/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
fjernsyn ITV
Fra : falc
Vist : 434 gange
100 point
Dato : 25-11-03 10:27

Lyden er meget dårlig på mit 14 tommer ITV. Der er to stik på bagsiden der er mærket audio in out er de beregnet til en mikrofon og højtaler og vil lyden være bedre der.Evt.hvis man sætter udgangs signalet til en radio?

Accepteret svar
Fra : oleeliassen

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-03 12:54

Audio in er beregnet til at du kan sætte fks. en dvd-afspiller til via audiokabel og derved opnå en bedre lyd end hvis lyden går via antennekabel eller scartkabel. Audio out er ganske korrekt beregnet til at du kan afspille lyden via en extern enhed som fks. en radio (receiver). Kvalitetsmæssigt vil du opnå en bedre lyd, afhængig af receiveren og de tilsluttede højttalere som i de fleste tilfælde er væsentlig bedre end indbyggede højttalere i et mindre TV.

-Ole

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-11-03 12:56

>falc
Aner det ikke men prøv dog !
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 25-11-03 14:27

Tak for svaret falc