/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computeren genstarter lige efter start
Fra : Kloffer
Vist : 501 gange
50 point
Dato : 21-11-03 22:18

Jeg har på det seneste flere gange oplevet, at min P4 med winxp pro genstarter både 1, 2 eller 3 gange lige efter opstart.
Derefter kører den fint uden problemer.
Fejlrapporten løfter ikke sløret for problemet, men nævner, at det sandsynligvis er en device driver der er årsag til problemet.
Er der nogen der har et mere præcist bud ??
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 22:31

Har du kontrolleret, om du har fået blaster-virussen?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 22:32

Har du undersøgt at du ikke har enten virus eller troja horses på din pc?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 22:34

Hvis ikke, kan du scanne online for virus her: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Ud fra din beskrivelse lyder det nemlig meget, som om det er Blaster, der er på spil.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 22:35

Og hvis du ikke allerede har gjort det, så vil jeg råde dig til via micorsoft update at opdatere alle de kritiske opdateringer.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 21-11-03 22:40

Jeg har hele tiden opdateret Winxp, når jeg fik besked på det og jeg har senest opdaterede antivir-program.
Er der en nem måde at konstatere om virus er problemet uden at køre antivirus-program ? Jeg har kørt antivir uden at den fandt noget.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-11-03 22:43

Prøv Spywarefri's online-scanner.
Hvis den ikke finder noget, er det i hvert fald ikke Blaster, der er problemet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-03 22:45

Min bror havde samme problem i går. Det blev løst ved at scanne online fra www.spywarefri.dk Der var masser af spyware på hans computer! Antivirusprogrammer scanner ikke for spyware!. Efter fjernelse af evt spyware, så download programmet hijackthis (osse på nævnte side!) Scan med dette program og send log filen herind så er der nogen der kigger på den!

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 21-11-03 23:02

Med Spyware fandt jeg "MySearch", som jeg slettede - ellers intet. Jeg kører også "Spybot", derfor kun lille fangst.
/Kloffer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-03 23:17

så prøv at downloade hijackthis og send loggen her ind! Opret evt. et separat spørgsmål under sikkerhed, og smid loggen ind der, så kigger Arlet eller Als helt sikkert på den!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-11-03 23:18

Og den der device driver du nævner? Kan du være lidt mere specifik?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-11-03 00:04

det lyder som en driverder har ondt i maven

Prøv og smid din win cd i dit drev og åben Start>kør og skriv
sfc /scannow husk mellemrum mellem sfc og /
klik ok,nu vil dine system filer blivet tjekket for fejl og om de er i de
rigtige versioner,du kan godt lukke den menu der åbner når du sætter din win cd i.
Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 22-11-03 07:12

Kig her, et stykke nede på siden-The Computer osv.: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 28-11-03 20:26

Manse9933 foreslog at køre sfc /scannow. Det kan jeg ikke med winxp-update-CD.
Jeg har også udskiftet Kernel-filen, som Lengbergs link foreslog.
Jeg er på bar bund. Mit antivirus-program meddeler at der er en virus i loader(1).cab-filen, men dette arkiv kan jeg ikke slette i. Virussen hedder TR/Muss.A.7. Kan det være den der spøger ??? Jeg har forsøgt at deaktivere systemgendannelse, men det hjalp ikke. Nogen Bud ?

Vh
Kloffer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-03 21:15

slet midlertidige internet filer i din ie explorer!

Godkendelse af svar
Fra : Kloffer

Dato : 01-12-03 09:00

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 01-12-03 09:03

Svaret på spørgsmålet bligger her: http://www.jsiinc.com/subk/tip5200/rh5236.htm
Det svar kom Tedd med som svar på et andet spørgsmål vedr. virus.
Han får alligevel pointsene her.
Vh Kloffer

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-03 18:56

Takker Men begge spørgsmål var jo alligevel lidt connectede viste det sig! Bare godt at det virker nu!