/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hjælp til afblegning af hår...
Fra : KaosKrew
Vist : 2768 gange
20 point
Dato : 24-11-03 01:55

Hej!

Er der nogen der kan anbefale en toner/permanent hårfarve, man selv hurtigt at bruge? Skal have afbleget toppen, men kan ikke helt finde ud af hvilken hårfarve (eller produkt) man egentlig skal bruge til afblegning. Håber der er nogen der kan svare; da det ellers nok ender med at jeg får købt noget tapetklister istedet, hvis ikke jeg får lidt assistance...

Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-11-03 10:12

Jamen det kan vel ikke være så svært at gå ned i Matas og spørge dem hvilken en du skal bruge til netop dit hår!! Det er de faktisk ret gode til der nede i Matas

Det er jo lidt svært at rådgive dig her!! Men der findes da produkter der er specilt egnet til afblegning og det står også på dem...så det er ikke så svært enda!!

Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 20 point
Dato : 24-11-03 12:51

Jeg ved at Perfect Blonde Highligts fra Loreal er den bedste afblegning du kan få i Matas.. Bare ikke lige så godt som hos frisøren.

Mvh
Gisèle

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 24-11-03 19:40

poly har også nogle produkter til afblegning, men kig rundt i de forskellige supermarkeder men lad vær med at købe henna hårprudukter de ødelægger håret temmelig meget du skal i hvert fald bruge mange hårkurer før det bliver godt igen, hvis du nogen sinde får det genopbygget..

men held og lykke
lillia

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 24-11-03 23:26

Ok, ville bare vide om det var en bestemt farve der får håret til at blive afbleget, eller om det er et decideret afblegningsprodukt... Gav det mening?? Det kan ikke fås a la hårfarvetonere, hvor man efter at have åbnet for tuben, kan lukke den igen og bruge den senere?

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 24-11-03 23:55

Det er en afblegning. Det består af pulver og jeg tror en 9% beice (30% udenlandsk) Så du kan godt gemme det til en anden gang. Hvis du er mørk håret skal det sidde i længere end hvis det er lyst og evt have en gang mere, hvis det ikke er lyst nok første gang. Du skal ikke lade det sidde de minutter pakken anbefaler. For ofte er det for kort tid eller for lang tid. Hold selv øje med processen og skrab lidt af afblegningen og se om det har den rigtige farve. De fleste vil jo ikke have gult hår. Det afblegningen gør, er at trække din egen farve pigment ud af håret og det er op til dig hvor meget den skal trække ud. Det procenten står for er hvor stærk bejsen er. De findes i 1 1/2%, 3%, 6%, 9% og 12%

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 25-11-03 00:00

Du skal nok holde dig for lysnings toner, hvis du ikke kender til dem. Det kan ende galt, altså blive gult. Og dem kan man også gemme. De kommer i tuber. I stedet for at hælde det i den tomme flaske som er i pakken, kan du bare komme det i en skål. Halvt farve og halvt bejse. Husk en pensel.

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 25-11-03 00:25

Okay, tak for hjælpen! (Her ville så være en smiley hvis jeg vidste hvordan man laver dem!) Fedt at få personlig vejledning af rigtig frisør... Tror ikke jeg kunne have fået samme hjælp hos den lokale barber... Men du anbefaler altså Perfect Blonde Highligts fra Loreal, og det kan gemmes?!

Mvh

Jakob

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 25-11-03 00:34

Ja, det kan det. Men der er jo ikke vildt meget. Hvis du er kort håret og ikke har alt for mørkt hår, kan den bruges ca. 3 gange. Bare husk at sætte låg på bejsen, så det ikke fordamper og bliver ødelagt. Smileys finder du i "Kom godt i gang" i venstre øverste hjørne. Klik ind på den og så findes de i bunden...Der ser du hvordan de forskellige smileys laves.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 25-11-03 00:49

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 25-11-03 00:55

Så lærte du det...

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 25-11-03 01:04

Yep! Takker endnu en gang!!

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 26-11-03 16:53

Hva så Jakob....

Har du fået afbleget dit hår i nu?

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 27-11-03 23:17

Har fået købt noget der hedder perfect blonde highlight kit (umiddelbart det eneste de havde i matas?!); meeen har nok forskudt projektet lidt... Har fået diverse skrækhistorier fra kammerater, hvor de har haft backup hårfarver, hvis det nu skulle gå helt galt! Regner med at få mandet mig op til at få det klaret her i weekenden; så det er bare om at få krydset fingrer (har ikke fået indhandlet nogen backup farve)!

Kommentar
Fra : KaosKrew

Dato : 27-11-03 23:35

Hov, skal man trykke "accepter som svar", hvis man er tilfreds med et svar???!! Damn det her er avanceret...

Godkendelse af svar
Fra : KaosKrew

Dato : 27-11-03 23:36

Tak for svaret gisele. Fandt lige ud af, at man skulle trykke accepter som svar!

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-12-03 01:00

Hej Jakob

Er lige komme hjem fra en dejlig weekend i sommerhus. Held og lykke med afblegningen! Hvis ikke du allerede har haft fingerne i det. Det skal nok gå.
Husk at afblege det igen, hvis det blev gult første gang. Men lad det sidde i et godt stykke tid første gang, hav tålmodighed..

Mvh
Gisele