/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
activex-objekter
Fra : grausen
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 21-11-03 11:28

hejsa
når jeg surfer på nettet får jeg ofte denne besked:
de aktuelle sikerhedsindstillinger forhindre at activex-objekter kan køres på denne side. dette kan medføre at siden ikke vises korrekt.
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg slipper af med den meddelse, da det er næsten hvergang jeg logger på en side, at den kommer.
m h v

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 11:32

internetindstillinger - sikkerhed - brugerdefineret niveau - tryk på nulstil og accepterer.

Så skulle det virke

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-11-03 11:49

Jeg har det på samme måde, når jeg er på arbejde.
Grunden er at vores it-afd. har spærret alt hvad der hedder scripts og active-x af sikkerhedsårsager.
Sidder du på en privat maskine kan du gå ind i indstillingerne for internet-explorer og få gendannet standardindstillingerne.

Mvh
Moest

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-11-03 11:57

Hej arlet.
jeg tror mine instillinger er sat op efter råd fra spywarefri. hvis jeg nulstiller vil jeg så være mere modtagelig for spyware?
m v h

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-11-03 12:05

>Arlet. Jeg ved ikke om Grausen har installeret, som jeg har, mange sikkerhedsprogrammer fra Spywarefri.dk. Antivirus-Spywarefri online scanner-S&D+ Blaster-AdAware-SpywareGuard-IESpyad. Så sætter din opskrift vel den opnåede sikkerhed ud af drift ?
>Grausen jeg ved godt at det her er et spørgsmål, i et spørgsmål du har "betalt" for så vi kan vel på en eller anden måde finde ud af at delle "udgiften".
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-11-03 12:07

Sandsynligvis, men det er næsten mere irriterende ikke at kunne se hver anden hjemmeside.
Så kan jeg godt vænne mig til at scanne for spyware

du kan også gå ind i indstillingerne og nøjes med at slå active-x til
mvh
moest

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 12:27

Her kan I læse mere om de indstillinger https://www.cert.dk/vejled/activexogjava.shtml

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-11-03 12:28

hej søren
Det er ok med mig
jeg har netop de programmer fra spyware installeret også

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 12:33

De programmer fra www.spywarefri.dk har ingen indflydelse på at man ændre i internetindstillingerne og dog, dem der har installeret IE-SPYAD kan gå over i klassifiseret websteder og se at der ligger over 5000 sider der, så man ikke får noget snavs derfra. så det er en god ting.

Hvis det kan vente nogle timer, snakker jeg lige med aovergaard fra www.spywarefri.dk, når hun kommer på omkring ved 15 tiden tror jeg.
Hun ved meget om hvordan indstillingerne står bedst.

Så vender jeg tilbage..

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-11-03 13:01

Hej
Har lige været nede en ½ times tid så derfor det sene svar. Også ok herfra.
Sren i Rskilde
OBS ! Det er ikke så slemt at være lidt dum når man er flere om det.
> Vi venter spændt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-03 14:02

Hai.

Jeg er også bare med på en kikker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-11-03 14:11

hejsa alle
Søren, du har ret i din sidste bemærkning
molokyle, du skal være velkommen
og Arlet hils hende fra ymerdrys

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-03 15:52

Så har jeg snakket med Aovergaard fra www.spywarefri.dk

Det kan være forskellige ting, men disse står sikkert forkert

internetindstillinger - sikkerhed - brugerdefineret

Prik i aktiver active X
prik i aktiver hent signerede Active X
prik i aktiver scripting <- næsten nederst på listen

Hvis I har brug for mere hjælp sidder hun klar inde i forrummet på www.spywarefri.dk hvor i er meget velkommen med yderligere spørgsmål

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 15:53

Disse 3 som jeg har skrevet, de skal stå som beskrevet ovenover....

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-11-03 17:12

>Tak for det. Er lige kommet hjem fra indkøb så derfor den sene reaktion. Jeg prøver den opskrift.
Sren i Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 21-11-03 18:49

Tak for svaret arlet.
Det ser ud til at virke

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-11-03 19:16

<Grausen. hvordan har du checket det ?
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 21-11-03 19:16

<Grausen. hvordan har du checket det ?
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 21-11-03 19:18

Så sender jeg takken videre til aovergaard

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 21-11-03 21:14

hej Søren
jeg gik skam bare ind på en side, jeg er meget på og hvor jeg plejer at få meddelelsen næsten hele tiden, men det gjorde den ikke denne gang selv om jeg var det længe.......

m v h
grausen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-11-03 21:25

Super

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : DKziclow

Dato : 27-01-04 01:55

Alt det som er blevet foreslået her har ikke virket ved mig... så mit råd til alle som har det som mig, at det bare er herre irreterende at man ikke kan se nogle specielle sider. Jeg prøvede alt det her over, uden resultat... men en som ALTID giver resultat, det er format c:! Den virkede ved mig... (husk at lave backup!)