/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ibm er den god
Fra : polpot
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 21-11-03 09:42

hej alle, jeg har i sinde at købe denne computer "IBM ThinkCentre A50p 8194 - P4 3 GHz"uden den medfølgende skærm.
vil denne være velegnet til de nyeste spil.
håber der er nogen af jer der kan svare, da jeg er ny "in the game"
bedste hilsner polpot

Accepteret svar
Fra : joniaya

Modtaget 210 point
Dato : 21-11-03 09:46

Der er sådan en lille tommelfingerregel der sædvanligvis gælder de fleste steder.

Når du køber en computer, som er samlet hvor du end måtte købe den, så er samlesæt sædvanligvis for dyre i forhold til hvad du egentligt har købt, fordi du også betaler for at få den samlet.

Derfor vil jeg nok ikke sige, den er optimal i forhold til ydelse kontra pris.

Men det hele afhænger af en hel de forskellige ting som hvilken ramtype, grafikkkort osv der er i maskinen.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-11-03 09:54

polpot som joniaya siger, det koster en del mere end hvis du selv samlede den, så hvis du kender en der har forstand på computer eller bare kan finde ud af at samle en, så køb den i løs dele, det er meget billigere og så kan du få en bedre computer til samme penge.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 09:55

Delene kan du sædvanligvis finde på www.edbpriser.dk - Men skriv til mig ellers, så skal jeg se om jeg kan samle en velegnet "gamer-computer" til dig for samme pris som du ønsker at betale for din ibm.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 09:58

Altså ikke mig der skal have pengene, men så vi finder noget passende hardware til dig - også skal du så bare have en ven eller bekendt til at samle systemet. =)

Mange af os har været i gamer-branchen i en forfærdeligt masse år, og jeg arbejder til dagligt som spilanmelder hos Jubii A/S - Så jeg kender lidt til det.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-11-03 10:01

Hehe I know Skrev også ... "polpot som joniaya siger" altså ligmed at det du skrev til ham/hende

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 10:07

På den anden side. Hvis man ikke er nørd og køber det hele samlet, har man normalt 1 års garati + 1 års yderligere reklamationsret. Hvis noget går i stykker, retunerer man blot hele computeren. Køber man den i løsdele fra forskellige steder på internettet, kan man risikere at få problemer med evt. at returnere forskellige løsdele til forskellige handlere. Helt klart er det også noget man skal betale for, men for nogen kan det være den bedste løsning.

Og >joniaya, hvad kan du som ingen andre kan, og hvordan skal man kunne skrive til dig når du ikke opgiver nogen adresse man kan skrive til?

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 10:10

Lige en tilføjelse, som følger spørgsmålet. Jeg tror da at det er en udmærket computer. Der sælges stort set ingen dårlige i dag, kun nogen der er bedre en andre.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-11-03 10:11

ellebye man kunne vt. skrive herinde?
Well man kunne også bare købe det hele fra 1 sted af?
f.eks jeg køber næsten alt hardware fra www.shg.dk af..

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-11-03 10:13

vt = evt

Well nej siger jo ikke den er "dårlig".. Men .. Hvis du tager en samlet computer til f.eks 12.000 og så selv samler en til også 12.000 så er det helt klart den du selv har samlet der vinder, eller hvad siger du ??

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-11-03 10:30

Jeg køber da også delene hvor de nu er billigst på nær nogen specielle dele.
Mange af os har måske samtidig 5-10 år på bagen i erfaring med at skille og samle computere, men som fuldstændig nybegynder ville jeg ikke vide hvad jeg skulle gøre ved de enkelte dele, og vide at passe på at man ikke samler noget forkert.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 21-11-03 10:32

Også derfor jeg skrev at hvis han kendte en der vidste noget om det skulle han købe den i løs dele, for selv dem som ikk ved noget om computere kender som regl en eller flere som gør

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 21-11-03 12:18

ellebye, hvilket er hvorfor jeg beder ham eventuelt skrive til mig, så jeg kunne vejlede ham i hvad kan skulle købe osv.
Desuden skrev jeg også ovenover han skulle finde en ven eller bekendt med forstand på at samle maskiner så han med sikkerhed ikke lavede noget forkert.

Med hensyn til reklamationsret, så kender jeg udemærket reglerne det er bestemt ikke det.

Jeg påstår heller ikke jeg ikke kan noget, som andre ikke skal kunne, men siger blot jeg har erfaring i det. Dog kun i private gøremål indtil videre, også det jeg har lært på skolen så småt - Men ellers.

Godkendelse af svar
Fra : polpot

Dato : 19-03-04 10:52

Tak for svaret joniaya.