/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formatering af tekstboks i Exel2002
Fra : fea
Vist : 303 gange
200 point
Dato : 23-11-03 11:54

Hvordan for jeg ændret linieafstand og orddeling i en indsat tekstboks i Exel2002?
Det har ikke været mig muligt at læse mig frem til det. Jeg for ikke muligheden for at vælge afsnit i en tekst boks indsat i exel.
mvh.fea

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 12:13

Du kan oprette teksbokser under menuen tegning-tekstboks (tilføj evt. knapper på din menulinie)

Aktiver tekstboksen ved at klikke på de. Klik på formater, klik på tekstboks, og du kan formatere teksten.

Var det hvad du mente med dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : fea

Dato : 23-11-03 12:27

Nej det var ikke det jeg mente, for det har jeg gjort, og det er her jeg ikke for muligheden for at vælge afsnit som jeg mener er nødvendig for at kunne vælge orddeling og linieafstand.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 12:36

Hvis jeg forstår spørgsmålet rigtig, vil du foretage nogle funktioner som ikke findes i excel.
Løsningen kan være, at lave det pågældende i word, klik på indsæt på objekt, og klik indsæt objekt fra word.

Kan det hjælpe dig????

Kommentar
Fra : fea

Dato : 23-11-03 12:57

det har prøvet; men det indsatte bliver bare til en almindelig tekstboks i exel. Jeg er bange for at du har ret når du siger, at jeg vil gøre noget som ikke lade sig gøre i exel uden meget stort besvær ved at fremstille objekter i et andet program, og dermed midste muligheden for at redigere i teksten løbende. det er en stor planlægningskalender for det næste halvår jeg er i gang med.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 13:00

Vi arbejder meget med DTP her på kontoret.
Hvorfor bruger du ikke et DTP program (corel, adobe o.a.)
Lyder som om du arbejder med DTP? Er det rigtig?

Kommentar
Fra : fea

Dato : 23-11-03 13:44

ja, det er rigtigt; men nu er det sådan at jeg har en lavet en kalender i exel som jeg havde regnet med blot at kunne køre videre på. Du har måske givet mig en ide til blot at sætte hele regnearket ind i Illustrator eller Indesing.

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 200 point
Dato : 23-11-03 14:01

Aha, har læst lidt mere på lektien. Bruger ellers excel meget, men:

indsæt objekt nyt word dokument (eller en fra fil)
i nyt objekt, skriv hvad du ønsker
luk boksen, ved at klikke et andet sted
ønsker du at redigere, dobbeltklik på tekstboksen, og se, nu har du din word værktøjslinie foroven, og kan redigere det samme som du kan i word.
Jeg er lidt dum, fordi vi anvender denne teknik i Corel (paste special)
Adobe har forøvrigt et lille program (acrobat elements tror jeg den hedder), dette program konveterer alle office filer til PDT. Vi skal have dette program købt, for det e irriterende at man fra office ikke kan konvetere til PDF

Hjalp disse råd???

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 14:11

undskyld stavefejl, gik lidt hurtigt, mener PDF ikke PDT

Kommentar
Fra : fea

Dato : 23-11-03 14:24

jeg prøver lige dit forslag af

Godkendelse af svar
Fra : fea

Dato : 23-11-03 14:39

Tak for svaret jmsgruppen.
Det var lige hvad jeg havde brug mange tak.
mvh.fea

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-11-03 16:11

Jeg laver kalender beregning i exel og kopierer ind i Publisher hvor der er "styr" på al formatering. Jeg bruger samme kalender hvert år men retter så indholdet.
Emesen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 23-11-03 16:17

>emesen
Publisher er et håbsløst program, undskyld men..
vi er proff. i DTP, anvender adobe og corel
Men ellers har du ret. Publisher er et lille godt program, bare man ikke kommer til os, og vi skal køre dem (firefarve preprint)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-11-03 16:38

Jeg ved godt publisher ikke snakker så godt med trykkerier.
Derfor printede vi også ud og rastede billederne selv, så vi kunne få trykt klubblad på gammeldags manér (adskillige år siden) i S/H.
Emesen.