velisoleret vælg da en radiator på 750W, det skulle passe fint. Ekstrem godt isoleret 500 W.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 25-11-03 16:00

Hvor bor du? jeg har en 1000Wat oliefyldt radiator til salg ligenu!

Den virker perfekt.

Accepteret svar
Fra : semmer

Modtaget 60 point
Dato : 25-11-03 16:02

Som du selv er inde på Thulin - en oliefyldt el-radiator - går du ikke forkert af.

Der får du den mest økonomiske og den behageligste opvarmning. Og sådanne koster ikke ret meget længere, Harald Nyborg f.eks. blot 189 kr. Se her:

HEATMAX OLIERADIATOR 7 RIBBER.

• 7 Ribber.
• Termostatstyret.
• Leveres m/hjul (skal monteres).
• Ledningsmagasin.
• Tre varmetrin 600/900/1500 W.
• Vægt: 14 kg.

Opvarmningsevne: Man regner med ca. 100 watt pr. m2, i isolerede rum.

--------------------------------------------------------------------------------

Månedens Folder pris Kr 189,00

Jeg ville nok vælge den med 11 ribber, men klik her og kik selv på den: http://www.haraldnyborg.dk/

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-03 16:17

100 W pr m2 er alt for meget i et godt isoleret rum, vælg istedet 50W. Det er absolut ingen fordel ved at lave det for kraftigt - det regulerer væsentlig ringere.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 25-11-03 16:52

Tak for svaret semmer.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 17:01

Hej med jer. Selv om spørgsmålet er besvaret vil jeg lige indskyde at varmespecialister siger som tommelfingerregel: 75 W pr. m2

God fornøjelse.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 25-11-03 17:18

Tak for det Thulin

Vil lige indsparke en fodnote, at linjen med rådet om 100 w pr kvm. altså ikke stammer fra mig, den er fra Harald Nyborgs side.

Er det som hobbyrum, du skal bruge skuret, så vil jeg mene som de to andre, at 75 og 50 vil kunne gøre det. Men det er jo ikke noget problem, for du har Tre varmetrin 600/900/1500 W.