/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fjerne fra fortrukne
Fra : knudbjarne
Vist : 538 gange
160 point
Dato : 22-11-03 21:52

Hej
Jeg har desvære fået nogle pornopogrammer ind i pc og de står inde i fortrukne
og når jeg fjerner dem er de væk indtil jeg lokker af ,men når jeg lokker på er de der igen,måskle virus?
Hvad gør jeg for at de blive væk for altid
EKS solangas com so den ene fiil hedder
VH KNUDBJARNE

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 21:56

Jeg har haft lidt det samme problem, og der afinstallerede jeg det inde i Tilføj/fjern programmer, for der havde de lagt sig ind...
Det var ikke alle, der havde det, og så brugte jeg Regcleaner og Ad-Adware...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 22:18

Du kan jo rense ud i cookies og filer (det gør vi andre tit), funktioner/internetindstillinger og tryk slet filer og slet cookies.
Endvidere kan du i C:\Documents and Settings\DITNAVN\Foretrukne slette det uønskede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 22-11-03 22:32

Hvis de bliver ved med at komme, skal vi have renset dig helt

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
direkte link : http://download.com.com/3000-2144-10122137.html?part=104443&subj=dlpage&tag=button

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, alle filer den har fundet, der er røde skal markeres, tryk så på afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :     http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

Kommentar
Fra : als

Dato : 24-11-03 15:42

Jeg kigger med når din log kommer. Det er "the one and only way" hvis du ikke vil formatere eller leve med problemet.

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 02-12-03 17:42

Nu har jeg forsøgt alt hvad i har rådet mig til uden resultat. Adressen på denne pornofil er( http://solongas.com/main/b3.php)
Og denne adresse kommer i internetindstillinger ved starside bestemmelse men det er ikke den detstarter med,og hvis jeg fjerner den kommer den automatisk igen næste gang jeg åbner pc og det samme sker med dem der ligger i fortrukne,dem kan jeg også godt slette,men de kommer også igen næste gang jeg åbner den. Foreløbig tak for hjælpen.
Skal jeg omindstalere hele pc.
Jeg er bange for at bruge min netbank.

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 02-12-03 18:04

Nu har jeg forsøgt alt hvad i har rådet mig til uden resultat. Adressen på denne pornofil er( http://solongas.com/main/b3.php)
Og denne adresse kommer i internetindstillinger ved starside bestemmelse men det er ikke den detstarter med,og hvis jeg fjerner den kommer den automatisk igen næste gang jeg åbner pc og det samme sker med dem der ligger i fortrukne,dem kan jeg også godt slette,men de kommer også igen næste gang jeg åbner den. Foreløbig tak for hjælpen.
Skal jeg omindstalere hele pc.
Jeg er bange for at bruge min netbank.

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 02-12-03 18:18

Ingen grund til panik. Har du kørt en opdateret ad-aware? Den kan som regel finde programmet som køre i baggrunden.
Hvis den ikke kan slette det i første forsøg, kan du skrive filnavnet ned og...
Tryk ctrl-alt-del, for at få win joblisten frem.
Under fanebladet processer, finder du filen og markere den og tryk afslut proses.
Der efter køre du ad-aware igen så kan den slette.

Øh hvilken windows version køre du?

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 02-12-03 18:21

XP? vin

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-03 18:30

Nej selvfølgelig skal du ikke ominstallere hele din PC, du skal nu heller ikke være bange for at bruge din netbank, "denne spyware", laver såmænd ikke nogen egentlig skade.
Problemet er defineret her: http://forums.tomcoyote.org/index.php?s=aaf62438fb8ac524b9ecd5594990ab8f&showtopic=560
Hvor han kører skannerprogrammet: Hijack This som laver en logfil. Udfra logfilen, kan der ses hvad Hijack This skal slå fra. Men jeg vil mene at du først kan prøve at udføre de endelige ændringer som der anvises:
Fjern disse filer, hvis de nægter dig at fjerne dem, er det fordi di allerrede er i hukommelsen, og skal lukkes med ctrl+alt+delete:
Fjern først iedll.exe
C:\WINDOWS\iedll.exe
Fjern loader.exe
C:\WINDOWS\LOADER.EXE
Fjern også mappen ICHOOSE:
C:\PROGRAM FILES\ICHOOSE\
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : knudbjarne

Dato : 02-12-03 18:39

til MICJO
Jeg har prøvet medawara og det ser ud til at det lykkedes
Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-12-03 06:19

Hvorfor gjorde du ikke som Arlet sagde? Du har spyware på din puter og det har du stadigvæk. Du kan ikke selv gå i krig med en HijackThis-log med mindre du er ekspert på området. Bare til orientering.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 05-12-03 11:45

Hvis du kun har kørt med ad-aware ligger der rester tilbage og så vil skidtet komme tilbage.
Eneste måde at komme helt af med det er med spybot/hijackthis...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:23

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 17:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Der er mange der har dit spørgsmål stående, som ikke kan forstå du ikke lukker det.
Jeg siger ikke at jeg skal have point, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:44

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:45

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 07:52

Du har udelukket dig fra svar.
VH Palle Hansen