/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hammershøj
Fra : torbenhammer
Vist : 3657 gange
50 point
Dato : 24-11-03 06:15

Kan nogen hjælpe mig med links til mit slægtsnavn Hammershøj? Det kan også staves Hammershøi eller Hammershøy.

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 24-11-03 06:47

Enkelte Hammershøj er nævt i Nordisk slægtdatabase på adr

http://www.alternativ-forum.dk/genealogi/index.htm.

Det koster godt nok 200,- at få lov at logge sig på; men så har man også et helt år, hvor man kan boltre sig rundt i en database med ca. 200.000 navne.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-11-03 07:49

lidt om maleren Hammershøi
http://home2.inet.tele.dk/peterh/leksikon/hammersh.htm
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-12-03 20:37

Hej Torben!
Der er:
Stednavn Sogn Amt Kommune Herred Gammelt amt Bemærkning
Hammershøj Hammershøj Viborg Tjele Sønderlyng Viborg Sogn Bebyggelse. Ejerlav eller dele heraf.
Hammershøj Øland Nordjyllands Brovst Øster Han Hjørring Bebyggelse.
Se også:
http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm

Hvor støder du første gang på navnet?
Jeannie

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 06-12-03 12:27

Hej Jeannie

Jeg skulle stamme fra "Knudsen fra Hammershøj" - Sønderlyng, Viborg. Han var vagtmester ved de Randers Dragoner. Han var gift med en dame fra Sverige, Anckarström eller Löwnström. Hun skulle være i familie med Johan Jacob Anckerström, som myrdede den svenske kone Gustav III.
Han havde 4 børn:
Henrik Hammershøi
Johannes Frederik Hammershøj
Franzine Hammershøj
Anne Hammershøj
Jeg har desværre endnu ikke fundet hr. Knudsen.
De øvrige oplysninger har jeg fra et brev fra 1922 fra en søn til Henrik Hammershøi.

Torben

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 06-12-03 12:30

Hej Gedestalden og Senta

Tak for oplysningerne. Jeg er medlem af Nordisk Slægtsdatabase og jeg er i familie med Vilhelm Hammershøi. Han er min oldefars fætter.

Torben

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-12-03 21:15

Ved at søge på Hammershoj er der på http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
hit på x7 Hammershøj, men det har du vel set.
Senta

searched for: Hammershoj
Exact Spelling: Off
[refine search]
Prepare selected records for download

Vital Records Index / Denmark - 6
Select records to download - (50 maximum)
1. Elisabeth Birgithe HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 13 Oct 1821 Viborg, Viborg, Denmark

2. Caroline Petrea HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: F Birth/Christening: 29 Apr 1824 Viborg, Viborg, Denmark

3. Soren ANDERSEN HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 20 Jan 1743 Viborg, Viborg, Denmark

4. Vilhelm HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 05 Sep 1891 Stubbekobing, Maribo, Denmark

5. Soren HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 15 Oct 1767 Viborg, Viborg, Denmark

6. Anders THOMASEN HAMMERSHOJ - Vital Records Index
Gender: M Marriage: 03 Jul 1739 Viborg, Viborg, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 07-12-03 15:06

Hej Senta

Jeg har - så vidt jeg ved - været alle søgemuligheder igennem på nettet, så jeg kendte godt dine henvisninger. Jeg er i familie med de fleste.

Tak for hjælpen.

Torben

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 07-12-03 16:49

Hej Torben!
Du skrev:
"Han havde 4 børn:
Henrik Hammershøi
Johannes Frederik Hammershøj
Franzine Hammershøj
Anne Hammershøj "
Er det også dem du søger efterkommere til?
I så fald, hvornår blev de født?
Jeannie

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 08-12-03 02:55

Hej jkrjk2
Det er mere deres aner, jeg er ude efter. Jeg ved ikke hvor eller hvornår de er født. Men:
Henrik er født ca. 1825. Han var silkefarver og blev invalid i krigen 1848 og ernærede sig herefter med "Maskinrulling". Hans efterkommere har jeg på plads.
Det er ham, jeg stammer fra.
De øvrige har jeg ingen fødselsoplysninger på.
Johannes Fredrik, der var farvermester, har jeg også efterkommerne på. Han blev gift med Marie Katrine Kraul.
Franzine blev gift med Andersen og fik fem børn, som jeg har navnene på. Herefter mangler jeg oplysninger.
Anne eller Anna ved jeg intet om.
Med venlig hilsen
Torben

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-12-03 11:46

Her er 3x Ane Marie Hammershoy fra FS. kan det evt. være din Anne Hammershøj.
Senta
You searched for: Anna Hammershoy [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 4
International Genealogical Index - Denmark
1. Ane Marie Hammershoy - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 22 NOV 1839 <Sondre Sogn, , Viborg, Denmark>

2. Ane Marie Caroline Hammershoy - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 07 DEC 1843 , Viborg, Denmark

3. Ane Marie Caroline Hammershoy - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: 22 JUL 1871 <Sondre Sogn, , Viborg, Denmark>

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 3

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-12-03 13:11

Hej Torben!
Der er én Knud i Hammershøj sogn i 1801:
Samtlige personer i husstanden

viborg, Sønderlyng, Hammershøj, , , , 44, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Knud Hansen, 46, Gift, Mand, Indsiddere, tjener om sommeren, og betler om vinteren,
Ellen Jensdatter, 34, Gift, Kone, Indsiddere, tjener om sommeren, og betler om vinteren,
Hans Knudsen, 11, Ugift, Deres barn, ,
Jens Knudsen, 4, Ugift, Deres barn, ,
Christen Knudsen, 2, Ugift, Deres barn, ,
Dorthe Knudsdatter, 6, Ugift, Deres barn, ,
Måske er det Hans eller Jens, som bliver dragon?

Jeannie

Kommentar
Fra : torbenhammer

Dato : 02-01-04 04:38

Kære Senta og jkrjk2

Tak for de spændende oplysninger. Dem vil jeg gå videre med.

Torben