/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opfriskning af guldsmykker
Fra : MSS
Vist : 596 gange
50 point
Dato : 24-11-03 07:52

Hej

Hvordan "opfrisker" man en guldkæde eller vielsesring ??

Kan selvfølgelig få guldsmeden til at polere det, men er der ikke et fif, hvor man kan gøre det selv ??

mvh
MSS

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-11-03 09:07

Leth har givet dette råd http://www.dr.dk/leth/classic/raad_sider/raad-lister/indbo.shtm#i60
Et råd, som jeg selv har fået af en guldsmed for flere år siden.

mvh ans

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 24-11-03 12:12

Jeg kan varmt anbefale den vare de for tiden reklamerer med i tv-shop kaldet "silverstar"

http://www.tvshop.com/main.phtml?prod_id=56&moreinfo=1

Vi har i familien aldrig rigtigt været bange for at prøve forskellige produkter af, og jeg må sige jeg aldrig har set så effektivt et middel mod triste smykker, kander, skeer osv. osv.

Dog er prisen lidt i overklassen, men til gengæld så har det en meget lang levetid, så dine smykker kan forholde sig nye i længere tid.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 24-11-03 13:28

hej MSS
Du skal lægge smykkerne ,guld --Hvidguld med og uden brillianter eller cirkoner i ufortyndet AJAX og børste dem med en lille børste der hvor der er kroge ,de bliver lige som nye,guldsmedene anbefaler selv dette tips
mvh mcloud

Accepteret svar
Fra : kibs

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-03 12:15

istedet for en "silverstar" kan man også bruge alm. staniol
tag en plastskål, læg staniol i bunden, hæld noget salt i , hæld varmt vand i , læg
dine guldsmykker i, efter kort tid tager du dem op igen og bliver glad for resultatet
og så er det næsten gratis

kibs

Godkendelse af svar
Fra : MSS

Dato : 04-12-03 13:35

Tak for svaret kibs.

Det var lige sådan noget, som dette, jeg søgte. Simpelt og med de midler, man lige har ved hånden derhjemme.

mvh
MSS