/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
2-dages ret med ris
Fra : MSS
Vist : 1012 gange
50 point
Dato : 24-11-03 13:20

Hej

Vi laver ofte mad til 2 dage ad gangen, og nu er jeg løbet tør for ideer ud over det sædvanlige med boller i karry, frikadeller, spaghetti boulognaise etc.

Gode ideer til en ret, der egner sig til 2 dage, med RIS modtages gerne

mvh
MSS

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 24-11-03 13:21

Chili con carne!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 13:24

Koteletter i fad:
brun seks koteletterne i masser af mild paprika på panden. Læg dem herefter i en ildfast fad.
Brun derefter et glas champinon på panden, tilsæt en dåse flåede tomater. Brun og rør rund. Tomaterne skal ændre farve til lysebrun. Hæld herefter ½ liter piskefløde i. Lad det koge op. Hæld det over koteletterne. Sæt det i ovnen i ca. 1 time + 15 minutter (afhænger af kotelet tykkelse)..
Kog ris til, det smager godt.
(nb. du kan bare gange op efter jeres behov, paprika er eneste krydderi)
Velbekomme
MVH
JMS

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-03 13:31

Når jeg har lavet kylling hvor vi har fået ris til, gør jeg ofte det at jeg også laver rigeligt. Dagen efter pller jeg kødet af kyllingen og steger det sammen med ris og de grøntsager jeg nu lige har i huset..altså en gang fried rice, a la det du kan få på den kinesiske !!
Så er man jo også fri for at få nøjagtig det samme 2 dage i træk ikke?

Pep det evt. op med chili eller et andet krydderi du er specielt vild med .
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 24-11-03 13:32

Hej MSS
Stegte ris og lynstegte grøntsager og kalkunstrimler.Dagen efter kan man komme et glas Uncle Ben´s sur-sødsauce på , voila mad til 2 dage
mvh mcloud

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 24-11-03 15:44

*skriver i hurtigste tempo alle ovenstående overskrifter ned*

Jeg skal flytte i lejlighed om 1½ måned.

=D

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-11-03 01:09

Hakket kød og løg brunes evt. sammen med champignons og peberfrugt. Og ananas tern plus kinesisk soya! Krydderier efter behov. Kan varieres i det uendelige Du kan osse tilsætte hakkede tomater og/eller salsa sauce! Efter bruning hæld vand på og lad det småsnurre en halv time! Tilsæt fløde og lad det snurre lidt længere! Kan sagtens jævnes! Smages til med krydderier og server med ris eller kartofler! Et halvt kilo hakket kød (okse eller svin) er nok til 2 dage! Du kan osse bruge kød i småstykker!

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:26

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Med venlig hilsen
JMS

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 29-11-03 17:03

Anden dags mad af rester.
1. Ris, pasta,kartofler skåret i stykker, grøntsager.
2. Pastasovs, karrygryde, gullasch o.s.v.
3. Æg ( afhænger af hvor stor portion det skal bruges til)

Kom ris eller hvad du nu har i et smurt ildfast fad.
Fordel den rest kødsovs du nu har over risene.
Pisk æg og hæld over hele molevitten.
I ovnen 200 grader i ca. 30 min. eller til æggemassen er stivnet.

Hurtigt og nemt.
Smager bedre end det lyder og er rigtig godt især til karryretter.
Hvis det er pastasovs kan man også drysse lidt revet ost over.

Hilsen Gazi

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 01-12-03 09:37

JMS - jeg forstår ikke dit indlæg ??

Der er vel ikke nogen begrænsning på, hvor længe man lader sit spørgsmål stå åbent ??

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-12-03 09:59

MSS, jeg tror bare at JMS savner en lille bemærkning i ny og næ fra dig, så vi kan se at du er med endnu!!
Det er fordi, mange kommer forbi, stiller et spørgsmål, får svar og så ser vi aldrig mere til dem..rigtig træls når man nu har brugt sin energi på noget, så er det jo dejligt at få noget respons på sit svar ikke sandt?

Venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : MSS

Dato : 01-12-03 10:30

OK, fair nok - jeg er så afgjort med endnu og har noteret mig de mange gode forslag. Jeg agter også at vælge et som svar, men der har været en strøm af gode forslag, det sidste kom forleden, så jeg har ikke "nænnet" at slutte endnu.

Venlig hilsen
MSS

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 01-12-03 13:25

Tak for svaret mango. Glæder mig til at prøve det...

mvh
MSS