/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Formular-svar via email.
Fra : labuni
Vist : 546 gange
200 point
Dato : 24-11-03 22:34

Hej.

Hvordan får jeg oplysningerne fra en formular - lavet i Frontpage - sendt til mig via email?
Så vidt jeg kan se, gemmes de indtastede data på webhotellet, så hvordan får jeg dem automatisk tilsendt vi email??

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 24-11-03 22:57

Jeg smider lige en masse html ind til dig.....værsgo

<html>
<head>
<title>
Klimax Systemafdeling - Nyhedsbrev
</title>
<script type="text/javascript">
<!--
   function valider()
   {   var str=document.forms.kontakt.email.value

   (   if (document.forms.kontakt.firma.value =="")
      {   alert("Indtast venligst firmanavn.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.navn.value =="")
      {   alert("Indtast venligst dit navn.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.adresse.value =="")
      {   alert("Indtast venligst adresse.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.postnummer.value =="")
      {   alert("Indtast venligst postnummer.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.by.value =="")
      {   alert("Indtast venligst by.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.tekefonnr.value =="")
      {   alert("Indtast venligst telefon nr.")
         return false;
      }
      if (document.forms.kontakt.email.value =="")
      {   alert("Indtast venligst e-mail adresse.")
         return false;
      }
   (   if (str.length<5 || str.indexOf('@')==1)
      {   alert("indtast venligst gyldig e-mail adresse.")
         return false;
      }
//-->
</script>
</head>
<body>
   <h1 align="center">Rekvirér brochuremateriale, KLIMAX Nyt eller stil spørgsmål vedrørende vore produkter, <br>
         leveringstider mm, her på siden - vi vender snarest tilbage...<br>
            Mvh. Klimax Etikettering as<br><br></h1>

   <form onsubmit="return valider();"name="kontakt" method="POST" action="mailto:DIN MAIL" enctype="text/plain">

   *&nbsp; Firma
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="firma" type="TEXT" size="20" maxlength="40"><br>

   *&nbsp; Navn
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="navn" type="TEXT" size="20" maxlength="40"><br>

   *&nbsp; Adresse
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="adresse" type="TEXT" size="20" maxlength="40"><br>

   *&nbsp; Postnummer
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="postnummer" type="TEXT" size="20" maxlength="4"><br>

   *&nbsp; By
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="by" type="TEXT" size="20" maxlength="20"><br>

   *&nbsp; Telefon
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="telefon" type="TEXT" size="20" maxlength="12"><br>

   &nbsp; Fax
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="fax" type="TEXT" size="20" maxlength="12"><br>

   *&nbsp; E-mail adresse
   <input title="bedes venligst udfyldt" name="e-mail adresse" type="TEXT" size="20" maxlength="40"><br>

   <input name="Afsend" type="submit" value="send">*&nbsp; &nbsp;
   <input name="Nulstil" type="reset" value="Slet">
   </form>

</body>
</html>

Dette er en form hvor indholdet bliver sendt til en adresse du bestemmer, kig i linjen hvor der står:

<form onsubmit="return valider();"name="kontakt" method="POST" action="mailto:DINMAIL@DITDOMÆNE.DK" enctype="text/plain">

Du ændrer bare DINMAIL@DITDOMÆNE.DK til havd du lyster...og så er den hjemme...
Held og lykke

Kommentar
Fra : Interkriller

Dato : 24-11-03 22:58

du kan jo kopiere ovenstående ind i en html fil, for, at se hvordan det fungerer....

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-03 23:14

Du højre klikker inde i formularen, vælger egenskaber for formular - og vælger at sende til en e-mail adresse.
mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : labuni

Dato : 25-11-03 18:20

Tak for svaret JensT.