/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinWord.exe har genereret en fejl...
Fra : kimsdk
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 25-11-03 10:13

Hvorfor får jeg altid fejlen "WinWord.exe har genereret en fejl og lukkes af Windows. Programmet skal genstartes" hver gang jeg vil ændre sideopsætning i et dokument (margener). Når jeg f.eks. ændrer margen fra default 2,0 cm. til et andet tal, kommer denne fejl. Dvs. at det er umuligt for mig, at ændre parametre i sideopsætningen.
Kører Win 2000 og Office 2000.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-11-03 10:22

Prøv at putte din Office CD i puteren, og installer office igen. Lyser som om nogle filer er beskadiget.
Jeg tror dette løser problemet.
Ellers skriv igen..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 10:26

Hej.

Jeg tror du skal prøve at afinstallere word helt, og geninstallere den igen.
Hvorfor denne fejl har jeg ikke bud på, men har selv haft en lignende fejl ved acces. Efter at have fjernet den og geninstalleret har der ikke været noget i vejen.

Det er dog altid en god ide at efterse at man ikke har fået hverken virus eller anden "snavs" på computeren inden.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 25-11-03 11:07

Har geninstalleret Office 2000. Det hjalp. Men jeg har før haft problemet, og derfor kunne det være rart og vide hvorfor problemet opstår.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 210 point
Dato : 25-11-03 11:18

Jeg tror det kan være mange ting, hvis det er et tilbagevendende problem. Eksempler:
Dine office CDér er beskadiget
Du har ingen printer, eller printeren er ikke tændt (office kører bedst med tændt printer, vi kender alle sideopsætning i excel, denne ordre kan ikke foretages uden tændt printer).
Det ene eller andet påvirker office, har selv i tidernes løb haft forskellige tossede (Microsoft), problemer.
Jeg må indrømme, et helt klart bud, har jeg ikke

MVH
JMS

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 25-11-03 11:26

Så løb da med de point. Vi får nok aldrig et helt klart svar (og slet ikke fra MS)

Godkendelse af svar
Fra : kimsdk

Dato : 25-11-03 11:27

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-11-03 11:31

Selv tak...
Point interesserer mig ikke så meget, mere udfordringen i at finde svar på, ja du ved hvor mange forskellige spørgsmål der er her.......
Selv tak...
Men det med printeren er et rimelig bud...

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 25-11-03 11:36

Ikke bare et rimeligt bud.
Ud fra princippet om at genialiteten kommer til udtryk i de enkle løsninger,
er det nærmest et genialt bud.

Kommentar
Fra : kimsdk

Dato : 25-11-03 11:53

Der er en printer tilsluttet - og den er tændt. Cdén er ikke ridset, da programfiler installeres fra en server.
Det kunne evt. være et sekundært program der er installeret (måske Adobe Acrobat Writer), som lægger programkode ind i Word. Eller ???