/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
P4 - 1800 Mhz vil ikke starte
Fra : naturistpar
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 23-11-03 23:29

Jeg har en Pentium 4 - 1800 Mhz som ved opstart giver en hyletone i ca. 10 sek. , derefter 10 sek stilhed, 10 sek. hyletone o.s.v.
Andet sker der ikke. Den køre ikke vidre.
Det er en intigreret bundkort, men med seperat skærmkort og netkort, disse har jeg skiftet.
Er der nogle der har et forslag om hvad det så kan være.
Maskinen er 1 1/2 år gammel

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-03 23:31

Måske et stik, der ikke sidder ordentlig fast på bundkoretet.
Chek alle stik o.s.v. Måske også andre steder.
Har prøvet det også, man prøver jo mange ting med en PC:
Håber det hjælper.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 23-11-03 23:43

Jeg har efterset alle stikkene i PC og skiftet ramkortet til andet stik, men det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 23:52

Lyder som om, at der er et sted, hvor forbindelse ikke er OK. Har du chekket IDE kablet, på bundkort, harddisk o.s.v.
Hvis det ikke er en løs forbindelse, er jeg ikke sikker på hvad det er....Det er svært, når man ikke har den ved hånden.
Hvis dette ikke virker, lad os se om andre har et bud..
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 00:00

Hej !!!
Jeg vil prøve at tage en ting af ad gangen, og på denne måde udelukke fejlen !!!

Hvis du så til sidst står og det heller ikke har haft en virkning, så vil jeg tro at du har et problem emd dit bundkort eller Cpu....
Men 99 % en cpu fejl....
har du haft den ude ??? (Så er det helt sikker det...)

Håber at det har været til nogen hjælp !!

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 00:15

Jeg har prøvet at tjekke alle IDE kabler. Jeg tog dem ud og isatte dem igen. kan det være kablet til harddisken der er defekt eller måske RAm kredsen.
Jeg har også tjekket alle strømkabler

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 00:21

Jeg har IKKE haft CPU ude og køleren køre fint.
Jeg tjekkede alle stikkende en efter en og prøvede at starte PC efter hånden som jeg tjekkede stikkende.
Jeg har selv en mistanke om en løs forbindelse p.g.a. det ikke er min egen men er min søns på 16 år.
Har har transportert den en del, når han skal rundt til venner og spille.
Men fejlen har jeg stadigvæk ikke fundet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 00:32

Jeg vil faktisk med det du fortæller, tro at CPU-en har fået et tryk, (og der skal faktisk ikke meget til) og så knækket...
Og selv om køleren køre fint, kan CPU-en godt have taget skade....

Du skal prøve at tage køreren af, eller få hjælpe til det...

Det er faktisk helt sikkert CPU-en.

V.H.
Rustica

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 00:58

Jeg har nu taget køleren af og prøvet at starte maskinen, men det hjalp ikke.
Jeg tog derefter CPU ud (Klik lås system, så det var let) kunne ikke se nogle fejl og isatte den igen, men desværre laved maskinen den samme lyd og startede stadigvæk ikke op.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 01:01

Jeg vil prøve at stete CPU i en anden maskine, virker den der, så prøv at sætte en anden cpu i for at teste om det kan være det ?

R

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 01:04

stete = teste LOL sorry

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 01:43

Ok det vil jeg prøve i morgen.
tak for forslagene i aften, jeg vil komme tilbage med resultatet.

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 24-11-03 17:24

Jeg ved ikke om, du har kigget efter din skærmkort sidder fast nok? Prøv lige kigge efter skærmkort eller stik til skærm!
MVH
P.S. de andre kort skal også siddes fast!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 19:06

Hej Axencrone!!!

Jeg vil nu ikke mene at en pc med de beskrevne fejl, har noget med løse kort at gøre !!!

Det er en fysisk fejl, og i dette tilfælde vil jeg næsten æde min gamle "CPU" på at det er en Bundkort / CPU FEJL !!

Men spændende at høre hvad naturistpar, finder ud af :)

/Rustica

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 20:12

Tuuuuuuuuuuuuuuuuusinde tak for alle jeres forslag og jeg har prøvet dem alle.
Men en ting jeg ikke prøvede var at skifte RAM.
Det gjorde jeg her til aften.
Jeg tog mine egne ram (som var de samme) og lortet virkede omg.
Så fik jeg (og I) også lært det.
KÆRE RUSTICA jeg håber ikke at du får hård mave af at spise din gamel "CPU", og hvis du bor på Fyn vi jeg give en øl til at skylle den ned med.

Kærlig hilsen

Per fra Naturistpar

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 20:17

Fint, tillykke men,
alle os her på siden, har prøvet at hjælpe dig.
Jeg synes derfor, at du skal tildele en af os dine point.
Du har alligevel mistet dem. Vælg den kommentar du synes var det bedste forslag, og giv point til vedkommende.
Jeg synes alle forslag var seriøse, men det er svært at reparere en PC, når man ikke kan undersøge denne, Svarer til at være netdokter.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 24-11-03 20:42

LOL ja jeg vil bide i den sure CPU

Men dejlig at du fik den op at køre igen !!

Vi skrives / hjælpes nok en anden gang...

Rustica.dk

Godkendelse af svar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 21:42

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 21:43

Jeg er nye her og det er første gang jeg bruger dette forum.
Hvordan giver man en anden nogle point ?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 24-11-03 21:51

Det klarede du fint.
Men jeg sagde IKKE du skulle give mig de point..........
Måske havde en anden bedre fortjent disse.....
Men tak, og skulle det være en anden gang, står jeg altid til rådighed..

MVH
JMS

Kommentar
Fra : naturistpar

Dato : 24-11-03 21:56

Ok så fandt jeg alligevel ud af det
Jeg skulle jo bare accepeter forslaget ( som jeg gjore), men alligevel mange tusinde tak til ALLE som gjorde sig den ulejlighed med at hjælpe mig.