/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Problmer med Peoguet 106 xsi
Fra : kommukongen
Vist : 615 gange
20 point
Dato : 25-11-03 12:06

Hej

Jeg købte en peoguet 106 xsi for lige over et halvtår siden, og har siden kun haft problemer med den. Jeg har flere gange været på værksted, men uden mekanikeren var i stand til at løse mine problemer.

Nu er der jo så igen opstået problemer. Jeg har siden købet haft problemer med at bilen en gang i mellem har haft problemer med at tænde på alle tændingsrør. Dette er kun sket midt under kørsel. Jeg har så herefter stillet bilen i et kort stykke tid, og den kunne herefter køre nornalt igen. Jeg har haft den til mekaniker, og fik skiftet tændrør - dette hjalp ikke!!! Det har så resulteret i at jeg forleden fik samme problem igen, men i modsætning til før, vil motoren ikke køre normalt igen. Den hakker, og det lyder som om jeg kører i en 2CV (ikke noget ondt om 2CV'en forresten, den er jo sikkert mere driftsikker end min Peoguet). Da jeg ikke selv er nogen haj til biler, håber jeg at der er nogen der kan fortælle mig hvad der er galt.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

kommukongen

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 25-11-03 12:18

der er stor sansylighed for at det erdin koborator der ikke er i orden det afhænger også af hvor gammel den er men det lyder til at chokkeren sidder fast ,så den ikke får den rigtige blanding .men det må værkstedet ,kunde hjælpe dig med .hilsen jomo

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-11-03 12:46

XSI'eren er da vist en indsprøjtningsmaskine.

Indsprøjtningsdyse.

Følerfejl.

Lambdasonde

Computerfejl.

Har mekanikeren haft en computer tilkoblet bilen?

Kommentar
Fra : 106

Dato : 25-11-03 17:44

Det er nok din tændspole der er defekt.

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 20 point
Dato : 25-11-03 18:11

Hvis der er mont. strømfordelerdæksel så check dette.
Mont. med magnetspoler, check tændledninger.
Tændrørsafstand 0,8M/M
Check pickup til svinghjul (el. ledningsamlemuffe)
Afmont. et stik ad gangen til indsp.dyser,mens motoren kører
Finder du ved afmont. af et stik ingen forandring i motorgangen
har du fejl på tændrør/tændkabel/indspr.dyse.
Check også lige gummiindsugningsslangerne for revner til luftmængdemåleren. prøv også benzintryk/filter.
m.v.h
steen b.

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 25-11-03 18:16

Ups.
Jeg går ud fra at motoren også går dårligt i tomgang??????
Ellers mail igen.
steen b.

Godkendelse af svar
Fra : kommukongen

Dato : 26-11-03 09:14

Tak for svaret ds23.

Bilen kører udemærket i tomgang. Har lige fået skiftet min Lamdasonde, og skulle efter mekanikerens mening køre normalt i tomgang.