/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
sms-email email-sms
Fra : bonnerup
Vist : 361 gange
20 point
Dato : 22-11-03 00:22

Hej jeg syntes ikke at de nr man kan finde på nettet til sms-email virker. samt jeg kan ikke sende fra mit outlook til en mobil. den service/funktion er måske nedlagt??.. hilsen kim

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 22-11-03 05:16

Teleselskaberne syntes at de tjente for lidt, så de blokere for det.
Jeg har ladet mig fortælle, at det skulle kunne lade sig gøre at 'købe adgang',
Det skulle koste 100 kr/md. i abonoman + 1kr pr. sms sendt fra netttet.
Der findes dog et par steder på nettet, som du selv må prøve.
http://coolsms.dk
http://smsbesked.dk

sms til e-mail skulle kunne lade sig gøre, kik i din telefonmanuel,
men måske, lige dit teleselskab ikke tillader det.

Vilsen S_ild

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 22-11-03 12:17

Når jeg sender en besked fra min tlf til email, så bruger jeg somregel mms-funktionen.

Hvis du har mulighed for at bruge den, så kan jeg klarte anbefale den, da når du trykker send endda får mulighed for at indtaste den ønskede modtager af den email.

Kommentar
Fra : Kaa.eL.Haa

Dato : 22-11-03 14:21

Det kan godt lade sig gøre, og sende en sms-email men ikke omvendt!! Denne service har teleselskaberne nedlagt!

Jeg ved at nummeret til tdc's mailserver er 200, så du skal gå ind i skriv sms menuen på din tlf, og skrive email adressen på øverste linie og så skrive beskeden under adressen.

Send så "mailen" til nr. 200, hvis du er tdc kunde.

Kaa.eL.Haa --> That's ME!!

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 22-11-03 14:25

Er der en, der kender nummeret til Telia's mailserver???

Kommentar
Fra : Ezia

Dato : 22-11-03 20:18

Telia's mailserver nummer er 1010

Hilsen
Ezia

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 03-01-04 13:07

-> Kaa.eL.Haa

Det er ikke alle teleselskaber, der har nedlagt den service fx har Telia ikke det...

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 11-01-04 07:48

hallo bonnerup