/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mister jeg data ved opgradering?
Fra : kaw203
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 23-11-03 12:00

Hvis jeg installerer xp ovenpå win98, mister jeg så mine data?

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-11-03 12:06

Hej Kaw
Det kommer lidt an på hvordan du bærer dig ad. Der er altid en risiko ved at gøre dette og det bedste er at lave back up
af alle vigtige data og så instalere en "ren" version. Jeg er sikker på at det også vil gøre dig gladest fremover.
Hvis du har brug for tip til dette er du velkommen til at kontakte mig.
mvh.
perkh

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 23-11-03 12:09

Hejsa.

Husk på det også er muligt at køre med 2 operativ-systemer på din pc, også er der faktisk ikke nogen risiko mht. at miste dine data.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 23-11-03 12:09

Hej.

Nej, ikke hvis der er tale om en opgradering. Du skal dog være opmærksom på, at der kan være programmer der skal geninstalleres, samt at drivere til forskellige kort også skal opgraderes, men egne kreerede ting som eks. dokumenter vil ikke blive berørt af en opgradering.

Jeg vil dog alligevel råde dig til tage kopi af eventuelle uerstattelig ting, da selv en opgradering kan gå gal, men som sagt burde det ikke være noget problem.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : kaw203

Dato : 23-11-03 12:12

Jeg har u´dskiftet bundkortet på min broders computer. Sat flere Ram i, og en ekstra harddisk. Han har trådlød mus og keyboard, men de er i Kalundborg hvor han bor. Nu sidder jeg her i København og skal afprøve systemet, og selvfølgelig kommer den ud med "fundet Ny hardware" bl.a. min skærm. Isæt CDRom win 98. Denne har jeg selvfølgelig ikke, og ville prøve med min XP version.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 12:18

Mener som ellebye.
Dog ville jeg benytte lejligheden til at få formateret min maskine. Det er sundt en gang imellem. Vore harddiske er opdelt i to partioner, C&D, Alle programmer på C, og alle data på D. Vi formaterer et par gange om året på maskinerne, men bejhøver ikke at slette data ved denne løsning. MEN HUSK SOM DE ANDRE SIGER, eller sagt på en anden måde: rigtige mænd tager ikke backup, de græder...

Kommentar
Fra : perkh

Dato : 23-11-03 12:20

Efter det du beskrivel ville jeg lave følgende: tag den gamle hd ud. Isæt den nye og installer xp på den.
Sæt derefter den gamle i overfør alle de vigtige data og formater derefter den gamle. reinstaller alle programmer.
Jeg tror dette er den bedste løsning i længden.
mvh
perkh

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-03 12:20

Glemte lige en ting:
husk at tage eksportere din PST fil (mail, mailadresser o.s.v.)

Godkendelse af svar
Fra : kaw203

Dato : 23-11-03 12:33

Tak for svaret jmsgruppen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 23-11-03 13:22

nej jeg har aldrig gjort det