/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Gran Canaria
Fra : TageMadsen
Vist : 422 gange
50 point
Dato : 23-11-03 21:55

Vi skal til Gran Canaria i starten af december måned og vil gerne vide, hvad vi absolut ikke må gå glip af at se.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 22:05

Vulkan krateret, midt på øen.
Ellers ligner G.Canaria, eks. mallorca...

God tur..(er lidt misundelig, skal blive i det kolde DK)

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-03 22:08

Solen og varmen er jo attraktionen, god mad fra havet.

Kommentar
Fra : TageMadsen

Dato : 23-11-03 22:20

Det kan man kalde hurtige svar (cirka 15 minuttet)
Tak til JMS og Teil

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 22:26

Tilføjelse:
Lej en bil, køb et kort, det er mere spændende, end at følge de arrangerede ture.

NB. Hvis i er tilfredse med svarene, så husk at frigøre point, til det svar i synes er bedst.

Endnu en gang, God tur.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-11-03 22:26

Jo, der er vidst et sted med fugle, papegøjer. Tror jeg.
Det har nu ikke interesseret mig, men andre fortæller om
dette sted. Mine ører lukker meget passende, derfor
husker jeg ikke så meget om det.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 22:29

Det kommer an på hvor længe du skal være der. Men hele det miderste af øen er gammelt vulkankrater, som man skal se.

I øvriget kan du se nogle billeder jeg selv har optaget dernede på:

www.ellebyes.dk/rejser.htm

og skal derned igen 14 dage til januar.

God tur.
Mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 22:31

>ellebye
HOV, hov, hvem er nu det der reklamerer!! Fy fy skamme
*GGGG* Jeg er sgu ligeglad, men erindrer....................

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 23:17

Som du kan se, er det en ej kommerciel hjemmeside, heri ligger forskellen, hvor din er kommerciel.

Så bolden er spillet tilbage.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 23:20

>ellebye
OK. jeg dribler videre, havde ikke set din side før jeg svarede, har jeg nu.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 23:23

Skal vi ikke bilægge dette, og blot sige vi skal være varsom.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 23:29

>ellebye,,,Selvfølgelig, var ikke ment på den måde.
Dribler videre forståes, livet går videre.
Aldrig bad feelings herfra, Jeg er et positivt glad menneske..
Også til dig, god tur.
MVH
JMS

Kommentar
Fra : gurlielse

Dato : 24-11-03 08:36

hajfiskeri er et 'must do' - der ligger både på stribe i porto rico - og chancen for en af de store er rimelig stor. har været afsted på fisketur 3 gange og 2 gange fik vi en stor haj, mens jeg selv(med kaptajnens assistance) ikke fik den kæmpe rokke op som vi lige nåede at se i overfladen. men vi fangede pighajer i massevis + et par andre sjove fisk.
v.h. gurli

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-03 17:14

Hej Tage

Det er absolut værd at leje en bil og køre en tur op gennem Fataga-dalen. Det er en fantastisk flot tur, der starter som en palmedal, går over i noget, der minder om westernlandskab og så op til til lidt barske klitter på midten af øen, hvor de bejlende ungkarle engang for længe siden klatrede op - uden sikkerhedsline - for at gøre sig fortjent til høvdingedøtrene. Midt på øen samles de fleste af vejene - der er typisk et lokalt marked med nomader - en sjov oplevelse (dog ikke for folk med dårlige nerver). De kender (mærkeligt nok) alle samme en Hansen from Copenhagen - så I er næsten i familie, og derfor må du gerne få rabat ved dem.

Turen langs vestkysten er også en rigtig flot tur med havet ved den ene side og klipperne på den anden. En lille smuttur på den rute er ned omkring havnen i Puerto de Morgan. Meget flot by (omkring havnen) - OG MED EN DANSK SOFTICEBOD !!!

Endelig en tur ind til guayadeque-dalen, hvor de stadig bor i klippehuler - dog en udpræget turistting.

Ellers håber jeg, du skal bo i syden. Maspalomas er et fedt sted - specielt selve stranden med sanddynerne, som reelt danner en ørkenlignende strand, der er et par km. bred - det er dog ikke et sted bor helt små børn pga. forholdsvis store bølger og en stor understrøm - men det er hammerskægt for voksne.

En lille ting som bør prøves, er i øvrigt minigolf i Maspalomas eller Playas Des Ingles: Hele området er bygget op omkring golfbanen i Maspalomas, og det har smittet at på minigolfbanerne, som reelt er udført som små miniature golfbaner med fairways, grave, bunkere og greens.

Jeg har også lidt rejsebeskrivelse på min egen hjemmeside ( http://www.laursenhus.dk/index_solrejser.htm ), men der står nu ikke udpræget mere, end det, jeg lige har skrevet til dig.

God tur

Erling

Kommentar
Fra : TageMadsen

Dato : 25-11-03 20:41

Tak til alle for jeres svar!!

Godkendelse af svar
Fra : TageMadsen

Dato : 26-11-03 20:23

Tak for svaret erling_l.
Vi vil tage dine forslag og ideer med på ferien og kan bestemt bruge dem.
Tagemadsen