/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
åbner mappen system32 ved opstart
Fra : Jonn87
Vist : 621 gange
42 point
Dato : 24-11-03 10:09

Min computer åbner mappen system32, hver gang jeg tænder min computer. og det vil jeg gerne have fjernet!

Der ligger ikke nogen genvej til mappen i start/startup!
Mappen er ikke åben når jeg slukker computeren!

Accepteret svar
Fra : lengberg

Modtaget 52 point
Dato : 24-11-03 10:23
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 24-11-03 10:26

Træls-du skal kopiere det her ind i adresselinjen: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.co m:80/support/kb/articles/q170/0/86.asp&NoWebContent=1

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 10:30

Der et VBS script her som skulle fixe det,klik på teksten>
linie:260. System32 Folder Opens Upon Boot

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Læs hvad der står i toppen af siden.
til win XP
Manse9933

Kommentar
Fra : briani

Dato : 24-11-03 10:36

Hejsa lengberg

Jeg laver lige dit gode links kortere

http://shor.ter.dk/343963505

Mvh Brian

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 24-11-03 10:40

Briani>smukt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 10:48

når du har lavet din søgning,så højre klik på den artikel du skal bruge
og kopier genvej,istedet for at kopiere fra oversigt,for så får du hele søge strengen med.
Manse9933

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 10:54

Jeg forstår ikke hvordan jeg fixer problemet! vi du/i ikke lige skrive en forklaring på hvad jeg præcist skal gøre!?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:00

Hvis du bruger scriptet så klikker du på selve teksten og gemmer det på din pc også klikker du på scriptet og køre det og så genstarter du din pc
og ser om dit problem er løst.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:00

husk det er til win XP

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:02

klik på teksten linie:260. >>>>>>>> System32 Folder Opens Upon Boot

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 11:06

Når jeg åbner filen "xp_system32opens" skriver den følgende:
This script cannot repair your issue. The expected Registry value was not found.!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:09

har du xp styresystem?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 11:12

jeps!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:34

Hmm,prøv at genstarte og så kør det igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 11:43

eller skriv i start>kør chkdsk /f når comadopromt(CMD)åbner taster du j og så
enter og genstarter nu vil dit filsystem blive tjekket
husk mellemrum mellem chkdsk og /f

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 11:53

Har prøvet at genstarte og køre scriptet, og den sagde det sammen!
Har også prøvet at køre Chkdsk /f kommandoen og trykke j og genstarte! det hjalp heller ik!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 12:08

Så prøv lengberg's foreslag.
vis du ikke ved hvordan du kommer ind i regedit,så skriv regedit i kør
og så følger du strengen
dette er et eksempel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
f.eks først finder du HKEY LOCAL MACINE klik så på+'set næste er så software>
microsoft o.s.v til du kommer frem til den nøgle som du skal have fat i,
se på lengberg's link (spørg lengberg)husk hvis det løser dit problem
så er det lengberg der har løst dit problem og han kommentar du skal acceptere.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 12:10

klik på + ud for hver post og så næste

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 12:13
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 12:26

Du kan også prøve kontrolpanel>mappeindstillinger>vis Sæt et flue ben i
gendan tidligere mappevinduer ved logon,genstart gå ind og fjer det igen
og genstart og se om det kan løse problemet.
Det kan være en reg nøgle der har sat sig.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 12:35

puha,eller hvis du har et gendannelses punkt fra før problemet opstod
start>programmer>tilbehør>systemværktøjer>systemgendannelse

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 12:48

jeg prøvet denne:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og der står

(Standard) - REG_SZ - C:\WINDOWS\system32\

^Skal jeg slette den?^

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 12:50

der står dette inde i filen!

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"SiSUSBRG"="C:\\WINDOWS\\SiSUSBrg.exe"
"Cmaudio"="RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd"
"NvCplDaemon"="RUNDLL32.EXE C:\\WINDOWS\\System32\\NvCpl.dll,NvStartup"
"nwiz"="nwiz.exe /install"
@="C:\\WINDOWS\\System32\\"
"Disc Detector"="C:\\Programmer\\Creative\\ShareDLL\\CtNotify.exe"
"QuickTime Task"="\"C:\\Programmer\\QuickTime\\qttask.exe\" -atboottime"
"ccApp"="C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\ccApp.exe"
"Advanced Tools Check"="C:\\PROGRA~1\\NORTON~1\\AdvTools\\ADVCHK.EXE"
"ccRegVfy"="C:\\Programmer\\Fælles filer\\Symantec Shared\\ccRegVfy.exe"
"SunJavaUpdateSched"="C:\\Programmer\\Java\\j2re1.4.2_01\\bin\\jusched.exe"
"TkBellExe"="\"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Real\\Update_OB\\realsched.exe\" -osboot"
"NeroFilterCheck"="C:\\WINDOWS\\system32\\NeroCheck.exe"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\OptionalComponents]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\OptionalComponents\IMAIL]
"Installed"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\OptionalComponents\MAPI]
"Installed"="1"
"NoChange"="1"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\OptionalComponents\MSFS]
"Installed"="1"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 13:35

@="C:\\WINDOWS\\System32\\" marker denne nøgle og gå op i filer og ekspoter
giv den navnet på nøglen gem den i en mappe du kan finde eller lav en ny mappe,så sletter du den og genstarter og ser om dit problem er forsvundet,vis
du oplever et problem kan du altid gandanne den ved at klikke på den,
du kan også gå op og marker denne computer og ekspoter hele regdatabasen bare
for at være helt 100% sikker.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Jonn87

Dato : 24-11-03 20:36

Tak for svaret lengberg og alle jer andre!

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 24-11-03 20:43

Selv tak, også til Manse :-}

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-11-03 21:49

Det er da bare i orden.
Manse9933

Kommentar
Fra : otm

Dato : 29-02-04 01:13

Jeg har også fået dette problem med system32 mappen der åbner når jeg logger på.
Jeg har været inde og tjekke - som beskrevet på MS-hjemmeside - men det virker ikke.
Jeg har også tjekket om alle "programkald" var ægte - havde programmer, hvor stien pegede hen. Slettede et par stykker der kaldte programmer, der ikke er på comp længere.

Er der flere muligheder ??