/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi udstøning
Fra : kkc13
Vist : 1622 gange
50 point
Dato : 22-11-03 21:49

hvilket udstøning er det bedste BITURBO eler SERPENT ? skriv hvad det bedste giver i ydelse !!!

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 22-11-03 22:04

Well... Det er der mange forskellige meninger om... Jeg vil sige at serpent kan yde mere, alt efter hvilken opsætning du har... Altså Serpent er bygget til højtydende cylindere, og yder rigtigt godt på disse!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-11-03 22:38

Det kommer fuldstændig an på til hvilket tun.
Hvis du sætter den på en lovlig mortor, kører Maxien langsommere.
Men de fleste kører med biturbo.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-11-03 08:09

Det er rigtigt, til små tun eller lovlige motore så vælg enten 5,5hk cigar udstødningen eller biturbo... Til fx. 45mm cylinderene ville jeg vælge serpent..!

Kommentar
Fra : knallert_crazy22

Dato : 23-11-03 12:39

til en 45mm cyl er en bad snake (ny model) god.. den har lidt ry for at være dårlig men jeg har erfaring med den, en god stabil udstødning. ikke meget larm og hjælper puchen op på en god tofart. med alt andet tun. gering, kaburator og alt det så render den alt afhæning af tandhjul 65 med vildt optræk. og op til110 med dårligt optræk. bedst er 90km/t noget ligende 13-38tands..

Kommentar
Fra : knallert_crazy22

Dato : 23-11-03 12:41

men som sagt af palle er det meget afhæning af tunet.. hvis der ikke er lavet andet end plumben taget og kaburator, så vil jeg såmen vælge en 5,5hk..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-11-03 12:50

Ja fordi en 5.5HK udstødning, ligner fuldstændig en lovlig, er faktisk en af de bedste til små tun.
Med alle de andre kan man nok opnå større fart ved store tun, men man er også sikker på at blive "taget", når kragerne ser det.
Og de fleste skal man selv til at lave et ophæng til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : zeck

Dato : 23-11-03 15:34

ligen en ting til palle man får faktisk bedre fart med en serpent på en lovlig motor end med en orginal... man mister ikke noget men man får en 10-15 km/t extra...

--zeck--

p.s serpent er ikke god hvis man lægger sin maxi meget ned når man drejer.... jeg kan nemlig ikke køre med den så skraber den på...!!!

Kommentar
Fra : kkc13

Dato : 24-11-03 14:25

kkc13 jeg har
ø45 mm topstykke
ø45 mm cylender
ø45 mm stempel
ø20 mm karburator
ø19 mm powerluftfilter
serpent eller biturbo

hilsen kkc13

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-11-03 14:37

Til den opsætning ville jeg vælge serpent udstødningen!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 17:39

http://www.protunahandel.de/product.asp?c=11212848&n=19067303&pn=19067390
http://www.protunahandel.de/product.asp?c=11212848&n=19068129&pn=19068149
Til din opsætning: Biturbo m/ gulddæmper, som ligner en hel del originalen. Og så er den rørende billig 299KR, og ruster ikke som serpent, der bliver ræverød af rust i alle svejsninger.

Ellers Proma
http://www.west-import.dk/
UDSTØDNING PROMA
original proma udstødning
model snake/circuit 500,00 DKK

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 24-11-03 18:25

Hej kkc13
Hvis du har boret den ELLER hakket stemplet skal du vælge **Bitturbo**
Men hvis du har købt/monteret eller har planer om ny 15-20 mm kaburator eller 42-45 mm stempel skal du vælge **Serpent**
Og eftersom du har skrevet længere oppe alle motordata, så vil jeg vurdere ud far det at du skal have en *****SERPENT*****

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 24-11-03 18:25

Hej kkc13
Hvis du har boret den ELLER hakket stemplet skal du vælge **Bitturbo**
Men hvis du har købt/monteret eller har planer om ny 15-20 mm kaburator eller 42-45 mm stempel skal du vælge **Serpent**
Og eftersom du har skrevet længere oppe alle motordata, så vil jeg vurdere ud far det at du skal have en *****SERPENT*****

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 24-11-03 18:25

Hej kkc13
Hvis du har boret den ELLER hakket stemplet skal du vælge **Bitturbo**
Men hvis du har købt/monteret eller har planer om ny 15-20 mm kaburator eller 42-45 mm stempel skal du vælge **Serpent**
Og eftersom du har skrevet længere oppe alle motordata, så vil jeg vurdere ud far det at du skal have en *****SERPENT*****

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 24-11-03 18:25

Hej kkc13
Hvis du har boret den ELLER hakket stemplet skal du vælge **Bitturbo**
Men hvis du har købt/monteret eller har planer om ny 15-20 mm kaburator eller 42-45 mm stempel skal du vælge **Serpent**
Og eftersom du har skrevet længere oppe alle motordata, så vil jeg vurdere ud far det at du skal have en *****SERPENT*****

Kommentar
Fra : BoTsY

Dato : 24-11-03 18:31

UPS det er lidt vrøvlet det jeg har skrevet...
Altså hvis du KUN har boret eLLer hakket skal du have en **Bitturbo**
Men har du gjort begge dele plus... alt muligt andet skal du have en **Serpent**
Og du har en pænt kraftig motor, ergo skal du have en ***Serpent***

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 18:43

(Selvfølgelig har han ikke "kun boret eller hakket", og selvfølgelig ikke begge dele, og selvfølgelig ikke begge dele+alt muligt andet)
Han har købt et tunsæt uden membran, og uden udstødning. Og et tunsæt skal ikke bores og hakkes.
Protuna har selvfølgelig testet et sådant 45mm tunsæt, med mange forskellige rør, og fundet det bedste. Kunne de drive flere heste ud af deres sæt med et andet rør, havde de nok gjort det. Det ville da være bedre for dem hvis de kunne sælge sættet som et 12 HK tun.
Iøvrigt bør man købe sæt hvor udstødning indgår. Til en Serpent skal der laves speciel ophæng for tilpasning til Maxi.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 24-11-03 18:47

angående det med heste, så passer det da ikke en skid det de skriver med det er et 7,5 hk tun, en puch maxi fåa sku da ikke så mange heste bare ved at sætte sådan et på??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 24-11-03 21:54

det giver ingen mening at kalde det et 7,5hk tunsæt, da det aldrig vil yde mere end 3hk med mindre man virkeligt er hård til trimning...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:24

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-04 17:39

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest, du har jo allerede mistet dine point.
Der er mange der har dit spørgsmål stående, som ikke kan forstå du ikke lukker det.
Jeg siger ikke at jeg skal have point, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-05-04 23:45

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : knallert_crazy14

Dato : 12-05-04 17:49

hvis man forstår at montere det perfekt så er det da 7,5hk. MEN! det er jo ligesom en bil der smutter fra 0-100kmt på 3,6sek er måske heller ikk gamle bedstemor der kører den.. det er max max ydelse.. og biturbo er til knallerter der kører 45-75.
og så vælg en BAD SNAKE udstødning.. det er det bedste.. har kørt mange forskellige.. serpent og bad snake og de der er til 80- 115km/t

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-04 13:46

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-08-04 07:54

Du har udelukket dig selv.
VH Palle Hansen