/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win98 afbryder ikke ved nedlukning
Fra : Bodil
Vist : 536 gange
160 point
Dato : 28-02-02 11:58

Mit Problem: Under nedlukning af Win98 afbrydes strømmen ikke. Nedlukningen standser med skærmbilledet: Nu kan du slukke...! Det skal tilføjes, at der er tale om et ATX-kabinet.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 28-02-02 12:18

Format C:

Kommentar
Fra : Bodil

Dato : 28-02-02 12:43

Havde netop formateret c-drevet, da problemet opstod

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-02-02 13:09

Vent lige med format. Har det virket efter du har formateret? Hvis det har, så sig lige til.
summer

Kommentar
Fra : Silver

Dato : 28-02-02 13:25

Burde ikke være nødvendigt at formatere!

Du skal gå ind i kør og skriv: 'regedit'
følg stien til: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Winlogon]
Sæt værdien i PowerDownAfterShutdown til 1. hvis den ikke findes i forvejen så lav den som en ny strengværdi, kald den så PowerDownAfterShutdown og giv den værdien 1

"PowerDownAfterShutdown"="1"

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-02-02 13:37

Hej

Windows lukker men computeren slukkes ikke automatisk:
1. APM og ACPI:
Advanced Power Management (strømstyring) er ofte årsagen. Check indstillingerne i strømstyring, og kig i enhedshåndteringen under systemenheder. Hvis du ikke finder APM er det måske fordi PC'en er ACPI kompatibel som det hedder, det kan du checke i enhedshåndteringen under Computer. Der er også strømstyring i BIOS, nogle gange skal det slås fra eller til. Opdatering af BIOS kan komme på tale hvis hverken APM eller ACPI er tilstede, forudsat computeren er født med APM eller ACPI selvfølgelig.

Flere tips på:
http://www.wintip.dk/hotspots/ts/nedluk.htm

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 160 point
Dato : 28-02-02 13:47
Kommentar
Fra : catbody

Dato : 28-02-02 15:03

Har du installeret Norton Antivirus??
Hvis du har skal du bare slette autoscanning af floppies egenskaberne.
Åbn NAV - Obtions - Klik på krydset ved autoprotect - Advanced og slet derinde fluebenene ved scanning af floppies...
Dette er et kendt problem Miscosoft/Symantec imellem, men ingen af dem vil kendes ved det og skylder skylden på hinanden.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 14:53

> Mit Problem: Under nedlukning af Win98 afbrydes strømmen ikke.
> Nedlukningen standser med skærmbilledet: Nu kan du slukke...! Det skal
> tilføjes, at der er tale om et ATX-kabinet. e et eksternt program
> involveret?

Er der ikke noget der hedder avanceret strømstyring et eller andet sted i kontrolpanel? Hvis der er, så skal det slås til.

Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-02-02 16:26

Bodil skrev:

>Mit Problem: Under nedlukning af Win98 afbrydes strømmen ikke.

Jeg havde samme problem med det styresystem. Min løsning, som du
ikke kan bruge nu, var at ghoste en lidt tidligere kopi af
ssystemet ind igen - altså at retablere systemet som det var før
problemet dukkede op.

Jeg ved ikke hvordan man fjerner det ellers.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-03-02 00:19

Programmer / Tilbehør / Systemværktøjer / Systemoplysninger /
Funktioner / Værktøj til Systemkonfiguration / Generelt / Avanceret /
Sæt flueben ved "Deaktiver hurtig lukning af computeren" / Genstart

Mvh Bent

Kommentar
Fra : fedtmule64

Dato : 01-03-02 13:20

Hej her er linket til fix'et fra Microsoft, hvis det er WIN98ES du kører
http://www.microsoft.com/Windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/Win98SE/Default.asp
Vh.
Jørn