/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hosts filen virker ikke
Fra : TulleRulle
Vist : 440 gange
100 point
Dato : 25-11-03 14:04

Min ellers så store hosts fil ( i WinXP ) med alle mine anti-rekalmer virker ikke mere ?

jeg opdagede det da jeg var inde på ekstrabladet.dk, for pludselig kunne jeg se alle deres reklamer igen.

Jeg smed straks www.google.dk 127.0.01 ind i hosts filen, det her skulle da virke !
Men det gjorde ikke ????

Jeg har scannet for spyware og ingen fundet. Min firewall og antivirus virker også perfekt.

Er der nogen der har en forklaring på dette ????

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 25-11-03 14:19

Prøv at tjek den, skriv i kør:%systemroot%\system32\drivers\etc

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 25-11-03 14:53

Kunne det tænkes at filen har fået et "efternavn"

Hvis det ikke umiddelbart kan ses at den har fået et efternavn, så gå til:%systemroot%\system32\drivers\etc
i en DOS boks, og kontroller med en DIR og derefter: REN hosts.* hosts

mvh. Per

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 25-11-03 15:41

Den er i kataloget og den har ikke fået et "efternavn"

Kommentar
Fra : TulleRulle

Dato : 25-11-03 15:43

Skal lige sige at det kun er på min arbejde pc den ikke vil ... samme hosts fil virker fint på min maskine hjemme.

(men det har virket før)

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 25-11-03 16:04

måske du skulle spørge din IT administrator på jobbet så?! det kan være netværket forstyrrer et eller andet så den ikke virker som den skal. Det kan også være dine entries i host filen skal inkorporeres centralt i netværket for at det virker. Det er da et forsøg værd synes jeg

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 25-11-03 16:34

Måske noget med hak i LMhosts i netværksopsætningen??