/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Monentnøgler
Fra : BirgerH
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 21-11-03 18:25

Hvor finder jeg en pålidelig Momentnøgle der kan klare 4-6 og op til 30-40 Nm
Værktøjsgrossisterne mener det er guld de skal sælge med priser fra 1500 - 3000,-kr.
Har selv fundet en 1/4" Padre nøgle til små 600,- kr.
Kan det gøres bedre og er en Padre-Tirem pålidelig og holdbar nok.
MVH Helberg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-03 18:52

Alt efter hvor smart du vil have den, så kan den købes i forskellige reservedels forretninger eller harald nyborg. Jeg kender ikke "Padre-Tirem ", men den med viseren som vrider henover en skala er god nok, altså hvis du ikke selv overspænder.
Jeg kender ikke disse, men prisen er da god:
http://www.huha.dk/butik/produktdetails.asp?produktID=3¤tpage=1
http://www.ajengros.dk/shop/ >til værkstedet>momentnøgler
Da du skal op på 30-40 Nm, vil jeg foreslå mindst 3/8 firkant, men helst 1/2 firkant.
Emesen.

Kommentar
Fra : Baracca

Dato : 21-11-03 19:04

Jeg har selv den Harald Nyborg har til omkring 180 kr. Der er klik ved det rigtige moment. Den kan tage alt fra 0 - 200+ Nm og virker fint. Jeg bruger den fra alt til småbolte på min motorcykel til hjulbolte på bilen. Den virker som den skal. Til hjemmebrug vil jeg ikke give mere, og jeg kan ellers godt lide "ordentligt" værktøj. Den er i øvrigt med ½" firkant.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-11-03 19:12

Men "helberg" - brug aldrig momentnøglen til at løsne bolte med.
Emesen.

Kommentar
Fra : kandu4thomas

Dato : 15-12-03 23:33

Såden 1 kan du købe hos din lokale bil forhandler ! tjeck evt. www.bilting.dk og så under deres Cardic shop om du kan finde den der ! 3000 Kr. for en moment nøgle, så dyrer har vi dem slet ikke på arbejdet og jeg er mekaniker !

Såå tror godt du kan nøjes med dem til 1000 Kr. det er RIGELIGT !

Vh
Thomas

Annuller spørgsmålet
Fra : BirgerH

Dato : 08-05-06 00:37

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Vi købte en Padre-Tirem mvh BirgerH