/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Download fra ens hjemmeside
Fra : johs
Vist : 649 gange
150 point
Dato : 28-02-02 00:40

Hvad skal der til for at folk kan downloade fra min hjemmeside
Mvh. JOHS

Kommentar
Fra : johs

Dato : 28-02-02 02:50

Til Dr_Dydendak Ja! det ved jeg godt.
Jeg vil ha` at andre skal kunne DOWNLOADE fra min hjemmeside" mine programmer"
johs

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 28-02-02 04:23

<a href=trojan.exe>fed fil</a>

Accepteret svar
Fra : cassandrak

Modtaget 150 point
Dato : 28-02-02 07:18

Hejsa
Det er meget let at sætte filer ind på en hjemmeside, som derefter kan downloades -Jeg har skrevet et link til en testside her så du kan prøve med det samme : http://www.cass.dk/kanin/fil-test/downloadfil.htm
Du skal bruge samme kommando som når du linker til en af dine andre sider. Men i stedet for at skrive side navnet, skriver du dokumentets navn - husk extension, som i dette tilfælde er .doc
Da det i dette tilfælde er en word fil (2000) og du har dette program. Bliver dokumentet åbnet i programmet med det samme. derefter kan du vælge at gemme som du plejer i Word.
Hvis du glemmer extension kan der ikke downloades. Du skal huske at uploade din .exe fil på nettet. Du kan vælge at lægge det i samme bibliotek som din forside. Eller hvis du vælger at lægge det i et bibliotek specielt for filer der kan downloades - skal du huske at skrive stien hen til filen. eks.: http://www.mineprogrammer.dk/downl-filer/quake.exei stedet for http://www.mineprogrammer.dk/quake.exe
Du kan også lave a href på små billeder der illustrerer programmet så de fungerer som knapper der downloader programmerne.
Mvh. Cassandra

Godkendelse af svar
Fra : johs

Dato : 28-02-02 15:50

Tak for svaret cassandrak.
Det virker bare.
SUVERÆNT.
HILSEN JOHS

Kommentar
Fra : johs

Dato : 28-02-02 16:02

Sorry leifnel men man tror det er en trojansk hest,
når du skriver sådan.
Men jeg er også newby......
johs.

Kommentar
Fra : johnnybr

Dato : 12-04-02 10:14

Lægger man en fil til downloade, åbnes den så når man dobbeltklikker på den ?
hvordan for man en dialogbox op, der spørger om man vil downloade/åbne/cancel ?