/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hældning på skrå bund i gennemløbsbrønd ~
Fra : JensJ
Vist : 1330 gange
50 point
Dato : 24-11-03 10:08

Jeg har af aut. kloakmester fået lavet min septiktank om til en gennemløbsbrønd.
Den blev tømt, fyldt op med grus og der blev så nedstøbt et flækket plastikrør mellem til og adgang.

Bunden skråner ned mod renden med 5-6 grader. Er det egentlig skråt nok ? Jeg synes ikke det syner af særlig meget.

mvh
/Jens

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 24-11-03 11:28

Niks, det er ikke nok.
Faldet skal ifølge afløbsregulativet, udgøre mindst 200 promille, eller 20 centimeter pr. meter...
Årsagen til det store fald er, at det skal forebygge, at rotter kan bygge reder og opholde sig der.
Håber dit spørgsmål er besvaret.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 11:30

Læste lige dit spørgsmål igen:
GRUS???
Håber så sandelig, at bunden er udstøbt i beton over hele fladen.
Gennemløbsrør er ok, men der skal være betonbund, MN15m2 (1.3.5) eller (1.3)

Godkendelse af svar
Fra : JensJ

Dato : 24-11-03 13:07

Tak for svaret jmsgruppen.

Der er støbt betonbund over hele fladen, men de må jo komme igen for at lægge noget mere på.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 13:12

Nemlig..
Selv tak.
MVH
JMS