/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD film kode 1........
Fra : hms
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 24-11-03 20:40

Hej.

Er ved en fejl kommet til at købe en DVD film kode-1. (US)

Kan man på en eller anden måde konvertere til et format der kan læses på Europæiske DVD-maskiner ???

m.v.h.
hms

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-11-03 20:51

Hvad med en kodefri DVD-maskine.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-11-03 20:52

hvilken dvd afspiller har du?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 20:59

Din afspiller kan nok gøres kodefri, led efter dens navn på nettet.
Din comp.s DVD drev er ligeglad med koder, hvis du har en.
Så kan du jo brænde den til en VCD.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hms

Dato : 24-11-03 21:24

Hej.

Det var en DVD film jeg bestilte til en kammerat , sammen med nogle almindelige lyd CDér til mig selv.
Det er en NAD DVD-afspiller han har, men jeg kender ikke nummeret.

Jeg vil gerne prøve med det lille tip omkring at brænde over til en VCD på min PC, men kan en film være på en almindelig CD ?

m.v.h.
hms

Accepteret svar
Fra : overhavet

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-03 21:34

Jeg vil tro at du skal bruge 2 CDèr med mindre du har en DVD brænder. Der kan være meget mere på en DVD skive ind på en alm CD.
Har du prøvet EasyDVDx det et meget let program til at rippe DVD film om til alm CD.

m.v.h
Oh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 22:02

Ja den kan ligge på 1 CD, men du skal have plads på din harddisk til hele DVDèn.
Men du skal først have installeret DivX-codecet(seneste version 5 er gratis, fåes også i en gratis proudgave som har lidt bedre komprimering og flere valgmuligheder, men den er reklamefinansieret) på din comp., og så skal filmen laves om til en DivX-film, som Nero kan brænde direkte.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : overhavet

Dato : 24-11-03 22:33

Det vil jeg da selv prøve selv om at jeg har set mange Divx film ligge på 2 CDèr men måske har du ret Palle Hansen
med at filmen kan ligge på 1 CD Hvordan for man den til det?)

Hilsen
Oh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 22:44

Ja det kan du læse om i K-Komp nr 13 eller:
http://manja.biteme.dk/index.htm
http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : overhavet

Dato : 24-11-03 23:10

Mange tak for det.

Vh
Oh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-11-03 13:08

Du kan nu afslutte spørgsmålet, ved at klikke acceptere ud for kommentar
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 27-11-03 16:56

man skal jo lige huske at der er få afspilere (stationære) der vil afspile divx formatet og Nad er neppe en af dem....
mvh fox

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:27

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hms

Dato : 04-02-04 10:52

Tak for svaret overhavet.