/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hjælp til commodore 64 igen
Fra : tronddk
Vist : 577 gange
66 point
Dato : 24-11-03 17:39

hej alle sammmen
jeg har en commodore 64 og kan en af jer huske hva man skal gøre når den der blå skærm er der ??? ?

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 76 point
Dato : 24-11-03 17:42

Hej me dig.

Det kan jeg da.

Du skal trykke ctrl + runstop for at få dit bånd til at loade, hvis det er bånd du har.

Hvis det er diskette, så skal du skrive load"$",8 også skrive list bagefter, for at se hvad disketten indeholder .)

Spørg endelig igen, jeg elsker den slags spørgsmål angående C64

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 17:46

For satan.............Jeg sad og grublede, kunne ikke huske en disse......
Men mine gamle dos kommandoer, kan jeg i søvne
Fantastisk Joniyay, har du klæbehjerne, eller ...............
MVH
JMS

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-03 17:48

har du selv en comodore der virker ??

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-03 17:48

har du selv en comodore der virker ??

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 24-11-03 17:49

Der er en masse commands man kan skrive, men den mest brugte er nok "load" som loader det som er i tapestationen...

http://www.madhippy.com/8-bit/commodore/c64commref.html

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-03 17:51

kan du skaffe det der på dansk ?? for er ikke så god til eng

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-03 18:03

ok jeg trykket load"$",8 og nu skriver den bare en masse bokstaver hva skal jeg gøre ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-03 18:56

haloo ??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-11-03 19:40

load"$",8 er det samme som en dir
load"*",8 er indlæsning af det første spil/program på disk (så frem jeg husker)
ang. "dir" gå op på det program/spil du ønsker og skriv load"navnet på spillet/program",8 enter
(loading spillet/program)
(ready)
(skriv) run
og spil/program starter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-03 20:26

Kik her : http://r2d2.ancher.org/ancherorg/ancherorg?page=clubmanual

Vild dårlig layout på denne side (nærmest ulæselig), men go' nok

Go'e gamle brødkasse... ren nostalgi...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-11-03 20:30

Ps. tonddk :

Citat
har du selv en comodore der virker ??

..næhh... hvorfor det ? : http://viceteam.bei.t-online.de/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 24-11-03 22:18

Ja, jeg har faktisk en commodore der virker. tror endda jeg har 2 :D

Ellers gør jeg en del i emulator, hvilket er en del lettere nutildags, men det fungerer på næsten samme måde.

til jms:

Jeps, jeg har klæbehjerne, foruden det arbejder jeg lidt med 64'eren endnu fordi den for mig, står som den største skabelse nogensinde.

Jeg fik en til min 5-års fødselsdag, såeh. :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-11-03 00:57

Amstrad rulez! hehe Ja det var fede tider!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 25-11-03 15:15

hej igen hvordan virer http://viceteam.bei.t-online.de/ hvordan virker det ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-11-03 09:55

Nu har jeg ikke installeret VICE på den maskine jeg sidder ved i disse dage, men det er efter min mening den bedste c64 simulator. Når den er installeret kan du mange steder på nettet hente alle de gamle spil og programmer. Både dem på bånd og dem på floppy. Disse ligger i nogle filformater som VICE forstår og loader nøjagtig som sad du foran brødkassen.

Se f.eks. her : http://free-game-downloads.mosw.com/abandonware/c64/emulators/winvice_v1_7.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 26-11-03 17:48
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-11-03 11:42

Ja

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 06-12-03 16:23

Tak for svaret joniaya.