/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Mistet taske på spejdertur
Fra : hildebrand
Vist : 377 gange
20 point
Dato : 24-11-03 14:24

Hej Alle

Jeg har været på spejdertur som arrangør af et kursus. Kurset varede en uge, så da vi skulle hjem var vi meget trætte: 10 dage med tres unger i syv af dem!

Vi kører to biler hjem til min hjemby: En med mig i og en anden med min taske. Fremme ved byen stiger vi ud af bilerne, omrokerer og siger farvel til hinanden. I den proces bliver min taske stillet ud på fortovet uden mit vidende. Jeg bliver kørt helt hjem til døren uden min taske. Efter mange forespørgsler får jeg først tre uger senere at vide, at der var en der kunne huske, at hun havde siddet med min taske på skøddet og stillet den på fortovet.

Jeg ved efterfølgende at tasken stod på fortovet i 4 dage før den forsvandt.

Hvad skal jeg nu gøre?

Tasken indeholdt for 5500,- udstyr (kikkert, walkie-talkies, GPS ...) som var blevet brugt på kurset.

Jeg henvendte mig til hende, der havde siddet med tasken. Hun fortalte at hendes forsikringsselskab (Codan) ikke ville gøre noget, når vi ikke havde indgået en aftale på forhånd.

Er der nogle der har et forslag til hvordan jeg kommer videre?

Venligste hilsner
hildebrand

Accepteret svar
Fra : RasesII

Modtaget 30 point
Dato : 24-11-03 14:29

Har du spurgt på dit lokale hittegodsontor? Naivt, måske men der er stadig hæderlige mennesker derude.
Ellers er det op til præmisserne i din private forsikring som dog typisk ikke vil dække med henvisning til grov uagtsomhed.
Slutteligt har du muligheden for at drage hende til ansvar ved et civilt søgsmål, men det er nok tvivlsom om det vil give dig noget.

Beklager at jeg ikke lige kan henvise dig til noget mere positivt.

Hilsen
Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 14:48

Her kan du stille dit spørgsmål, eller se om der skulle være tilsvarende sager:
http://www.familieadvokaten.dk/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-11-03 15:05

Husk, det er dit ansvar, at holde øje med dine egne sager. Alt der tilhører dig, skal altid være, i dit øjesyn, ikke i en anden bil!. Du har været alt for lang tid, om at finde ud af du manglede noget, rent forsikringsmessigt!!!!!
Der er faktisk ikke noget at gøre, over for div. forsikringsselskaber. Du må selv bære tabet, desværre.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : hildebrand

Dato : 25-11-03 10:39

Tak for svaret RasesII.
Har været på hitegodskontoret - No chance!
Det er rigtigt, at det vil være at betragte som grov uagtsomhed, men jeg kunne ikke lokke et svar ud af mine kumpaner før. Desværre.

KH hildebrand

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 25-11-03 12:46

Jeg er da glad for at spørgsmålet er afsluttet, men jeg syntes da at mit bud, var mindst ligeså godt, end det du gav pointene.

MVH

Kommentar
Fra : hildebrand

Dato : 25-11-03 16:42

Det er jeg da ked af, Viskinge. Jeg er nybegynder her og ved endnu ikke helt hvordan det fungerer.

KH