/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
There is a shit in my garden
Fra : minila
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 24-11-03 22:18

Vi bor i et dejligt hus i en mindre by - sådan lidt ude på landet! Mange af bysbørnene holder kat (?), og er sikkert glade for deres kæledyr. MEN ihvertfald én af disse katte benytter vores have/græsplæne som toilet, til vores store misfornøjelse. Vi har børn, som jævnligt leger i haven, og, ja I kan måske selv regne ud hvad problemet egentlig er. Hvad gør jeg, hvis jeg ikke ligefrem ønsker at tage jagttegn, eller ved hvem denne kat tilhører?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 24-11-03 22:20

Problemet kan løses ret simpelt.

Lav en blanding af kanel og vanilie, strø den i omkanten af jeres have, også er jeg næsten stensikker på I aldrig ser den kat igen..

Det virkede for os, fordi vores egen kat havde problemer med naboens, der ikke er kastreret.

Den har vi ikke set siden.

Kommentar
Fra : jippi

Dato : 24-11-03 22:47

Stakkel...

Kommentar
Fra : minila

Dato : 24-11-03 23:18

Hvor er det SKØNT med lidt medlidenhed! Jeg tror virkelig, at du forstår vores problem.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 24-11-03 23:31

Der er også et gammelt husgeråd, prøv at ramme katten med en spand vand, det skulle holde den væk.

Og til >jippi, for nogen ER det altså et problem, vi har selv mange fremmede katte i vores have, og hvis den gamle lov om at måtte skyde fremmede katte stadig var gældende, ja, så havde jeg gjort det, der er immervæk ejeren der skal sørge at deres katte forbliver på deres egen grund, og hvorfor skal vi andre finde os i det???

ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 23:37

ET gammelt husråd der har virkning er drys kaffegrums de steder du ikke vil have katte, og så gøder det haven.
Ellers kan du købe dyre præparater i matas, men kaffegrumsen virker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-03 23:54

minila

Har du set om det er en kat, der efterlader sit "shit". En kat gemmer sine efterladenskaber, men det gør en ræv ikke. Derfor tror jeg, at det kan være en ræv. Hvis du har set en kat kan du jo prøve at få den hen til dig. Du kan lokke med lidt mad. Se efter om den er øremærket. Hvis den er det kan du finde frem til kattens ejer.

mvh ans

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 25-11-03 08:01

minila:

Jeps, jeg ved hvad i mener, min mor er dagplejer og det betyder en hel del aktiviteter i haven med mere, og det er jo ikke ligefrem fordi det er så forfærdeligt spændende med et par unger der render rundt i dyrs efterladte afføring, men det går.

Men nu er der heldigvis kommet en hel de forskellige råd, så nu håber jeg da at I bliver jeres problemer kvit.

Mvh
Kristian

Kommentar
Fra : Kitten

Dato : 25-11-03 09:00

Hej Minila

Jeg kan kun tilslutte mig det med at sprøjte vand på katten. evt. med en vandslange.
Husk at katten ikke skal se at det er dig der kaster eller sprøjter vandet.

Jeg har intet til overs for bemærkninger om, at hvis man måtte skyde den o.s.v.
Ja, det er katteejerens ansvar at holde den fra andres grunde, men det er nemmere sagt end gjort.
Det er jo katten der ville lide hvis den blev såret og den gør jo bare hvad der er naturligt for den.

På havenyt.dk er der også en der giver råd om at hælde hjortetakolie rundt om haven, det skulle holde kattene væk.
Ellers anbefales det at plante buske med torne hvor kattene kommer ind, meeen jeg går ikke ud fra at dette ønskes når der er børn og så virker det lidt voldsomt at skulle lave sin have om på grund af andres katte.

Du kan også prøve at ringe til kattens værn, måske har de et bedre råd.
Deres telefonnummer er 38881200

Jeg håber du finder en løsning, det er forståeligt nok meget generende at andres katte sviner i ens have.

Hilsen Kitten

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-11-03 09:05

Det er måske et "langt ude" råd... men hvad med at lave en lille sandkasse i udkanten af haven? Den er jo så ikke til børnene, men til katten....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-11-03 09:06

Og ja, katte graver deres afføring ned, imodsætning til hunde, ræve og pindsvin. Overvej om det kan være "pindsvine-mokker" istedet for! De sidste pindsvin er ikke gået i hi endnu!!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 09:11

>Kitten
Mit indlæg var i den retning med at skyde katten ej heller noget jeg kunne finde på.
Men en gang imellem kan man altså blive rasense.
For sige lidt om mig i den retning, fanger jeg aldrig mus i vores hus. Jeg kan simpelthen ikke sæå dem ihjel, jeg fanger den og slipper dem løst langt fra huset.

Har sågar fået en kloakrrotte op gennem toilettet, fangede den og slap den ligeledes løs langt væk fra huset.

ellebye

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-11-03 09:22

Ellebye
Det gjorde jeg også, da vi boede ved Holme i Århus og blev invaderet af halsbåndsmus!!! Jeg blev så god til at fange mus, at jeg kunne lokke selv voksne mus over på min hånd og derefter balancere dem over i et terrarie! Når der så var en ti stykker, kørte vi ned med dem i Dronningens have, så hun også kunne få glæde af dem!!!!

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 25-11-03 10:07

Hvis nogen råder dig til at sprede hjortetaksolie i haven - så glem det. Børnene vil ikke kunne være i haven for stank bagefter OG kattene er ligeglade. :)

/dortedyg

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 27-11-03 18:50

nemt klaret du indrykker en annonce i den lokal avis hvor du skriver katten hvordan katten ser ud og at vil blive skudt 10 dage efter annoncen er sat i . sådan kender du en jæger så skyder han den for dig jægere og katte er nemlig ikke den bedste sammensætning da jægere for det meste hader katte.

Kommentar
Fra : badass11

Dato : 27-11-03 18:51

lige en ting til hør ikke på palle hansen han skriver alle steder for at få point
han aner ikke en skid

Accepteret svar
Fra : morwil

Modtaget 100 point
Dato : 11-12-03 18:31

hej vi føler med dig/jer har selv en ubuden kat og den efterlader i haven hver dag vi har prøvet , gå væk kat , det fra matas , kaffegrums ogi ntet har hjulpet nu er vi ikke så meget ude på denne her årstid i haven ,så selv om det er meget ulækkert lader vi det ligge nu og en kat laver ikke oveni det den har lavet så håber jeg den vil gå andre veje når den er færdig med vores have ellers vil vi til foråret købe en mårfælde og lægge lokkemad i og fange den og kører den langt væk

Godkendelse af svar
Fra : minila

Dato : 11-12-03 22:41

Tak for svaret morwil. Måske ikke den bedste besvarelse, men i kombination med de andre besvarelser får vi nok plagen fjernet. Iøvrigt må eventuelle katteejere godt tænke over dette!!!!!!