/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
omveksling af kassettebånd
Fra : gamle61
Vist : 544 gange
42 point
Dato : 22-11-03 23:02

er det muligt at få mine gamle kassettebånd vekslet om i pc'en så jeg kan brænde dem ud på cd'er
er det også muligt at sortere i dem
på forhånd tak - gamle61

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-11-03 02:04

Ja det kan, du sætter din kasettebåndoptager til bag på pc'en i det stik der hedder
'Line In', du skal bruge en ledning fra båndoptageren som til pc'en har et stik magen
til det der sidder på hovdetelefoner (3.5mm jack (stereo)).
Der er adskellige programmer som du kan optage med,
og måske der fulgte et med til dit lydkort, eller din brænder.
Du kan optage/brænde i forskellige formater.
Og i det rå format må du nok regne med ca 10 mb per minut.
Hvis din pc'kan klare det, kan du optage og gemme det som mp3-musik-filer.
Din forbrug af harddisk er så ca. 1mb per minut, i cd-kvalitet. (128kb/sek)
Til kasetttebånd, hvor at kvaliteten er noget lavere,
vil jeg tro at 56-64 kb/sek, er ok, det fylder så ca 40-60 mb, for en times musik.
Dette bør du kunne gøre med windows mediaplayer.
håber at det hjælper dig lidt på vej.
Mvh. Natmaden.

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 42 point
Dato : 24-11-03 12:01

Ja.der findes et kanon program der hedder steinberg clean her kan du fjerne støj og urenheder det er også kanon til gramofon plader.båndoptageren sættes til line in.
MVH
jlbendtsen.

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 24-11-03 12:07

Tak for svaret jlbendtsen.