/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Video 8 og Video Hi8
Fra : grow
Vist : 624 gange
10 point
Dato : 25-11-03 14:13

Jeg har gennem tiderne optaget meget både på Video 8 og Video Hi8 kamera, men nu er mit Hi8 kamera gået i stykker.
Jeg ved at Hi8 systemet godt kan gengive Standard Video 8.
Mit spørgsmål lyder: Er det muligt via Standard Video 8 at gengive Hi8 optagelser, evt. med reduceret kvalitet ?
Jeg ikke er intereseret i at købe et nyt, men vil låne et, da jeg er gået over til digital-kamera.

Accepteret svar
Fra : IceCap

Modtaget 10 point
Dato : 25-11-03 17:58

Der er ingen problemer med at køre HI8 på et alm. videokamera. Du får ikke et superbillede, men normal videokvalitet. Forskellen er, at HI8 kører med en højere opløsning end standardkamera. Det er noget nær tvkvalitet.

Godkendelse af svar
Fra : grow

Dato : 25-11-03 21:09

Tak for svaret IceCap.
Mit mål med dette er at få dem lagt over på DVD