/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
fra Win2000 til WinXP
Fra : NielsPT
Vist : 507 gange
102 point
Dato : 22-11-03 14:06

Hejsa..

Jeg har længe overvejet at ændre mit styresystem til WinXP, da Win2000 af og til irriterer mig.
Derfor tog jeg mig endelig sammen til det i dag.
men under installatioen popper følgende fejlmeddelelse op:

Der opstod fejl under kopiering af filen setupldr.bin til C\$WIN_NT$.~BT\setupldr.bin.
Forkert funktion
Du kan vælge at forsøge igen, at ignorere denne fil eller at afslutte installationsprogrammet.

*hvis du vælger Forsøg igen prøver instalationsprogrammet at kopiere filen igen
*Ved Ignorer fil bliver filen ikke kopieret (beregnet til erfarne WinXP brugere)
*Ved Afslut afsluttet installationsprogrammet.

Jeg har prøvet forsøge igen, hvor samme meddelelse popper op. Derefter afsluttede jeg. (turde ikke andet)

Nogen der kender til dette problem?
Hvad skal jeg gøre?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : resten

Dato : 22-11-03 14:08

Opgarder du eller er det på en ren hd ?

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-11-03 14:19

jeg opgraderer

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 14:31

Du vil sikkert få den meddelse hver gang du prøver at opgradere, da jeg regner med, at der er en fuldversion du har af XP.
Det mest fornuftige vil være at begynde helt forfra med formatering som det allerførste. Man ved aldrig hvad der kan ligge af rester fra den "gamle" version, så du kunne komme ud i versionskonflikt ved blot en opgradering.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 22-11-03 14:32

hejsa elleby (og andre)

Hvordan formaterer man så en computer?

mvh
Niels

Kommentar
Fra : resten

Dato : 22-11-03 14:34

Også min mening ligesom ellebye en opgardering til xp er aldrig godt da xp har en mystisk måde at opfører sig på efter en opgarderng.

Kommentar
Fra : resten

Dato : 22-11-03 14:36
Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 112 point
Dato : 22-11-03 14:53

Ang. formatering.

Du kan gøre en ud af to ting.

Lad dit nuværende styresystem selv fortage en format eller

lav en startdiskette med dit nuværende styresystem og brug disketten til at fortage en format.

Når du skal installere XP skal du starte i bios med at bruge cd-rom som startdrev hvorefter xp vil formatere din HD igen og give dig mulighed for evt. partionering.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-11-03 15:02

Man kan gøre det på den gammeldags måde, man står i dos og skriver "format c:" , men synes du skal lade styreprogrammet gøre dette (nu går jeg ud fra, at du har en PC af nyere dato).

check først BIOS setup. på de fleste PCèr gøres dette ved at trykke på delete knappen når man starter PCèn. I bios skal du ændre boot frekvensen, så D står forrest (såfremt dit CD rom drev er D.), gem ændringer i bios, og forlad denne. Indsæt din CD rom (med styresystemet) i dit drev, genstart maskinen, og styresystemet formaterer din harddisk. Du har muligheder for at opdele denne i pertioner i samme forbindelse ( eks. C: & D: , din CD rom vil så komme til at hedde E:).
Maskinen installerer nu dit nye styreprogram.
ADVARSEL: Alt på din harddisk forsvinder, også opsætning af internet, mail o.s.v. Du skal konfigurere alle de opsætninger igen, og HUSK lige at tage en backup...og print lige alle konfigurationer på forskellige opsætninger, hvis dette er nødvendig...
Håber dette kan hjælpe dig. Hvis din PC er næsten ny, vil du finde samme instrukrion i den medfølgende brugsanvisning.
Håber dette kan hjælpe dig...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 15:13

>jmsgruppen, efter princippet jo flere der siger det samme jo rigtigere bliver det???

Noget helt andet noget. Du bør nok lade være med at reklamere for dit eget firma her i kandu, hvilket der er set i nogle af dine tip.
En dag får du det halve af kandu medlemmerne på nakken og det er IKKE det rigtige sted at reklamere for sig selv.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-11-03 15:24

>elleby, du har da ret, men startede på at skrive mit indlæg, iden din var på skærmen. Spørgsmål om opdatering af skærmen, ikke så nem når man taster. Hvis det er spørgsmål om point det drejer sig om, der har fornærmet dig, afstår jeg gerne fra disse. Kan ikke bruge disse til noget praktisk alligevel. Forøvrigt kunne jeg dække mig under forskellige navne, m.h.t. reklame, men har valgt at stå åben frem, håber du respekterer dette.
Har du flere bemærkninger, må du gerne skrive direkte:
info@jmsgruppen.dk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 15:39

Det er ærlig tale fra din side, men der har desværre været fortilfælde, hvor man havde på fornemmelsen, at personer misbrugte kandu ved at reklamere for sig selv.

Her er det jeg og andre mener, at man skelne fra at komme med gode råd, og i samme øjemed henvise til egne kommercielle sider, især når opbygningen af kandu går på ej kommerciel service.

Og med hensyn til at dække sig ind under flere navne er der flere eksempler på, at folk simpelthen er smidt ud af kandu på dette grundlag.

(Det har så primært været at give point til sig selv)

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 22-11-03 15:55

>ellerby
Tak for dit svar. Jeg skal for eftertiden skarp adskille hobby og min kommercielle side. Men det er sgu da frinstende at reklamere lidt for firmaet, ikke?

Undskyld NielsPT, at vi bruger dit spørgsmål til debat.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 16:36
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-11-03 16:52

Hvad med at rydde op i dit 2000 system i stedet for.
Lidt opdatering/reccleaner/osv.
Med hensyn til styrke er det jo NT systemer begge to.
Har du meget rod i 2000 vil det meste følge med ved opgradering, og du kan evt. få lidt driverproblemer.
Emesen. (mest 2000 bruger)

Godkendelse af svar
Fra : NielsPT

Dato : 22-11-03 18:15

Tak for svaret ellebye.
Og det er helt i orden at I bruger mit indlæg til at diskutere i:)

mvh Niels

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-11-03 18:45

>NielsPT

Skal vi ikke sige meningsudveksling??

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 23-11-03 15:36

jojo.. lad os det :)

Har lige formateret HELE skidtet og installeret Windows XP pro..
og nu fungerer alt som det skal! YES!

Mange tak allesammen!

mvh Niels

Kommentar
Fra : ellebye