/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda SFX
Fra : dan.ves
Vist : 352 gange
110 point
Dato : 24-11-03 22:09

Jeg overvejer at købe en brugt Honda SFX og så var der lige et par ting som jeg gerne ville vide:
Hvor lette er de at tune? Og kan de holde til det?
Jeg er ca. 180 høj så er den stor nok til mig?
Er der ellers noget man skal være særligt opmærksom på ved dem?

--Daniel--

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 22:30

http://tunscooter.subnet.dk/_1065413.html
http://www.nettinett.no/hv/ninforum/scooterforum2/messages/2163.html
http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40
Ja de kan holde hvis man får en stor nok strålespids, og ellers hvis man har tunsæt på, husker at køre den forsiktig til.
Opmærksom på: Forkerte lyde, og flækkede skjolde
180 ikke noget problem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : F.E.Larsen

Dato : 25-11-03 08:02

Standard krumtapen holder begrænset tid hvis der køres med tun. Øvrige dele slides også meget hurtigere når der køres med tun. Husk at anvende 2 taks olie af den gode kvalitet (når der køres med tun).

Kommentar
Fra : dan.ves

Dato : 25-11-03 16:33

Hvad mener du når du skriver "180 ikke noget problem."?
Hvad ligger prisen for reservedele i forhold til andre scootere?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-03 17:05

Jeg er ca. 180 høj så er den stor nok til mig?
Jeg mener at 180 cm er mange, adskillige er højere uden det giver problemer på en SFX
Prisen på reservedele, er i den normale ende, men ligesom alle nyere 30 scootere, er skjolde (sideskjolde) og den slags ting meget dyre
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : dan.ves

Dato : 27-11-03 19:49

Tak for svaret pallebhansen.