/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Billeder...
Fra : Lasse_Madsen
Vist : 345 gange
29 point
Dato : 22-11-03 21:07

Jeg har nogle billeder i Word, som fylder rimelig meget deri, kan man lave det sådan, at billede kører i en ekstern fil???
Hvis det kan, hvordan gør man så, og hvorfor et program skal man bruge???

Billedet skal helst ikke fylde særlig meget, jeg har ikke et billede-program på DEN computer, og jeg har prøvet at putte billedet over i en Word-fil, og så pakket det med Winzip, men det fylder for meget til en diskette. Disketter er den eneste måde, som jeg kan bruge computeren til at flytte filer osv. over til en anden computer, så det skal bare fylde mindre end det...
Er der nogle, der har et forslag???

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-11-03 21:21

Kan du ikke bruge programmet: IMAGING" UNDER START / TILBEHØR???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 21:33

>jmsgruppen
I nogle versioner hedder programmet paint, og jeg går ud fra at du foreslår konvertering til en .jpg-fil, hvilket man også kan i begge programmer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 21:35

Billederne bliver dårlige, når jeg sætter dem ind i Paint eller Imaging...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 21:47

Det er fordi opløsningen for billeder ikke er høj nok i de to billedbehandlingsprogrammer.

Du skal have et "rigtig" billed-program til at konvertere dine, formentlig .bmp-filer til .jpg format som både fylder meget mindre og bevarer kvaliteten.

Du kan prøve at hente et shareware-program fra evt. www.download.com

ellebye

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 21:53

Hvorfor et program skal det være, som jeg skal bruge???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 22:23

Her er nolge stykker :

http://batch.fcodersoft.com/convert_bmp_to_jpg_google.htm

Der er nok ikke den store forskel hvilken du bruger, men prøv dig frem.

ellebye

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 22:28

Findes der ikke nogle programmer, der fylder mindre, jeg skal jo gerne få det på computeren, og den eneste måde, som jeg kan få noget ind på DEN computer er med disketter???

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 39 point
Dato : 22-11-03 22:44

Kan du ikke tage harddisken og sætte den som slave til den anden computer, den du taler om syntes at være af ældre dato, og din harddisk ikke særlig stor.

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 22:53

Jo, det kan jeg godt, men jeg skal bruge den i den anden computer igen...
Kan jeg så bare bytte den ud igen???

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-11-03 22:54

Lasse_Madsen >> kan du gå på internet med begge computer ?? hvis ja så send en mail fra den ene til dig selv
og gå så på med den anden

du kan også hente et program som winrar ; winace de kan pakke i disketteform d.v.s at en fil fylder ca 2 mb
så pakker man den ned på 2 disketter

og du kunne jo også lave et nulmodem kabel eller det bedste netværk

nulmodem kabel / link kabel
http://home.conceptsfa.nl/~pjschouw/hwbNEDERLANDS/ca_Nullmodem9to9.html

http://www.hardwarebook.net/cable/serial/nullmodem25to25.html
http://www.hardwarebook.net/cable/parallel/interlink.html

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 22:58

Nej, det er det, der også er lidt af problemet, der er ikke netværk i den, og det er en af de rigtig gamle flade computere, hvor skærmen kunne stå ovenpå, så jeg tror ikke, at der er plads til et netværk i den...

Det lyder en god ide med Winrar eller Winace, men er de gratis???

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 23:15

Det burde ikke være noget problem.

Citat
Jo, det kan jeg godt, men jeg skal bruge den i den anden computer igen...
Kan jeg så bare bytte den ud igen???

Godkendelse af svar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 23:18

Okay, tak for svaret ellebye...
Technet, du får også lige nogle point, for jeg synes også, at du har gjort et godt stykke arbejde...